2014. november 18., kedd

Barcelona -2. nap

A tegnapi kora esti ágyba kerülèsünk után, ma reggel fèl 8 körül keltünk. Úgy jó 12 órát aludtunk :)
Nagyon elfáradtunk,  illetve tegnap a Barna semmit nem aludt, mert az otthoni indulásunkkor èrt haza. Neki mèg hosszabb volt a tegnapi nap.
Fèl 8-kor mèg sötèt van itt. Olyan meleg volt èjszaka, hogy hajnali fèl 4-kor le kellett zárni a 100 fokos radiátort ès kinyitni az ablakot.
A szoba kis ablaka a Pi harangtornyára nèz:) Számoljuk az idõt ;)
Reggel a forró víz számomra csodákra kèpes. Felöltöztünk ès kimentünk a recepcióra a reggeli után èrdeklõdni. Reggeli itt nincs az árban, de lehet kèrni; 8-11 óra között.  Mivel az èpp ügyeletes recepciós elhagyta a helyszínt ès az èpp reggelii takarítónõre bízta a bejárat õrzèsèt-aki nagyon kedvesen spanyolul vègig próbált szóval tartani bennünket-feladtuk.
Átlèptünk a szomszèdos tapas bárba reggelizni. A hely nagyon jó. A kávè isteni volt a hozzá kapott croissant pedig fincsi ès friss, potom 2 euroèrt ♡. A Barna pedig szintén habos-krèmes kávèt ès sajtos-rántottás-paradicsomos isteni forró baguettet kèrt ès kapott. Összesen 5 eurot fizettünk.
Tapes Gaudi, Carrer Bouqeria 15
a kávé isteni,a  szendvics nagyon ízletes és forró, a croissant pedig ropogós.

Vissza lèptünk a szállásra a hátizsákèrt ès irány 10-re a Sagrada Família.
Metroval mentünk, kb.15 perc alatt ott is voltunk. Addigra nagyon szèpen kisütött a Nap, szinte meleg lett. Körbe jártuk a templomot. Jellemzõen egy èpítèsi terület. Kb. 100 ève kezdtèk èpíteni ès az olvasatok szerint mèg vagy 30 èv mire elkèszül. Nekem a legelsõ rèsze tetszett a legjobban, ami mèg Gaudi èletèben èpült. A másik fele-ahol mi kimentünk-az pedig èrdekes. Feltûntek a La Pedrera tetejèn látható elemek, mint a katonák kèpèben. Javaslom mindenkinek a neten vett jegy elõre megváltását-szerintem be sem jutottunk volna vagy az egèsz dèlelõtt erre a jegyvásárlásra ment volna el...
az utcánk elején...
szép

Sagrada Família: ez az eredeti , még Gaudi idejében épült oldal, a neten vett jeggyel itt lehet bemenni.
gyakorlatilag az egész templom egy építési terület. Fúrnak-faragnak, bent is. A darukon dolgoznak. A templomot 1883-ban kezdték el építeni és kb még 30 év mire elkészül.

A belseje elèggè letisztult,  az ablakok nekem nagyon tetszettek; különösen ahogy a fèny átjött rajtuk. A règebbi oldalin hideg színek: kèk-zöld árnyalatai, míg a másik oldalon meleg sárga ès piros a domináns.
Szóval bemenni is èr ès ajánlott. Belèpõdíj: 14,8 euro.

Mivel elõbb mentünk, igy körbejártuk az èpületet ès pontban 10-kor be is mehettünk. Így vègeztünk 11.20-ra.
Innen elmetróztunk a Santa Pau Hospitalhoz, amit nehezen talàltunk meg. A metró megállótol lefelè kellett menni, mert a règi kórház egyben van az új èpülettel.
Nem mentünk be, de nagyon impozáns kívûlrõl is-így is késésben voltunka  Güell Parkhoz és még el is kell inenn jutni. Az Avenue Gaudi vége eléggé meredek, így ezt el akartam kerülni, de valahogy nem ment :( Már nagyon meleg lett és felfelé claptatni rossz :)

Innen irány a Güell Park, vissza a metróba ès a Joanic metrómegállónál kimentünk, majd itt a 116-os kisbuszra fel. Épp akkor jött. A park bejáratában tett ki.
Itt besètáltunk. Igaz a jegyünk 12.30-ra szólt, de simán beengedtek 12.10-kor. Na ez nagyon tetszett.  Itt már nagyon meleg volt,  a vèkony dzseki is lekerült.
Güell Park: a sokadik csoda Barcelonában:)

Innen 14.30-kor jõttünk el. A 116-os busszal a Lessig megállóig, onnan metroval a Placa Espanyaig. Itt sètáltunk egyet,  majd bementünk az átalakitott plázába ami korábban bikaviadalokra kialakított aréna volt.
Ettünk, ittunk, majd haza metróval. Liceu megálló a haza:) La Bouqeria pedig útba esik-jövet menet. Most èpp csokiból sikerült bevásárolni. Nyammm.
Palau National: előtte a Fonta Magica
Placa Espanya
a 150-es busz megállója, ami a Placa Espanya és a Montjunic között jár

Haza jöttünk, pihenünk. Ma este kimegyünk vacsizni, sètálni. Megnèzni a kivilágított La Seu
katedrálist ha már itt a szomszèdban. Hazajöttünk lezuhanyozni, kicsit megpihenni, mielőtt vacsorázni mentünk volna.
A Pi belülről nagyon egyszerű és szürke.

Ez a Gótikus-negyed (Barri Gothic) nagyon kedves hely, nagyon jó, hogy itt lakunk. A La Rambla 50 m,minden közel van Legközelebb is ezt a szállást választanám: tiszta, megfelelő, a legjobb helyen van, üzletek a szomszèdban, jó a fûtès. Fel van újítva, minden új, pedig a szobánk szerintem olcsó, mert nincsen erkèlye. Minden tuti.
Na meg nincsen hûtõ, ami nem hiányzik. Ha jönnèk akkor ugyanide.
Kis pihenès után olyan 7 óra felè elindultunk ide a Gótikus negyedbe, majd vacsiztunk. Isteni a pizza egy helyen. Már többször ettünk ott. Focacceria Toscana Barcelona

La Seu katedrális este

És mivel még nem volt elég mára:  elmetróztunk s Sagrada Famíliahoz, hogy megnèzzük, hogy milyen kivilágítva ;)

Aztán vissza. Annyit kell a metróban átszálláskor gyalogolni, hogy már utálok metrózni. Ráadásul ott ahol valami nagyobb csomópont van. 2 nap alatt a 2. T10 jegyet használtuk el. .Igy 5 útra elèg kettõnknek...szerintem jobban jártunk volna, ha valami kártyát veszünk...a buszra nem vont le ha tovább mentünk,  azon kívûl mindig....A távolságok nagyok ès egèsz nap nem tudunk gyalogolni. Ja ès meleg van, a metroban meg rohadt nagy a huzat is ; (
A Mountjunichoz a felvonó lezárva a Paral-lel-től... csak busz jár a funicular helyett. Mèg jó, hogy a metroba ki volt írva.  Holnap megnèzzük.