2014. november 17., hétfő

Barcelona- 1. nap


Nagyon éjjel :) hajnali 1-kor indultunk el itthonról a reptérre. 3 órát tudtam aludni, de a Barna annyit sem, mert akkor jött haza...
Nagyon nagy köd volt az autópályán, meg is ijedtem, hogy lesz ez még így sem, de szerencsére a Balatontól már kitisztult, majd Székesfehérvár előtt elkezdett esni. Amikor megérkeztünk a VIP Parkolóba, akkor valami ködös-darás izé szállingózott és nagyon hűs szél fújt.
Hajnali 4 után sikerült kijutnia  reptérre. Azért is mentünk ki korán, mert ilyenkor nagyon sok gép indul 6 óra körül és be szokott állni a szeku. Most is sokan voltak, sorokat nyitottak, de fél 5-re bent voltunk. Szerintem a tömeg most jött, ezután. Elég sokára írták ki a kapu számát, ami a Wizz BUD-ról indulása egy vicc :( Csak aza abaj, hogy nem tudok rajta nevetni :( Még jó, hogy télikabát volt rajtunk és azon meg kapucni, mert megfagytunk volna, amíg a bádogvároson keresztül gyalogoltunk, illetve  a géphez mentünk. A szokásos tömörület, mindnki oda ül ahol van hely.
Elaludtunk, és csak arra ébredtünk, hogy landolunk Barcelona El-Prat repterén, a 2-es Terminálon.
A gurulós az nagy kézi, a Himalaya pedig a Wizz ingyenesen felvihető kézije.
ezen lehet átmenni a reptéri vasútról/hoz. Igazából ki sem kell tenni a lábunkat a szabadba, úgy el lehet jutni Barcelona központjába, ha valaki reptéri vasúttal tud-akar bemenni.

Persze a reptéri vonatot kerestük. És persze, hogy nem találtuk meg. Az ellenkező irányba volt, mint mi mentünk. A hiba abban volt, hogy korán kimentünk a  reptérről. Ha nem megyünk ki és végigmegyünk a terminálon, akkor oda jutunk, fel a mozgólépcsőn át a felüljárón és le  a vonatokhoz. Vettünk T-10 jegyeket az utazáshoz és az R2 Renfe vonal volt jó nekünk a bejutáshoz: Passeig de Grácia-ig és ott átszálltunk a metrora, az L3-ra és kb 1,5 órán belül a szálláson voltunk, ami  a Rambláról nyíló Carrer de Boqeria 17-ben volt: Hotel Inglés
A lehető legjobb választásnak bizonyult! Olcsó, tiszta, teljesen felújítva, fűtés-forróvíz. A Rambla 50m-re, a metro 100 m-re. A Liceu megállótól 100 m-re voltunk.
Odaértünk és be is tudtunk délelőtt 11 óra előtt csekkolni. Egy gond akadt, hogy a szállás árát foglaláskor fizettem, és kérték a hozzá tartozó bankkártyát. Mivel az anyué, miért is vittem volna magammal? Anyunak el kellett küldeni a kártyáról a fényképet és hozzá az útlevelét vagy fényképes igazolványát és írni pár sort, hogy ő foglalta nekem és fizette. Szóval sok a bankkártya visszaélés és gondolom ezért. Persze nekem küldte el, én írtam hozzá és elküldtem a recepcióra. Meg is köszönték!
Lepakoltunk, bár sok cuccunk nem volt-és irány az előre oly áhított-szeretett város :)

kilátás az ablakból: járt hozzá harangszó és annyi harangozás ahány óra van :)

Az első pillanatok a La Ramblán és a Gótikus Negyedben. Ez mindjárt az utcánk sarkán volt:



Església de Santa Maria del Pi
a rózsaablak, ami a főbejárati homlokzaton van-hatalmas
oldalról
Ide is egy könnyű és rövid sétával jutottunk. Én átöltöztem: levetettem a télikabátot és felvettem egy vékonyat. Meleg volt, bár a nemalvástól kicsit kókadtak voltunk.
Innen folytattuk a sétát-bármerre, amerre a lábunk vitt. Tudtuk, hogy szépen, kényelmesen eljutunk mindenhová. Erre a napra csak a Barri Góthic volt betervezve és még egy kis plussz, ha belefér.
 Innen a La Seu Katedrálishoz mentünk. Nem volt nehéz megtalálni, a tornya kimagaslott akárhonnann is néztük.
gótikus pompa: La Seu, a Katedrális

bementünk, úgy jó fél órát időztünk bent. Szerencsére nem volt tömeg. Olyan igazi katedrális, mint amilyet az ember elképzel: monumentális, régi: Ken Folett: A katedrális című könyve alapján forgatott filmből ismerünk :)

Mondanom sem kell, hogy úton útfélen ettünk valamit: sütit, csokit, fagyit, joghurtot. Mindent meg akartunk kóstolni :)
Place de Saint Jaume
Aztán Placa de Saint Jaume  térről tovább haladtunk lefelé a Via Ferran-on és megtaláltuk a pizzázónkat, ahová többször eljöttünk ebben a pár napban.
Innen visszamentünk a  hotelbe és megint vetettem le valamit magamról, már totál melegem volt.
Majd magunkhoz vettük a Casa Batlló belépőjegyeit és elmentünk megkeresni. Metroval mentünk, majd onnan gyalog. Szerencsénkre alig voltak, igaz már du. fél 4 felé járt az idő. Sorban állni nem kellett a jeggyel, látták, hogy a kezemben van és szóltak, hogy ide és leolvasta az úriember az ajtóban a qr-kódot, aztán mehettünk befelé. Szerencsénkre-újfent: nem voltak sokan.
Passeig de Grácia egy nagyon elegáns sugárút a maga sok száz elegáns üzletével.
Nagyon tetszett. Kívűlről is és a belseje sem okozott csalódást!
A ház teteje amúgy egy sárkányt szimbolizál.
Felirat hozzáadása
a Casa Batlló belsejében




A Casa Battló után tovább sétáltunka  Gracian és a casa Mila/ La Pedrera-hoz gyalogoltunk. Ide nem akartam bemenni, csak a tetőt fotóztuk. A ház kívűlről éptés/felújítás alatt: ronda reklámmal van eltakarva.

A La Pedrera-tól tovább mentünk a Placa Catalunyára, természetesen metroval.
Ide érkeznek és indulnak a reptérről (is) jövő Aerobuszok, amire a jegyár 5,9 euro (retúr jegy: 10,5 euro).
a teret körbesétáltuk, fotóztunk.


Isteni fagyit ettünk a Ramblán. Nem volt olcsó, de nagyon fini volt. Igaz Barcelonában semmi sem olcsó.


 a La bouqeria piac a La Rambláról nyílik és a város közepén van. Kora reggeltől nyitva, akár még este 7-kor is. Minden útunk ide vezetett: gyümölcsöket ettünk, shake-t ittunk: epres-kókuszos és banán-kókuszos, illetve mangó volt a nyerő :)
Imádtam minden pillanatát. Egy piacnak így kell kinéznie, főleg, ha a turistákra is apellál!
Szóval van minden, nagyon gusztusosan kirakva, kínálva.
ő volt a piaccal szemben lévő hotel egyik szobájában az ablakban: gondolom élő reklámként.


 A napot olyan fél 8-kor fejeztük be, olyan ájulási szinten a fáradságtól, hogy csak na :) alig álltunk a  lábunkon. A forró zuhany is megtette a hatását, alig vártam, hogy vizszíintesbe kerüljek. Nem is kellett altatni, azonnal elaludtunk. Barcelona, megjöttünk ! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...