2019. szeptember 30., hétfő

Castelsardo és Isola Rossa -14.

Nem tudunk 10 óránál előbb elindulni..hiába kelek fél 8-kor. Igaz eddig 8-kor keltünk..akkor is úgy ébresztettek..Minden esetre jól esett :). reggel 7-kor még majdnem sötét van...most nyitva hagytuk a zsalut is, hogy minél előbb lássuk, hogy világosodik :)

Mai tervben Castelsardo volt. Kora reggel nem volt egy felhő sem az égen, de délelőtt indulás előtt sötét fellegek kezdtek gyülekezni a tenger felől...aztán semmi nem lett belőle tartotta magát a 24-28 fok, a napon mégennél is
 több.
Castelsardonál a történelmi városrészben tettük le az autót-psrkolásért nem kellett fizetni. Felsétáltunk egy kis étteremhez és itt ebédeltünk-igaz egy capuccinora tértünk be de mivel nagyon ígéretes volt az étlap, a pult meg pláne, így hagytuk magunkat elcsábítani és egyáltalán nem bántuk meg.
Visszafelé egy esküvői menetbe botlottunk-akik autóval mentrk végig a városkán és épp ott szedték össze a vőlegényt ahol mi ebédeltünk ❤.

Castelsardoig terveztünk menni, előtte kis kitérőt tettünk az Elefánt-szikla felé.

Eléggé érdekes képződmény, a természet alakította ilyen formájúra. Szerencsére szombat van és szeptember vége: szinte 0 forgalommal autózunk, sehol nem kell tolongani, mindenhol van parkolóhely- pedig 2 autóval vagyunk- a hőmérséklet és a tenger hőfoka pedig szuper!

nuraghék...egykor a védelmi vonalat jelentetteék a szigeten. Nagyon sok van belőle.

Ha még egyszer eljutunk ide, akkor sem jövünk máskor.
Ha ennél melegebb lenne nem kívánkoznánk kirándulni, és még strandolni is tudunk.
A sziget hatalmas- el kell engednünk amit terveztünk még megnézni, nem fog menni. Eddig 500 km-t tettünk meg és még itt a városban Palauban sem sétáltunk 1 m-t sem.
A táj csodaszép-olyan igazi holdbèli, ahogy a Valle Della Luna vidéke is bizonyítja.

Valle della Luna vidéke

Lekopott gránitsziklák magasodnak a távolban és a zöld néhol  beborítja azt.
Gyönyörű zöld minden, nincsen kiégve shogy megszoktuk a  forró nyár után a mediterrániumban.
Majd a kirándulás végén mindenki csobbanni akart, amit nem is csodálok, hiszen nagyon meleg lett. Így haza irányában Isola Rossa felé vettük az irányt.
Itt is van 2 városi strand, mi a Spiaggia Longa Isola Rossat választottuk. Felette volt ingyenes psrkolóhely, a strand pedig fehérhomokos, hullám mentes, isteni választás volt. A víz hőfoka kellemes 24 fok körüli, nagyon jó.

Innen a tengerpart közeli úton kanyarogtunk haza Palauba és ezzel majdnem el is ment a nap.
A mai vacsora nem lesz nagy: milánói spagetti, sültkrumpli ❤, sültpadlizsán és  tegnapi mézes-mustàros csirkés -baconos penne nagyon bejött mindenkinek-így ami hozzávaló maradt, az is lesz :)
Szóval éhen nem halunk  :) Annyira nem is szörnyű főzöcskézni :)

Még ma délelőtt eldöntöttük, hogy a többi látnivalót ami ennél messzebb van el kell engednünk. Ennyi idő alatt nem tudunk nagyon sok mindent megnézni, így inkább lemondtunk róla. Majd legközelebb.
Az elkövetkező napokban inkább a strandolásnak szenteljük és pihenünk majd.