2020. november 9., hétfő

Jósvafői Baradla -barlang és a környék -3. napunk

Miskolctapolcán napsütötte reggelre ébredtünk, és azt döntöttük, hogy reggeli után Aggtelek felé vesszük az irányt. Ahogy Miskolcot elhagytuk, szinte újra semmit sem láttunk, mert akkora volt megint a köd.... Aztán ahogy északabbra haladtunk, egyre szebb, naposabb lett az ég, látszott a kékje :)
Sajnos Aggtelekre 10 óra után értünk oda-így lemeradtunk a 10 órai túráról. Az aggteleki túra 10-kor, 13-kor és 15 órakor indul és 1 óra és 1,1 km a hossza.
A pénztárnál felvilágosítást kaptunk, hogy innen kb 3,5 km-re a Vörös-tói bejáratnál indul túra 11 órakor, arra odaérünk még simán. Az egy középtúra: 2,6 km hosszú és 100 perc a vezetett túra. Visszapattantunk a kocsiba és elvágtattunk oda ahová mondták... A parkolóból egy laza séta a bejárat és pénztár: ez a túra 100 perces és 2,6 km. Rajtunk kívűl még 5 autó várakozott a 11 órai indulásra, így a vezetővel együtt 11-en indultunk neki a barlangnak.
Kézfertőtlenítés, maszkfelrakás után már indultunk is lefeleé a barlang lejáratához. Idegenvezetőnk részletesen mindent elmondott, azt is, hogy 277 lépcsőfok visz lefelé és hogy mielőtt teljesen leérünk, kis denevérek fognak lógni a fejünk felett :)) Én kérdeztem, hogy szabad-e fényképezni őket és a cseppkövekete-mondta, hogy igen!
Ez a barlang egy csoda! Ilyen szépséges cseppköveket még nem láttunk, és aszínek is fantasztikusak voltak. Sokkal jobban jártunk, hogy az aggteleki barlangról lekéstünk-igaz a 15 órásra odaértünk volna..-ez egy hosszabb és sokkal szebb helynek bizonyult, aminek minden percét élveztük. Csoda cseppköveket láttunk.
Ez a Csillagvizsgáló fantázianevű cseppkő: 19 m magas és lépcső visz fel hozzá..
Ez pedig egy Cápa vagy delfin?
Itt pedig a további szépeségekkel teli barlang folytatódik...
Ez itt pedig egy Kidőlt fa:
Rakott karfiol és Hárfa:
Az Óriások termében pedig szemtanúi lehettünk a teljes sötétségnek :) És egy csoda bemutatónak :)
Hazafelé megnéztük Trizs aranyos református templomát is...
Majd Miskolcon mielőtt hazamentünk volna megnéztük a Diósgyőri-várat, de hétfő lévén zárva volt...
Kora estig a szálloda wellnessében folytattuk az élménygyűjtést...