2021. november 8., hétfő

Athénban -7. este hazaindulunk

Ez a nap is eljött :( Igaz csak este megy a gépünk későn, 22.30 óra után, így bőven ráértünk.

Reggelink után összepakoltunk, majd ki is csekkoltunk a szobából. A bőröndöket ott hagyhattuk a recepción-amikhez többször is visszamentünk, belepakolni, és amikor indultunk a  reptérre még át is tudtunk  ott öltözni, így nem kellett egész nap pl kabátot cipelnünk.

Lefelé indulva  szállásunktól a Hadrianus diadalívével szemben van a városnéző buszoknak a megállója. Mi a pirosat választottuk és 10 Euroért vettünk rá jegyet mára. Ezzel kihúzzuk ma, és 18 óra után pedig majd indulunk a reptérre..

Igazából egy más perspektívából láttuk most Athént, mint eddig: gyalog. Most fent  a buszról és távolabb, más városrészekbe is eljutottunk kényelmesen, többször is megnézve valamit.És igen a mai napon eléggé hűvös lett a korábbi napokhoz viszonyítva, pláne a nyitott busz tetején...

A hírhedt Omonia-tér nem is tűnt annyira rossznak, mint a  híre, többször érintik a buszok útvonalai, több útról jön be ide, van megálló itt is. A tér előtt van egy nagyon nagy fedett piac-ezt onnan vettem észre, hogy baromi büdös csapott meg a busz tetején---és igen itt halpiac is van :)  Mire tényleg ide eljutottunk volna-már pakoltak be :( majd legközelebb..

Az 1896-os első újkori olimpiára épített Panathinaikos Stadiont viszont jól megnéztük, bár  a tetejére a  meleg miatt nem másztunk fel. A mellette lévő National Park viszont jó kis enyhet adott és tele volt kék meg zöld rikácsoló papagájokkal akik egyedül soha nincsenek :) Előtte a Parlamenthez mentünk az őrségváltásra-erre emlékszem régről....mi 10 órakor értünk ide, óránként van, de a 11 órai a legérdekesebb.

Omonia -tér

Metaxourgeiou tér

Majd leszálltunk a Monastiraki téren, bevásároltunk gyümölcsből haza és itt estebédeltünk újra!

a fedett piac

Az Omonia-tér

Visszamentünk a  szállodánkba-már besötétedett- és felvettük a melegebb ruháinkat, elköszöntünk. gyalog kb 22 perc volt tőlünk a Syntagma -ér ahonnan az X95-ös busz indul a reptérre. Minden negyed órában jár kb, éjfélig. Mi csúcsforgalomban mentünk-de mivel a busznak van külön sávja, így 50 perc volt a menetidő. A Jegy 5,5 Euroba került.

A gép BUD-ról időben indult, köd nincsen így késni sem fogunk ma hazafelé.

A gép megékezett, időben indultunk. A pilóta bemondta, hogy 1 fok van Budapesten, azt hittem sokkot kapok :(

Éjfél előtt 20 perccel érkeztünk és ahogy a gépből kiszálltunk, majd bejöttünk volna  terminálba már kérték a védettségi kártyákat, teszteket. Majd ahogy bejutottunk és a csomagszalagokig jutottunk: ott is be volt állítva 3 pult: itt is kérték a  védettségiket. Idén 6 x utaztunk, ebből 5x BUD-ról, többféle időpontokban. Most kérték el tőlünk ezeket! Szóval vagy kérik vagy nem, legyen!

Athén hiányzol. Nagyon! :)

1. mi is annyira szerettük a Monastirakit! Ott kellett volna laknotok, melletünk :)

2. ❤❤❤❤ így lett volna tökéletes :)