2011. november 25., péntek

Tunézia harmadszor -Mahdia 2007. szeptember

Még a gépről: Monastir

A Kartago Tours szervezésében voltunk ezen az úton Tunéziában-immár 3. alkalommal. Úgy gondolom, ha már harmadszor megy az ember, akkor olyan rossz nem lehet! Tunéziát vagy szereti valaki vagy nem!
A gépünk Ferihegy 2/B-ről indult pontosan 11.40-kor-tudni kell, hogy Debrecenből jött a charter.
A gép legalább 30 éves csotrogány, olasz személyzettel, Nouvellair-es járat volt. Pontosan indultunk, 2óra 25 perc múlva le is szálltunk Monastirban.

Szétosztottak bennünket, ki hová megy alapon és már indultunk is a szállodába, mi Mahdia turisztikai övezetébe. Sousse felől az első szálloda a tengerparton, ha Mahdia felől jövünk, akkor az utolsó.
A szálloda egy nagy kertben fekszik- mint sok másik- ahol található játszótér, kis állatkert, a szállodához tartozó egyéb épületek,úszómedence, gyerekmedence, A szálloda közvetlen tengerparti, a strand tiszta és gondozott, a kapuban őrrel.
Hotel Thapsus

Van egy zöld terület, a tengerparti kerítés mellett, ami sövénnyel körbe van véve, ez az egyik napozó terület napágyakkal és napernyőkkel. A másik 2 a medence melletti betonos napozórész, illetve a medence melletti füves rész.
A harmadik pedig a szálloda tengerpartja, mint mondottam közvetlen. A napozóágyakért és napernyőkért sem kellett fizetni egyik helyen sem.
A szálloda 3*-os, hazai besorolása 3+-os. Szerintem reális az osztályozás, de csak akkor, ha az ember megfelelő szobát kap!
Érkezéskor a kulcsok már ki voltak készítve, de az útlevelembe tett 20 Euros meghozta gyümölcsét, mert kerestek másik kulcsot. Ez a recepciósnak jelentett nehézséget, mivel a szálloda fullon volt!
A magyarok, akikkel együtt érkeztünk a szállodába, mind földszinti udvarra, beton kerítésre stb. néző szobát kaptak, mi kaptunk 3. emeleti tengerre nézőt!

Amikor itthon foglaltam, kértem a tengerre nézőt felárral, a katalógusban volt opcióként, de visszaszámlázták, mert nem tudta az iroda itthonról garantálni. Jobban jártam a helyi "ügyintézéssel".

Bár a ramadán ideje alatt voltunk, ebből annyit éreztünk, hogy az idegenvezetőnk-bár nem sokat láttuk- éreztette velünk azzal, hogy állandón mondta, :most ramadán van:)
A reggeli 6-10-ig volt ez is pozitívum, hogy nem kellett korán kelni, a választék bőséges!
Vacsora 18.30-21-ig, nagyon bőséges, hatalmas választékkal, ehető ételekkel, jellemzően sótlanul, na de ezen lehetett segíteni.
Mahdia óvárosa

A szállodában nagyon sok kisgyermekes vendég volt, nekik is ideális és kényelmes, a szálloda akadály-mentesített.
Bármilyen mennyiségű vizet illetve innivalót, amit a szállodán kivül vettünk bevihettük, senkit nem zavart!
A törölközőket minden nap cserélték, minden nap takarítottak, erre sem lehet panasz.
 Magunktól-metroval-Mahdiaból Monastirig. Monastir vásosában található Habib Bourghiba mauzóleuma. Utoljára 2000-ben jártunk ott és akkor még élt a volt elnök, így a mauzólem akkor nem volt látogatható! Utána halálozott el, most be lehet menni...
Monastir városa

2 napos sivatagi szafarira mentünk el,mert itt még nem voltunk, csak 1 naposon, Djerbáról.Fejenként 192 TD volt= 147 Ft 1 tunéziai dinár.(2007. szeptember)

Elmentünk volna még folklór estre, meg helyi tevegelésre is, de az idegenvezető a megérkezéskor közölte, mi nem mehetünk, mert messze vagyunk Sousse-tól és minket nem visznek el! Bár itthon az utazási iroda ezt elfelejtette közölni!

Az idegenvezetőről annyit, hogy a hozzá nem értése dühítő, és nem oda való.
Kartago Toursos idegenvezetönk T. Zita volt, aki a 2 napos szafarira jött velünk. A telefonja le volt merülve, pedig ha valami baj van, akkor mit csinál, szerintem felelőtlen volt. Egyfolytában azt hajtogatta, hogy a sofőrrel nem értik meg egymást, mert Ő angolul tud a sofőr meg franciául és arabul.Nem az volt amit Ő-illetve mi szerettünk volna, hanem az amit az arabok. Ez szerintem vicc, de ott nem igazán volt kedvünk ezen nevetni.
El-Jem Amfitheátrum
Már induláskor is variáltak a busszal, hogy a magyarok melyikkel menjenek.
El-Jem-ig román társasággal kellett mennünk, mikor már mindenki leszállt, egy órát vártunk az amfiteátrum mögött, mire mi is leszállhattunk. Kiderült, hogy az épület túloldalán a mi kedves idegenvezetőnk szintén ránk vár a csoport másik felével akik Sousse-ból jöttek. Nem volt annyi esze sem, hogy Ő keressen minket, mikor mi azt sem tudtuk, hogy mi következik. Na találkoztunk, akkor átcuccoltunk a másik buszba, ami kisbusz volt, kb. 30 személyes és közölte nincs hely, mert neki csak 3 fő van felírva, mi pedig 5-en voltunk és szerintem a másik 2 fő-mivel mi 3-an voltunk-is nála fizetett be a kirándulásra!
Pótüléseken jártuk be Tunéziát, nyomorogva a keréken ülve! Úgy látszik, a magyaroknak nem jár nagy busz, pedig ennek a busznak nem volt még csomagtartója sem, csak a tetején és a cuccokat oda rakta fel a sofőr, de levetettük és inkább nyomorogtunk a buszban!

A sivatagi túra nagyon tetszett-leszámítva az idegenvezető rutintalanságát, tehetetlenségét, hozzá nem értését-az ottani látnivalók feledtették egy picit ezeket a dolgokat, de okoztak számos bosszúságot.

Odafelé kaptunk egy bal első durrdefektet, majdnem elszállt a buszunk 120-al na meg 30 utassal. Jöttek buszok aztán szanaszét felettek minket azokra, persze álltunk Douz-ig kb 1 órát.

Douzban tevegeltünk, aki akar beöltözhet. Kb 20 perc befelé a sivatagba, majd pihenő, ahol rettentő hőség van, majd vissza. Majd elfoglaltuk a sivatagi szállásunkat, mentünk a medencékbe fürdeni.
Itt nagyon meleg volt, szinte forró volt a levegő. Sokkal melegebb van, mint a tengerparton. Este 8-kor még javában fürdőruhában feküdtünk a medencénél.
Matmata
Douz szálloda

Reggel korán indultunk a Chott-El -Jerid sóstóhoz, ahol még tök sötét volt és nem láttunk semmit.
Chott el Jerid sóstó
Napfelkelte a sóstó felett....

Innen átraktak bennünket a buszból jeepekre, amire nem lehet panasz és indultunk a sivatagba túrára. Életem egyik legjobb élménye volt. Olyan homokdűnékről jöttünk le, amit csak a Dakaron vagy a filmekben láttunk eddig. Egyszerre volt félelmetes és nagyszerű! Felmentünk majdnem derékszögű homokfalakra is:)

Majd meglátogattuk Chebika hegyi oázisát, de előtte a homokdűnék felet megnéztük hol is forgatták a csillagok háborúja filmet!-ami szintén felejthetetlen élménnyel gazdagított bennünket.
Chebika oázisa

hegyi kristályok

Innen mentünk a Grand Cascade szakadékhoz, ami olyan mint a Grand Canyon piciben: lélegzet elállitó!
Innen Ebéd egy étteremben ebédeltünk, majd száguldás Kairouanba.

Kairouan-Nagy mecset
A második napon este 7 után értük Kairouanba, ahol az 5 Mahdiás vendéget, tehát minket azonnal felültettek a románok nagy buszára, mert mi állítólag késtünk(a csoportunk) és ővelük kellett megint visszamennünk Mahdiaba és meg sem nézhettük a Nagymecsetet, csak rápillantottunk. Na, de ezt milyen hangnemben közölte velünk!!
Persze mondanom sem kell, hogy helyünk nem volt a buszon, Kairouan-Mahdia útvonalon végig álltunk!
Ennyit erről, a nyaralásunk ennek ellenére jól sikerült.
Bár a sivatagi túrát, amit szerintem nagyon rossz időben tettek-vasárnap-hétfő- kedden 2.30-kor kelés, mert 3.30-kor indulás a reptérre. Megígérték, hogy legkésőbb 7-re hazaérünk, alig 21 óra előtt pár perccel értünk, de vacsit kaptunk, ami NEM az idegenvezetőnek köszönhető!

para Sailing a tengerparton

A szállodát ennek ellenére csak ajánlani tudom, de bejelentkezéskor kell az a "kis plussz" ha jó szobára
vágyunk!
Az idő nagyon jó volt, kb. 28-30 fok és délután mindig jött a hűsítő szél a nyaralás nagyon jól sikerült, leszámítva a fent említett bosszúságokat.