2021. január 13., szerda

Végre elindultultunk - 3.

Ez a nap is elérkezett végre. El sem hiszem...
Délig dolgoztam-ha nem mentem volna be szerintem összeomlottam volna-megint ahogy múlt héten :( .
Aztán kellett még papírmunkázni: becsekkolni a járatra, meg közben még ezért azért a postára is szaladtunk.. szóval nehéz itthagyni a való világot bármennyire is mentünk volna már. 
Mivel már napok óta össze voltunk pakolva, így szerencsére erre már nem kellett figyelni, arra viszont igen, hogy legyen ruhánk holnapra amiben melegebb éghajlatrabutazunk és a nagykabátokat, bakancsot, csizmát a kocsiban hagyjuk. 
Valamivel délután 4 óra előtt tudtunk
elindulni, hideg de száraz időben. 
Hatalmas voltva forgalom az úton, Szombathely környékén pedig többször álltunk dugóban is. 
Nem tudtuk mi vár ránk a határon, hajnaltól fogva a Fb csoportok azzal voltak tele, hogy mindegyik határon 2-4 órákat vártak az ingázók, mert az osztrákoknál a belépéshez mindenkit egyesével, tételesen megnéznek ja és 1 katona áll kint erre....
Mire mi a kőszegi határhoz értünk-ráadásul már nem is úgy nézett ki mint utoljára augusztus végén a határzár előtt-így hirtelen azt sem tudtuk hol vagyunk, és mire felocsúdtunk már osztrák földön jártunk.
 
A magyar határőr nem állt kint kifelé csak a befelé oldalon, kicsit odébb az osztrák oldalon egy katona és egy rendőr lámpával, mellényben. Megálltunk, leengedtük az ablakot. Kezemben a Lufthansa repjegye, miremondtam volna, hogy acreptérre szeretnénk menni, már mondták is hogy ahh zum Flughafen. Köszöntünk és mentünk útunkra.
Kicsit később kezdett esni az eső, majd havasesőbe, illetve a reptérnél hóra váltott. Rohadt jeges szél fújt, ahogy a szálloda parkolójában kiszálltunk az autóból. 
A recepción tudták  hogy érkezünk, sőt múlt héten mivel magyar írtam vissza: fel is hívtak, hogy kaptam-e árajánlatot a hosszútávú parkolási kérdésemre. Mondtam nem, és várom. A mi dátumununkra 87 Eurot mondtak retúr transzferrel a reptérre. Azonnal kértem. Ez 26 Euróval kedvezőbb, mint ahol parkoltunk volna:  a Pandánál. Szó se róla, jó a Panda de most ez is számított. 
 
A szálloda a Life Hotel Airport volt, nagy parkolóval, reggelizési lehetőséggel(9 Euro csak reggel 6-tól van, hétvégén pedig 6.30-tól) sima transzfer náluk 15.5 Euro 1-4 főig. Ugyan ez 8 főig 24 Euroba kerül.
A szoba nagyon tiszta volt, az ágynemű és a fürdőszoba is. A fűtés is szuper. 
Háromnegyed 9-kor megpróbáltunk elaludni-nekem nagyon nem sikerült és csak az órát lestem.. 3.50-re állítottam, de már fél 4-kor mindketten feladtuk az alvást. 
Jó ötlet volt így indulni, ráadásul hajnalra minden lefagyott ami tegnap este esett, a transzfer is késett kicsit emiatt. Így nagyon egyszerű és kényelmes volt a reptérre jutni. 
Visszafelé útra taxi vouchert kaptunk, amit az érkezési szinten kell odaadni a reptéri taxinak és visz is minket a szállodához a parkoló autónkhoz. 
A reptér így a hajnali órában elégge kihalt volt, sajnos a duty free üzletek bezárva-majd 25-e után nyithatnak. Pár helyen lehetett enni venni, italt pedig autómatából. 
 
Mivel online becsekkoltam otthon, így a csomag leadása előtti ponton csak a beszállókártyákat kérték. Mondták, most csomagcímkét kell nyomtatnunk..😅 itt feladtam..mert nem akartam elcseszni és csak Frankfurtig feladni a csomagunkat-a fiatalember készségesen segített. Legközelebb már tudjuk  :) .
A bag drop pultoknál a piros ruhás Austrian dolgozók mutatták mit kell tennünk. Csomagot fel a szalagra: senki nem nézte hány kg, olvassam le a vonalkódolvasóval a csomagcímke vonalkódját..ok, elindult a szalag, bevitte a bőröndömet. Majd a másikat ugyan így 👌. 
Ok csomagok feladva! 
Mivel a Lufthansa app le van töltve a telefonomra, így jött is az értesítés azonnal mindkét csomagról.
Majd egész nap a kapuról vagy annak változásáról....
Frankfurtig 1 óra pár perc  volt az út. A majdnem utolsó A kapunál landoltunk. Innen kellett eljutni a Z kapukhoz. 

Frankfurt a levegőből: 
Hát gyalogoltunk.pár km-t, de azt láttam, hogy rövid átszállás a reptér brutál nagy mérete miatt itt sem játszhat a későbbiekben, és még terminált sem kellett váltanunk.  Még jó, hogy nem siettünk, volt időnk. 
Sajnos itt is minden be van zàrva, pár kajás van nyitva, a Z-n lévő Mc'Donalds is is zárva van. (Nem szeretem de sokszor életmentő)
Mivel a Lufthansa oldalán és az értesítésekben többször jelezték, hogy csökkentették a fedélzeti ellátás mennyiségét vigyünk.magunkkal enni és innivalót is. Mi is így tettünk, de meglepődve tapasztalom, hogy ez bőven elég és talán 3.alkalommal ettük meg amit kaptunk és kifejezetten ízlett 👌.

A telefonom jelzett, hogy a boarding épp elkezdődött..de mivel épp ott ültünk láttuk, hogy nem 😅. 
Aztán be kellett állni 1x sorba és a CR-i belépéshez-indulás előtti 48 órával elkészített Health Pass-t egyesével minden utasnak leellenőrizték. 
Mivel én hétfőn csináltam, és nem jött mél, csak letöltöttem az adatokból generált QR kódot-az oldal jelezte ezt! 
Erre ahogy odalépünk a lufthansás hölgyeménynek odaadom a beszállókártyákat, útlevelet, QR kódot. Erre azt mondja ez nem az. Mondom neki de ez az. Őszerinte ez nem az. Hogy ez a beszállókártya. 🥵 Ragaszkodom az igazamhoz: mondom ez nem az. Azt mondja: ez nem az nem utazunk. Kérdezem miért? Ez az! Megcsináltam, letöltöttem, kinyomtattam, de emailen nem.kaptuk meg de ez ugyan az! 
Erre a mellettem álló sorban egyxsrác odadzól neki, hogy ez megfelelő és ugyan az és ez ok. Meg a plexi mögött lévő pultban lévő kollégájá is nézi, ez meg csapkod jobbra meg balra 🥵 én is állítom hogy ez megfelelő és akkor sem kaptam emailben ilyet ( elég baj ez). Több costa ricai csoprtba beléptem utazás előtt onnan tudom, hogy nem mindig jön meg az a fránya mél, de letöltve is jó az. Akkor kérdem én: november eleje óta jár a Lufthansa Frankfurtból 3-4 naponta. Nem hiszem el, hogy nekünk nem volt csak mèlbrn kapott, címeres nyomtatásunk! Vagy megint kit ültettek ide? 
A kolléganője rászólt, hogy ez ok, rajta van minden adat és így rendben van. Azonnal hangnemet váltott és mondta, hogy ok, köszöni. Bassza meg! Okozott pár pillanat kellemetlenséget, de mivel  több embernek így volt meg csak. És ez így ok!!! 
Majd boarding, kb 20 perc késéssel indultunk, a gép tele-pedig azt hittem, hogy középen üres gépnél fetrenghetünk majd 12.5 órát..hát nem.
Etetnek- itatnak folyamatosan, remélem végig marad minden így! 

Az út baromi hosszúnak tűnt. Baromire lehibernálták a gépet, végig 12.5 órában megfagytunk. Ennyi negatívumot tudok felsorolni, ez nem esett jól. Halálra fagytunk. 

A gépből kiszállni, illetve felállni csak poroszos fegyelemmel lehet 🤣. Mindig mindják tól ig melyik sorok távozhatnak. 
Kijöttünk, az Immigrationig mentünk: 
Itt kellett a QR kód, a beszállókártya és az útlevél. Meg pár kérdést feltesznek: hol alszol aznap..majd még merre fogsz menni. A bookingos foglalást mutattam. Rendben volt ez is. 


Majd végre egy duty free-be jutottunk-Európában zárva volt minden, de nem mertünk nézelődni, siettünk kifelé. 
Mire megjöttek a csomagjaink megőszültem. Váltottunk a csomagszalag mellett némi pénzt, de majd talán tudunk máshol is váltani. 
Majd kifelé indultunk ahol szintén minden csomagot be kellett tenni átvilágítani..és a reptéri autókölcsönzők irodáihoz érünk.
Majd kint nem láttam táblán a nevemet-arról volt szó hogy vár a Thriffty-de nem láttam. Amúgy baromi kellemes volt az idő kint.
Mindenhol millió ember, transzfert, taxit, autóbérlést kínálva! Bent is vannak taxi lehetőségek. 
Majd mindenki kérdezi mit keresel, mondtam hogy az autóbérlő céget... erre kérdezte melyiket. Mondtam, hogy Thriffty.. erre mondta, hogy Amigo és azt is hogy egy és ugyan az. És láss csodát előkerítette a képviselőt. Az mondta várjuk itt, jön a kisbusz..
 
Közben jöttek elvittek a reptér mellé, és ott is vártunk jó sokat, mire elintéztük a papírjainkat a kocsihoz. Egy magas felépítésű kocsit kaptunk, 7 személyeset. 
Innen kb 22 óra magasságában elindultunk a 1.5 km-re lévő szállásunkra.
 Itt csak ezt az 1 éjt töltjük. A kapunál hívtam a kódot,  de nem reagáltak és betelefonáltam. Nyitották a vaskaput. 
A Terida Airport B&B jó választás volt, közel, letudva ezt a baromi hosszú és stresszes ideutat is. 
Megjöttünk Costa Rica🤩. Innentől Pura Vida🌎👌






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...