2021. január 14., csütörtök

Első napunk Costa Rican, Irazú vulkán -4.

A csomagolt, de mégis ízletes reggeli után a reptér mellől az Irazú vulkán felé indultunk.
Az 1-es útra kikanyarodva a Poás vulkán felhőbe burkolózott titokzatos képe tárult elénk.. a táj lenyűgöző.

A tervező szerint kb 60 km az út, nekünk ezt 3 óra alatt sikerült megtenni. A forgalom brutális és szörnyű stílusban vezetnek. Nagyon gyorsan mennek, senkinek nem adnak elsőbbséget-nem engednek el/vagy be a forgalomban.. erőszakos a stílus na. :( .
Az egyik kereszteződésnél még San Josénál a 2-es fő úton tartva elindultunk, alaposan körülnézve, sehol senki nem jön így mehetünk. Mindenhol autók.. amikor a kereszteződés közepéig értünk jobbról berobbant egy SUV... és bizony egyértelmű volt, hogy teljes sebességgel.oldalba ver bennünket, nagyon gyorsan érkezett és mi haladtunk a védett úton... pikk pakk ott termett... ha a párom nincs észnél és nem kivételes, rutinos, hivatásos sofőr akkor a kocsi összetörik és szerintem ilyen tempónál én vagy mi sem ússzuk meg :(. Ahogy meglátta az épp belénk rohanó autót, gázt adott és szinte egyhelyben azonnal a kereszteződésben elkapta a kormányt balra, helyben fordult balra.... a másik kocsi sofőrje pedig teljes erővel padlóféket nyomott...
Mi tettünk a kereszteződésben egy 360 fokos kört... és elkerültük az ütközést. Közben körülöttünk lefagyott a levegő, mindenki megállt, várt és szerintem mindenki a csattanást várta, én is...
Szerencsére nem lett. Ellentétesen álltunk, irányba fordultunk, a másik kocsi sofőrje, lehúzta az ablakot, intett. Gondolom ha neki lett volna igaza akkor kiszáll egy sort ordibálni.. de ő is szerintem sokkban elhajtott.

Mi folytattuk útunkat az Irazú vulkán felé, majd egy kúton tankoltunk, egy másik kisboltban vettünk ennivalót és igyekeztünk időre odaérni. 10 órára volt jegyünk és egyre jobban kételkedtem, hogy sikerül odaaérni...

Ahogy kanyarogtunk fel a vulkánra, a Central Valley tárult elénk és lassan a felhők felett jártunk:
A táj fantasztikus, amerre a szem ellát megművelt területeket látunk. Gyönyörű zöld minden. Brutál meredek partoldalakat művelnek meg, nézni is rossz a kb 23%-os lejtőn álló pick upokat, traktorokat. Nagyon ügyesen csinálják, homokzsákokkal támogatják ki a meredek oldat, ahol a járművek épp dolgoznak..

-bár nem volt világos melyik bejárathoz kell menni: a Google szerint a Main Entrance-hoz, és mégis összevissza akart vinni (a vulkánon felfelé rövidíteni akart), de túljártunk az eszén és láttunk másokat szenvedni, mi nem mentünk bele :). Arra mentünk csak amerre a kiváló minőségű kacskaringós, hajtűkanyaros út vitt. És milyen jól tettük.
A bejáratnál kérték a jegyet, kaptunk parkolójegyet és mehettünk is.
A parkoló 2 szinten van, de az alsóban kb 5 autó állt.
A mi csomagjaink-igaz letakarva- de a kocsiban voltak.
Itt már egész meleg volt, de ott bent a kráternél kellett a széldzseki. Alig lézengtek páran, maszkot nem kell viselni, a friss levegőt szinte harapni lehetett.
Az Irazú vulkán 3432 m tengerszint feletti magasságon van, Costa Rica legmagasabb vulkánja, 5 kráterje van.

1.5 órát sétáltunk itt bent a parkban.

Átöltöztünk a parkolóban mert már világos volt, hogy lent forróság vár ránk.
Ebédeltünk a boltban vett dolgokból és elindultunk lefelé...
Ahol a felhők pedig elindultak felfelé