2020. november 8., vasárnap

Kalandozás a Zemplénben és Borsodban is.. 2.napunk

Vasárnap Boldogkő vára felé indultunk... azért hétvégén, mert ebben az évben felújítják és csak hétvégén látogatható... de sajnos nem néztem rá és ott derült ki, hogy november 2-án teljesn lezárták, tavasszal nyitnak ki, addig elvégzik a felújítási munkálatokat.
Akkora volt a köd, hogy az orrunkig sem láttunk... nem sok reményem volt arra, hogy látunk-e valamit... A Nap kezdett bejutni a fenyőágak közé és sejtelmesen ragyogott a deres fűben és ágakon, ahonnan mókusok ugrottak le a fűbe és futottak a dolgukra. Csend volt és nyugalom. Kilátás a környékre... semmi nem látszik a ködön kívűl...
Ahogy felértünk a várhoz, kaptunk egy tippet, hogy kívűlről járjuk körbe és a bejárati lépcsőn le fogunk tudni jönni.... Kár lett volna kihagyni, szuper volt így is, de azért én vígasztalhatatlan voltam... eljönni 550 km-t és nem lehet bemenni... basszus :(
Ez tényleg a Boldogkőváralja :D
A köd jött, néha odébb állt...és láthatóvá váltak a közeli hegyek-dombok. Kár lett volna kihagyni, még így is! Ott fent szépen sütött a Nap, kitisztult közben, de ahogy tovább mentünk Vizsoly felé, hogy megnézzük, hol nyomtatták ki az első magyar nyelvre lefordított Bibliát (1590)-meglepődtünk, mert megint nyakig ért a köd...és ráadásul a hely 2021. március 1-én nyit legközelebb... szóval erről is lemaradtunk..
Innen a Regéci Várhoz mentünk, Fóny útba esett...
persze a rövidebb úton-és kissé meredek úton értünk az erdőbe :D.
Innen Háromhutára indultunk, Óhután és Újhután keresztül. Sajnos Óhuta végén a rendőrök állták el az utat, és nem mehettünk be a településre. Kiderült, hogy a Nyíregyház Rally van...
A Regévi vár alatti erdőben séta közben a harkályok kopácsoltak a fákon. Több kismadarat is láttunk, jó magasan az ágak között....
Sajnos itthonról 570 km-re most még korábban sötétedik, mint itt az ország nyugati felében... és ezt most nagyon lehetett érzékalni... Visszamentünk a szállodába és birtokba vettük a wellness részleget, ahol alig voltak páran. Nagyon élveztük. 18 órakor pedig vacsora volt..