2018. augusztus 28., kedd

Montenegró- 4.nap Szkadari-tó

Nem keltünk korán, reggelizni tudtunk 8 óra előtt, igy 8-ra végeztünk is. Mivel sok cuccunk nem volt, így cipekedni sem kellett.
Elköszöntünk és kaptunk búcsú ajándékot: apróságot: hűtőmágnest és valami szuper bio mosószert is.

Az úton nagyon nagy volt a forgalom, Budván belül 2 koccanásos balesetet is kifogtunk-ajjaj sose érünk Podgoricába, vagyis a reptérre...

Megálltunk Sveti Stefan felett egy utolsó búcsú képre:

Majd kanyarogtunk tovább 50-60-al a Bar előtti alagútig... itt is dugó..

Idefelé jövet kinéztem a Szkadari-tónál hogy jó lenne megállni.
Egy bejárat van a síneken át Virpazarnál. Innen indulnak a hajós túrák a tóra.
Ahogy beértünk letettük a kocsit, és körbenéztünk...majdnem gutaütést kaptam attól amit itt láttam. Egy csodaszép és hatalmas tavat, ahol gyönyörű tavirózsák és ki tudja mik nem várnak ránk..és mi megyünk haza... a sírás kerülgetett...
Még jó, hogy úton útfélen kínáltak utakat... de tudtam, hogy kár fájdítani a szívemet, nem fér bele...
Kérdi a srác mennyi időnk lenne? Mondom: most 9.25 van, max 1 óra, 11 óra előtt pár perccel a reptéren kell lennünk, mert nem érjük el a gépet... hm.
-Nem gond! mondja... ok akkor megyünk... kb 30 mp alatt eldöntöttük, hogy hajózunk ezen a csoda helyen.
Én elfutottam a kocsihoz a fényképezőgépért, a Barna addig kifizette a túrát, amiből nem is alkudtunk: 25 Euro+2x4 Euro-t kellett fizetni a  nemzeti Park belépéshez..
Ahogy visszaértem egy kislány elvitt minket a hajóhoz.
Összesen 2-en voltunk és  kapitány :) Azonnal indultunk.
Juj de jó miénk a hajó.
Mondtam neki, hogy nem érünk rá tényleg és ez egy merész húzás így is, és hálás lennék, ha időben visszaérnénk.. jó fej volt, mesélt közben..

és a kapitány időben megfordult, visszaindultunk a kikötőbe.

Még nem értünk vissza teljesen oda ahonnan elindultunk, hanem a kis városí híd előtt bedöglött a motor... :)) a kapitány nem tudta elindítani újra, elnézést kért és kibillegtettük a hajót a partra..-még jó, hogy nem a tó közepén robbantunk le- és innen persze messze az autótól a falut megkerülve jutottunk oda, jól leizzadtunk a melegben, meg a nagy sietségben... erre valaki beparkolt keresztbe  akocsink mögé, még őt is elő kelett kotorni az egyik kocsmából... szóval jutott izgalom mára is.. és elindultunk a reptérre... a tervező szerint 23 km-re vagyunk.. hm és már 10 óra 43 perc van..
persze 50-60-al lehet menni max, a reptér előtt pedig az utat újítják, ja és a Barna mondja, hogy tankolnunk is kell. :D Na ekkor éreztem igazán, hogy gutaütést fogok kapni :D.

Minden sikerült, mint az őrültek akarunk bemenni a reptérre, de a sorompó nem enged.. persze mert nem ott kellett volna, hanem tovább... és akkor ki a csomagok, Barna rohan utánam, hogy várjam meg: dehogy várom :)
A kölcsönzőshöz rohanok, de a csaj nincs ott. 11 óra 10 percnél járunk... azt mondja a szomszéd, hogy kb 5 perc és jön.. tipródok... aztán látom, hogy jön.. a kp miatt meg kellett várni mindenképpen, ugye azt adtunk depozitnak. Látja sietünk: mutatom neki hol az autó. Kérdi, hogy teletankoltuk-e? Mondom igen. 2x megkérdi-nem akar kimenni, megbízik bennünk..és kapjuk vissza a pénzt is anélkül, hogy megnézte volna.
Rohanunk a sorba, megnyitották már, lehet menni beszállókártya ellenőrzésre, onnan 2 lépésre az útlevél ellenőzés, majd onna 2 lépés a szeku.. kb 5 gép indul erről a reptérről, ahol van 4 db chekin pult. Viszonylag hamar beérünk, semmire nincs időnk, nem is baj. 1 db wc van, sorba állok, és én még az elején bejutok...
Kb 5 percet várunk a boardingra...
Ezt is elértük, de megfogadom soha többet ilyet... pedig mennyivel jobb volt a napon és levegőn lenni és az utolsó másodperceket is kihasználni, mint ezen az apró reptéren nyomorogni. persze utólag okés a dolog...egyébként a tavon azon filóztam, hogy kellene nézni gépet szombaton hazafelé, mert ha nem érjük el, akkor legyen jegyünk arra.. elértük..

Budva szép és modern, Kotor és az öböl fantasztikus, Tivat egy kis ékszerdoboz, Sveti Stefan gyönyörű: Montenegró lenyűgöző. Nagyon sok mindent nem láttunk, de valamit igen.Azt hiszem kihoztuk a maximumot ebből az útból.
A Szkadari-tónál nem láttuk a fjordot, lehetett volna kirándulós, fürdőzős, egész napos hajózásra befizetni,  legközelebb ilyen is lesz.