2014. október 2., csütörtök

Isztambul 10. nap- nyaralás vége, indulás haza

Reggeli után még volt időnk, így nem a szálláson töltöttük, hanem kimentünk a vásroba. Abba  avárosba, amiből soha nem elég.
Itt mindenki csinál valamit. Itt mindenki próbál vamalit csinálni, pénut keresni. És van is meló. Még nagyobb  gyerekeknek is. Mégha csak papírzsebkendőt árul, de valami az is.
Felvillamosoztunk egy megállót Sultanahmetig, és a térre mentünk a Kék Mecsethez és az Aya Sophiához.
Hová máshová?
Aztán vissza  a csomagokért és irány a villamos, 2.t kell menni vele Eminönübe.
Az első villamos olyan szinten tele volt, hogy nem fértünk fel rá és a beszállási idő is rövid.
A Barna zért 2 nagy bőrönddel fölugrott :) Mi 4-en nem:(
Bíztam benne, hogy tudja, hol kell leszállni:)
Kb 30 mp múlva jött a következő, ami üres volt szinte, erre felszálltunk. Ott várt bennünket a megállóban.
Erre vártuk, hogy a peron felé nyitja  a villamos vezetője az ajtót, de nem, jó nagyot kellett  ugrania  börönddel, a magas villamosról, mert a másik sínre nyitotta az ajtót, neki Eminönü volt a végállomás.
Át a zebrán és most kihagytuk az aluljárót, a Galata-hidat választottuk, alul.
Így sokkal könnyebb volt. A hajóról meg már kiabáltak, hogy Kadiköy....
Bár indulás után 2 perccel megállt Beyogluban a túlparton és úgy indultunk Kadiköybe. A szél megint metsző volt a tengeren... A forró almatea viszont enyhített a helyzeten:)

 Nagyon messze tett ki a hajó Kadiköyben, nem  a szokásos helyen. Itt is gyalogolhattunk. Vettünk útközben simitet, útra:) Havatas, Kadiköy-SAW
Ez úgy látszik a meglepetések útja, amit utálok.
Amúgy is 1,5 óra alatt értünk ki a reptérre, ami nagyon sok. Hatalmas dugó, baleset. Ide is valami kötött pályás gyors közlekedési eszköz lenne jó.

A reptérre kiérve már jelezték honna csekkolunk. Online check-in nincsen Isztambulban a Wizznek. De lemérték a kézipoggyászokat, sőt a fizetett nagy kézinkre S-es matricát tettek, vissza kellett menni. A Barna kazébe belekötöttek. Csak azt nem értem, hogy 3 x repültünk ezen az úton. senki meg nem kérdezte. hazafelé okoska: mi történt? Mondtam baleset még itthon... odadatam a papírokat neki, a műtét papírjátm zárójelentést. Nagyon okosan nézegette, de szerintem egy szót nem értett belőle, ugyanis latinul és magyarul van írva... Visszaadta. Szóval bunkók voltak.
De többen több kézipoggyásszal jöttek hazafelé, nem eggyel, hanem 2-val 3-al és jó nagyokkal... szóval érti a fene, de azt viszont nem értem, ha a szabály az szabály, akkor miért nem vonatkozik mindenkire? Nem baj, majd megtudják BUD-on, mert ott még a check-in közelébe sem lehet menni anélkül, hogy ne néznék hány és mekkora csomagod van és mit fizettél....
Szóval a gép pontosan indult, hazafelé nekem nagyon nyűg volt, majdnem 2 órát jöttünk, bele a szürke, hideg Magyarországra. Itthon Ferihegyen jött a rideg valóság megjöttünk.
Aztán felhívtam a parkolót, hogy jöhetnek értünk. Persze letagadták, hogy hogy mit mondtak, hová menjünk...
Többet nem megyünk hozzájuk. Maradunk a  régi, jól bevált, elegáns parkolónál a VIP Parkolónál.
Ide járunk 2005 óta, szóval mégha drágább is, de mi maradunk azoknál.
és ha náluk épp ma égett le 5 autó egy másiktől:(((( erről senki nem tehet.
Szóval http://www.vip-parkolo.hu/.
bennük még nem csalódtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...