2018. április 8., vasárnap

Amszterdam-Keukenhof

Mivel 8 óra előtt nem sokkal ébredtünk, így elmaradt a hajnali indulás.
A reptérre a hotel ingyenes shuttle buszával mentünk-de mielőtt odaértünk volna leesett az állunk a látott taxiktól ileltve azok márkájától: mind Tesla volt. Szerintem nincs máshol  ennyi ilyen autó, itt a legnagyobb az 1 nm-re jutó Teslak száma :D
nem is volt büdös benzingőz-szag sehol...

Mára Keukenhofba indulunk-előre megvett kombi jeggyel, ami az oda és vissza buszutat is tartalmazza: 24.5 Euro volt/fő.
A Schiphol reptérig a szállásunktól az elfogyasztott reggelitől kicsit kaja kómásan az ingyenes shuttle busszal mentünk. Itt pedig megkerestük a Keukenhofba tartó buszokat. Csalódtam volna, ha nem ilyen korrektül van leszervezve minden! Minden egyes bejáratnál állt egy narancs egyenruhába öltözött host és irányította a helyes irányba az érdeklődőket.
A reptér bal oldalából pedig indultak a buszok Lisse-be, Keukenhof-ba.

A jegyünket lecsippantották és szállhattunk fel a helyijáratra. A busz ahogy megtelt indultunk. Az út több mint 30 percet tartott.
A busz a park bejáratától pár 10 méterre tett le. Visszafelé is itt fogunk felszállni , csak a másik oldalon...
A parkba lépés előtt szintén lecsippantották a jegyünket-amit itthon már kinyomtattam.
És már bent is voltunk.

Az időjárás sok jóval nem kecsegtetett bennünket, de végül is nem lett rossz idő.
A tömeg borzalmas-egyre rosszabbul viselem :(
Sajnos a tulipánok még nem pompáztak teljes díszben, de bizony voltak olyan fajta nárciszok, amik meg már elnyíltak.
A tulipánok csodálására még jobb lett volna kb 2 héttel később menni, de nekünk most ez jutott.

Beatrix: van itt orchidea-ház is...

A park körbejárásához és megtekintéséhez nekünk 5 óra kellett. Ebben volt, hogy leültünk ebédelni egy önkiszolgáló-szerű étteremben.
Nagyon élveztük a helyet-egyedül a tulipánmezők hiányoztak.
Ezt mondjuk a parkból nem is nagyon tudtuk volna megcsodálni-hanem ha maradunk a környéken és bringát bérlünk és akkor-de akkor is csak később....
A park rendezett, tiszta, fűre lepni mindenhol szabad, kutyusokat behozni szintén.
Mosdók minden egyes pavilonnál vannak, ahogy ajándékboltok is.
Wifi persze a park teljes területén remekül működött.
Én nagyobb durranást vártam-de lehet ez csak a kevés kinyílt tulipán hiánya miatt éreztem....

4 óra előtt indultunk vissza a busszal.
Vissza a reptérre majd a reptérről a 397 busszal Leidspein-be a városközpontba. Jegyet ott kaptunk 6 Euroba került fejenként és 90 percig érvényes ha átszallnánk..es le kell csippantsni felszálláskor és leszálláskor egyaránt... szóval jó drága, de nem terveztem mást, csak 1x bemenni...jegyet a buszon csak kártyával lehet venni...
Ez a városrész közel van mindenhez-igazából Amszterdam nem nagy, sétálható ha van valakinek megfelelő minőségű és járásra alkalmas lába hmm. :)
Ha pedig megnézzük Amszterdam (városközpont) térképét, akkor a csatornák hálózata miatt U alakú és a csatornák mellett is könnyű tájékozódni.