2014. november 19., szerda

Barcelona -3. nap Montserrat

Ma nem nagyon kapkodtuk el a reggeli felkelèst.  Olyan 3/4 8 körül èbredtem. A Barna akkor sem akart. Egèsz èjjel nyitott ablaknál aludtunk, a fûtèst mèg idôben este lezártam.
Isteni forróvizes  zuhany segített magunkhoz tèrni. Felöltöztünk ès átmentünk a Gaudi Tapes-ba reggelire. Most dulpla adag bagettet kèrtünk-forrón. Most sonka ès sajt gazdagította. Nyammm.  8 eurot fizettünk, igaz narancslés + menüt is kértünk. Gyorsan vègeztünk,  bár sokkal többen jöttek az utcáról reggelizni.
Elindultunk a metroval a Placa Espanyara, ahonnan terveink szerint megyünk tovább Montserrat-ba kirándulni. Itt a metroról leszállva vettünk 1, 5 l-es vizet 1, 1 euroèrt, majd megkerestük a lehetõsèget Montserretba jutni. Az R5 vonal RENFE visz kombinált jeggyel Montserretba: 27,5 euro a kombijegy ára, ami tartalmazza a metro, R5 vonat, ès 2 fogaskerekû árát Barcelonából Montserretba illetve ott  csúcsra ès vissza Barcelonába.Utólag kiderült, hogy fejenként 6 metróút van a jegyben .Még másnap is ezt használtuk.
Sajnos nem lehetett választani:az Aeri Montserratnál a libegõ nem működött-ki van táblázva, így maradt a fogaskerekû. Pedig innen megérkezni Montserratba a hegyre igazán fantasztikus lenne.
Az út Barcelonából az elsõ fogaskerekûig kb 1 óra.

A hőmérséklet kellemesen meleg volt, a levegõ kristálytiszta. A Nap fantasztikusan sütött. Szóval nagyon jól döntöttünk,  hogy eljöttünk. Montserratban amúgy hűvösebb szokott lenni, mint Barcelonában, a hegyen gondolom meg hideg is- majd meglátjuk!
 Szebb idõt amúgy nem is kívánhatnànk magunknak, pedig lassan november vège van. Mondtam már? Itt akarok lakni, mármint Barcelona környékén vagy Barcelonában.
 Bár ez elõre boritèkolható volt rèszemrõl;)
még a vonat ablakából

a Cremalleraból kiszállva
A csúcson szintén nagyon szèp idõ volt. Innen több túraútvonal is indul, a kilátás lenyûgözõ!

Majd a 13.50-es alsó fogaskerekûvel jöttünk le, illetve az ehhez kapcsolódó R5 pedig 14.41-kor futott be.
Most èpp itt ülünk a vonaton ès fèlig alszunk :) (teljesen).
Kipurcantott bennünket a levegõ, ami ugye otthon nálunk nem játszik. Meg otthon mèg a Wc-re is autóval járunk.
Több, mint 1 óra volt az út visszfaelé, beértünk, magunkhoz tèrtünk, vettünk hideg kólát a metro automatából-ez most nagyon kellett.
Majd továbbmentünk a Drassanes megállóig le a Port Vell kikötõbe. Itt láttuk, hogy a Mountjunic libegõ mègis mûködik....holnap kipróbáljuk. Kiderült, hogy ez a régi kikötőből induló libegő és a Paral.lel állomásról induló valóban nem működik, karbantartják!
Megnèztük a plázát.=Maremagnum, ott van az akvárium is.Az új hidat visszafelè kinyitották ès nem tudták visszazárni. Több mint 40 percet vártunk míg sikerült.
Szó szerint lement a nap.

Vettünk hot dog-ot 3, 5-èrt nagy volt ès fini, jó kis piritott hagymával megszórva.
Aztán elindultunk felfelè a Ramblàn. Betèrtünk a Pita House-ba vacsorázni. Jó kis tapast ettünk,eg csirkès paellat ès pizzat. Természetesen egy jó nagy kancsó sangriával leöblítve. Na mèg èpp ez hiányzott,  a fáradsàg ès az alkohol megtette hatását.

Alig vártuk,  hogy hazaèrjünk. Nagyon elfáradtunk az eszemet sem tudom, hogy utoljára mikor ennyire.
Jól is esik, kikapcsolta az agyam.