2011. december 31., szombat

Előkészületek Malajzia: Kuala Lumpur-Langkawi és Thaiföld 2012. tél-8 hónapi munka előkészületek 0. rész

Előkészületek a következő nagy úthoz, már 2011. április óta elkezdődnek:
2012. január 17-én megint elindulunk a még mindig nem ismert, csak szeretett Délkelet-Ázsiába-sokadszorra.
Illetve január 16-án, mert az áprilisban az www.aerosvit.com oldalon megvett repjegyeket, megváltoztatták, illetve a január 17-i gépet törölték és írtak, hogy kérjünk re-booking-ot, mi maradtunk a  január 16-ánál, remélem ezen már nem fognak változtatni.

Úticél: BUD-Bangkok-Kuala Lumpur(Malajzia)-Langkawi(Malajzia)-Kuala Lumpur-Krabi (Thaiföld)-Bangkok-BUD 

Kieven keresztül

Időpont: január 16-től február 4-ig (20 nap)

A jegyeket közvetlenül a légitársaság oldaláról vettem meg, bankkártyával fizetve, online, elég korán:
2011. április elején. Azonnal küldték e-mailben az e-ticketet.
Ha valami problémám akad, akkor az www.aerosvit.ua oldalon, a LIVE Chat-et kiválasztva válaszolnak szívesen báminemü problémára éjjel nappal a 7 minden napján:)
Sok minden már meg van előre: (2011. április-december 25 között)
1. repjegyek BUD-Kiev-BKK-BUD útvonalra.
2. Belső repjegyek, amiket szintén online vettem az Air Asia honlapján:
BKK-KUL
KUL-LGK(Langkawi)-KUL(Kuala Lumpur)
KUL-KBV (Krabi, Thaiföld)
KBV-BKK
3. A www.agoda.com oldalon foglaltam és fizettem a malajziai szállást: Aseania Resort-ban, reggelivel. Ezt előre kifizettük, akciós volt.
A transzfert is velük intéztem:
levelezésünk elég szűkszavú, de a lényeget mindenki megértette:)))
""Hi,
RM 30.00 x 3 person = RM 90.00
So total amount for air port return transfer is RM 90.00.  
Thank you."""
4. Kuala Lumpuri szállásunk ahol 3 nap és 2 éjszakát leszünk, a Citrus Hotel 3* Kuala Lumpur lesz, szintén reggelivel- ezt a www.thaicentrum.hu oldalon foglaltam, velük maximálisan elégedett lehet bárki, csak ajánlani tudom Őket!

5. A thaiföldi tengerpart most Krabi lesz, ahol még nem jártunk: Phupranang Resort & Spa, a képeken nagyon tetszetős, remélem a valóság sem lesz más:) előre nem fizettem, www.booking.com oldalán foglaltam.
A reptéri transzfert a szállodától kértem, ezt sem kellet fizetni előre, hanem majd a helyszínen kell: 600 THB / 3 fő.

6.Hazafelé Bangkokban 2 éjszakára kellett helyet foglalnom, ami a PJ Watergate Hotel lett: feltételeink: reggeli, wi-fi, közel legyen a Prathunam negyed. Ez a szállás 88,33 euro/3 fő / 2 éj reggelivel került lefoglalásra, kifizetésre.

7. Közben becsúszott 1 nappal korábbi indulás, így BKK-ban kellett még szállás foglalnom , de nem 1 éjre foglaltam, hanem inkább fizetek 2-re,  nagyon korán ér a gépünk Bangkokba hajnali 4.30-ra, szobát meg csak 14 órától lehetne elfoglalni, így inkább fizetek 1 éjjel többet, csak kapjunk szobát-így jár  a reggeli is.
A New World City Hotelre-re esett megint  a választás, bár még nem  jártunk ott és aludni tökéletes, tiszta, reggeli, wi-fi van, és  a Királyi Palota + Khaosan 10 percre van gyalog! Bár most mások a terveink.
Ez a szállás 99 euro / 3 fő /2éj-reggelivel - került kifizetésre foglaláskor .
http://www.newworldcityhotel.com/newworldcity_deluxe.html
A saját oldalukon foglalni sokkal drágább:(

8. Eltörölték a vízumot, egy csomó pénzt megspórolunk ezzel is! (elköltjük transzferre és nem buszozunk)

9. Nem úgy a transzferekkel, mert helyi szállító eszközt bevállalni 3 nagy és 3-4 kisebb bőrönddel nem merek és nem is akarok.
Ez még nagy tétel lesz(Kuala Lumpurban) most böngészem, a hogy a lehető legkényelmesebben , de legolcsóbban jöjjünk ki transzferekkel, akik már várnak a reptéren, illetve a szállodából visznek ki a reptérre.
Egyenlőre leghúzósabbnak a  KUL reptér-Citrus Hotel-KUL reptér tűnik:( Az is lett az összes transzfer közül: a legdrágább.
Nem merem bevállalni vagy inkább nem is akarom a nagy bőröndökkel való KTM-es  vagy Air Asia buszos olcsóbb utazás KL Centralig onnan meg taxis utazást KUL-ban: még, ha hátizsákjaink lennének, de azt meg nem akarok.
Így itt foglaltam a KUL LCCT-ről a Citrus Hotel-be transzfert:
www.world-airport-transfer.com
Előre kellett bankkártyával fizetni, kaptam egy visszaigazolást és számlát amit ki kell nyomtatnom és magammal vinni, a sofőrnek, aki várni fog bennünket a reptéren!-  Nem volt olcsó, de engem és uti társaimat megnyugtatott tudat, hogy van transzferünk.
Visszafelé lesz ami, lesz, majd  a helyszínen eldől és biztosan olcsóbb lesz:)
Nem tudom mi vár ránk, második alkalommal biztosan bátrabb leszek/leszünk, de a kényelemről sem szívesen mondunk le:)

10. Ez is megvan: BKK transzferek a reptérről a szállodába: 
Ráadásul  ma (2011. dec.31-én) az euro árfolyama a 316 ft-ot elérte, még jó, hogy minden ki van fizetve.
A Bkk-i reptéri transzfereket a BAT oldalán foglaltam, 3 főre a reptérről 6 csomaggal 895 THB, várni fognak.

Bangkokba megérkezni, mindig maga a csoda. Szerintem teljesen mindegy hányadik alkalommal jutunk el oda, amikor kilépünk a reptér épületéből és megcsap hajnalban TÉLEN a meleg pára, azonnal a fülünkig ér a szánk:) A tesómmal mindig összenézünk-hihetetlen jó érzés, hogy újra itt lehetünk!
2011. december 1-én jött a  a telefonomra egy sms, hogy az Air Asia AK 735-ös járata  BKK-KUL között AK 831-esre módosul, de nem érinti az indulási és érkezési időket.
Ki kellene fizetnem a visszamaradó Krabi  szállás összegét, de az euro árfolyama elérte a 320 Ft-ot,(2012. jan 10-én) a dolláré pedig meghaladta a 257 Ft-ot:(((( Amikor májusban foglaltam, akkor THB 6,2 ft volt, az USD pedig 187 ft, persze ha előre tudtam volna....
2012. január 12-én az anno foglalt szállást lemondtam és újat foglaltam. Nekem ennyit nem ért meg....Itt legalább lesz wi-fi is:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...