2014. május 21., szerda

Ölüdeniz, Babadag -2. nap

Reggel azt sem tudtam hol vagyok, aztán csak ráébredtem:)
Reggeli előtt a kölcsönzősnek írtam egy mélt, hogy ne este, hanem reggel 9-re hozza az autót..
.hátha..bejött :))
Még reggeliztünk, amikor keresett, hogy meghozta.

Jó hogy kinyomtattam a levelezésünket és minden OK volt, ahogy megbeszéltük, mert ugye fontban volt megadva az ár-errefelé minden angol fontban van- és akivel leveleztem az azt írta, hogy 185 euro.
Kértem extra gumi és szélvédő biztosítást, erre azt írta, hogy 185 euro összesen mindennel együtt. Én úgy gondoltam, hogy ez nem igazán annyi-ezért nyomtattam ki a a levélváltásunkat, így nem tudtak mit tenni 185 euroért oda kellett adni a kocsot 7 napra extra biztosítással. Nem is vitatkoztott a faszi, ránézett, húzta a száját, mutattam neki, hogy ez van... Ok lett. Én is így gondoltam.kp-ban fizettük a szálloda recijén ültünk.
 A nemzetközi jogsit kérte, de bankkártya nem kellett, még biztosítéknak sem.
Átvettük a kocsit-láttam rajta sérülést, így elkezdtem lefotózni..Láttam rajta, hogy Ő is látja, hogy nem most bérlünk autó először... mondta, hogy tudja, látja a sérüléseket. Én is így gondoltam, de utólag nem hiányzik semmilyen + költség, főleg ha nem is a mi sarunk.
Reggeli után összepakoltunk és elindultunk felfedezni a környéket. Nem jutottunk messze, mert csak a 400 m-re lévő Paradise Beach-ig jutottunk:) ez látható az összes Ölüdenizes fényképen, ami kifliszerűen elkanyarodik és kettős a vége :)

Alig vártam, hogy fürödhessek:) Olyan csodaszép volt a víz, a tenger, meg amúgy minden:)
Meleg lett nagyon, szél csak lengedezett, felhők megakadtak a Babadag-on, és olyan valószerűtlenül kék vízben pedig olyan jó lenni és felfelé nézel  ahegyre, ahonnan röpködnek a paraglidingosok.
Szóval nyaralunk végre:)
Felállítottuk a strand sátrunkat (tavaly vettük Gran Canarian), és napoztunk, meg bámészkodtunk egész nap.
A fejünk felett meg csak ömlöttek a paraglidingosok:) .
Azt hittük, hogy beszállnak egy rossz landolás végett a sátorba-hát volt, hogy majdnem, így nem tévedtünk sokat:). A sétáló utca és a parti sétány egész szakasza nekik van letérkövezve. Ki is van írva : landing area. Volt olyan sétáló, akire konkrétan a nyakára szálltak és belegabalyodott a zsinórokba, sőt annyira ledöbbent, hogy még a fejére is esett az ernyő:).Pedig szólnak a segítők, hogy nézz ide, nézz oda, figyelj! stb:).

Fél 4-ig bírtuk. Visszamentünk a szállásra és fürdés, zuhany után úgy döntöttünk, hogy megnézzük közelebbről, hogy honnan ugranak a paragliding-osok:)
Persze ez nem volt egyszerű dolog, mert olyan egyértelműen nincsen kiírva. Többszöri próbálkozásra sikerült.
Először egy földúton mész, aztán valahol ki van írva, hogy BABADAG Sport Centrum. Na akkor már gondoltuk, hogy ok. Egyre meredekebb az út. Majd elértünk 2 kisebb épülethez, ahol van felfelé és lefelé is sorompó. Itt kérdezték, hogy hová megyünk: looking? Mondtam, hogy igen. Na akkor nem kell fizetni, csak ha ugrani akarunk. Nyitották a sorompót és óvatosan vezessünk, jó utat-tették hozzá!
Az út már nem föld út, hanem le van térkövezve és szélesítik, már amennyire lehet. Több km hosszan tudunk csak ide feljutni, erre a közel 2000 m-re. Ahogy felértünk egyre hidegebb szél fújt. A kilátás közben fantasztikus, főleg ha a sofőr is nézeget:) Én nagyon féltem, mert nagyon magasan vagyunk és a szerpentineket meg amúgy sem díjazom. Sem itt sem máshol.

felfelé a Babadag-ra
csodaszép a  látvány...minden izgalmat megér
most már tuti nem tévedünk el:)



ezen a képen látszik  balról a bukkanó. Amikor jössz  balról és bekanyarodsz, akkor csak a bukkanót látod.. és ha felmész, akkor olyan érzésed van, hogy a túloldalon meg le...:) De ez nem csak "ilyen" érzés, hanem így is van. Nem árt az óvatosság.Mert csak egy kicsi tábla jelzi-előre nem-hogy a kocsinak majd jobbra kell parkolni. Szerintem már jóval előre kellene jelezni!
ez a bucka másik fele, innen ugranak:)


 
Ez a  látvány mindent megér:)
jól esett a forró tea:) 2 líra egy tea:)
olyan itt fent lenni, mintha valami más világba csöppentél volna. Olyan nagy a csend. Nincsen senki és csak a szél zúgását hallani-ha hallani:) Akkor jobban, ha valaki ugrott és nem tud egyenlőre messze távolodni, mert olyan az áramlás.
Aztán egyszer csak elértünk fel... egy nagy semmit látsz, egy nagy bukkanó van előtted. na itt mondtam a Barnának, hogy áll! Vagy kiugrom a  kocsiból... ne menjen tovább! És valóban elmentünk jobbra parkolni... erre egyébként előbb kellene figyelmeztetni, mert valóban onnan már csak ugrás van:) Félelmetes:)

aztán jöttek páran ugrani, pedig mi elég későn 17 óra után értünk fel. Gondolom sötétedésig ugranak.
Itt jobb a hely ha fúj a szél, mert süt a Nap és szélcsend is van:)
Ő is most ugrott el
Lefelé velük találkoztunk:)
Na meg egy teknőssel:) Ő is a Babadagon lakik:)




2 megjegyzés:

  1. Szép helyeken jártatokmegint. Még Törökországban sosem voltam, de valahogy nem is vonz. Anyukáddal néha úgy néztek ki, mint az ikrek, még öltözködésben is :-) A strandsátor nekünk tavaly tönkrement (pont ugyanilyen), mert mindig olyan borzalmas szélben voltunk partokon, hogy össze-vissza szaggatta a szél.

    VálaszTörlés
  2. Köszi, majd megmutatom neki mit írtál :)
    A sátor még ép, vigyázunk rá:)

    VálaszTörlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...