2011. november 29., kedd

Ciprus 2007. júniusában- 1 hét

2007. június elején az akkor még meglévő 5kontinens irodával utaztunk Ciprusra. Terveink között autóbérlés illetve a sziget egyéni felfedezése szerepelt!
Larnaka: Sóstó felülről
Szállodánk a Hotel San Remo hotel volt-nem volt sok vendég és kb 8 perc buszút után le is szállhattunk a  transzfer buszról.
A szálloda nem volt flancos, de tiszta és jó kilátással rendelkezett és nem volt hangos utcai zsibongás sem, igy a pihenésnek is megfelelt.
 Kicsiny medence tartozott a hotelhez, illetve egy autókölcsönző a hátsó bejáratnál. ciprusról tudni kell, hogy  a közlekedés baloldali és a kormány az autókba is fordítva vannak.
Mi készültünk, hivatalos, nemzetközi jogsít is kértek.
Egy kicsiny Suzuki Alto-t béreltünk 3 napra-nem volt olcsó-de nekünk megérte. Ekkor még ciprusi font volt  a hivatalos fizetőeszközük, a következő évtől -2008. jan1-től tértek át az eurora.
A szálláshoz félpanzió járt, ami: reggei és vacsora-ezeket a szálloda saját éttermében szolgálták fel.
Kocsink kibérlése után elindultunk "szokni" a forgalmat-hát volt mit! Majd Larnaca belvárosában próbáltunk este vacsi után sétálni a promenádon. Az nagyon nyüzsgő, hangulatos hely, igazi tengerparti feelinggel. Bárok, kávézók tömkelege a közvetlen tengerparton!

Másnap reggel útnak indultunk  a sziget másik oldala és belseje felé. Útközben rendőrautó igazoltatott bennünket, nem volt semmi probléma, kérték a nemzetközi jogsit és mehettünk is tovább:)
Első útunk Aya Napa felé vezetett...

Ez a hely a török-görög határ mellett van, nem voltunk biztosak abban, hogy hol járunk. Akkor még nem nagyon lehetett átmenni egyik oldalról a másikba.
Az alábbi képen a senki földje látszik: lerombolt, lakatlan szállodák és épületek végig a tengerparton!
A Senki Földje= No Mans Land előtt van (volt) egy kilátó, ahonnan távcsővel a turistáknak lehetőségük volt a kukkolásra, illtve rögtönöztek egy kiállítást az 1974-es csetepaté utáni és addig történt helyzetről.
Innen , mivel már nagyon meleg lett: kerestünk útközben egy strandot: találtunk is: csodaszép tiszta kék zászlós strandocskát!
Larnaca: a városközpont

Harmadik napunkon elindultunk a másik irányba hogy más csodaszép dolgokat fedezzünk fel.
Limassol

Nagyon sok helyen jártam már, és nagyon vártam a ciprusi utazást is. Az első nap reggel érkeztünk meg Larnacába. A szállodánk, ami a San Remo volt (számomra elsődleges szempont, hogy közel legyen a városközpont, ne kelljen sokat menni a transzferrel, tiszta legyen stb). Ami ennél jobb az csak plussz dolog!
Két perc alatt a reptérről megérkeztünk, nagyon barátságosan fogadtak bennünket! Azonnal elfoglalhattuk a szobát,annak ellenére, hogy az idegenvezető azt mondta, hogy csak 1 óra után lehet, persze reggel  9 előtt már a szállodában voltunk!, ami klímás és Tv-s volt. Mindjárt béreltünk egy autót a szállodában és neki indultunk a városnak. Mondanom sem kell, hatalmas dugók és millió autók, pedig Larnaca nem nagy. Minden utca egyirányú és balra tarts van.
Jobban jártunk, ha este letettük az autót és gyalogoltunk. Ami kocsival 2 és fél óra volt a szállodánktól, az gyalog 10 perc!:)
Végig a tengerparton lehet menni, ami tele van vendéglőkkel, tavernákkal, ki van világitva nem kell félni. Akik a larnacai szállodasoron voltak, ide értve Mariandy, Palm Beach, Lenios, Sandy Beach stb, nekik egy alkalom taxival a normális strandra 10 ciprusi font volt oda vissza. Na de minden nap? A Mariandynak nincs strandja, mert a Beau Rivage-ba lehetett menni amig még nem zárt be, de az már régen volt! A mai napig hirdetik a magyar utazási irodák a Beau Rivage-ba az utakat!!!!
Másnap elmentünk Ayia Napára, ami picit jobban tetszett mint Larnaca, bár zsúfolt volt. Onnan elautóztunk a Greco-fokhoz, ami szép volt, de szerintem van ennél szebb hely is!
Onnan Protaras- találtunk egy nagyon tiszta kék zászlós strandot, az valami festői volt, de ennyi:).
Famagusztát megnéztük az egyik ház tetejéről, meg a senki földjét is, majd nézzétek a képeket.
Harmadik nap elmentünk autópályán Limasszolig. Aki vásárolni akar az itt szerintem megteheti, mert sokkal olcsóbb mint Larnaca, pedig az óvárosi részben jártunk.
Limasszolból Kourion-ba mentünk, megnéztük a romokat, amik 3 helyen találhatók és minden jól ki van táblázva, tehát megtalálható! bár 40 fokban szerintem jobb a vizben! Majd következett Petra tou Romiou: azaz Afrodithé sziklái. Ami nekem megint csalódás volt, mert bármelyik szikla lehetett volna az. Itt le lehet menni az öbölhöz, ahol nagyon tiszta a viz és fürödni is lehet. Az út mellett van egy parkoló és egy étterem, de ha valaki enni akar ott már most lebeszélem róla. Rossz is, nem friss és méreg drága, pedig nekem nem sok minden drága!!! Egy pita meg belerakva fél szelet hamburgerhús melegen majonézzel és egy levéllel, mert ez volt az igazi ciprusi étel ott! meg egy hot dog ami ehetetlen volt 12 ciprusi fontba került!
Innen nem tudtunk tovább menni mert nagyon késő lett és vissza kellett érni vacsorára Larnacába.
Pénteken strandoltunk a központban a strandon, bár a szálloda mellett van strand 100 m-re, de nincs úgy kiépítve. Ernyő 1,25 font,ágy db-ja 1.25 font de 1 ernyő meg 2 ágy 3 font! Ez az egy ár volt szerintem megfelelő ár-érték arányban egész Cipruson!
Egy font 450 forint. Náluk semmi sincs 1 font alatt. Egy dobozos 0.33l-es kola 1 font. stb. Egy normális ebéd 1 főre nincs 10 font alatt és nem egy elegáns étteremről beszélek! A probléma nem is az ár:(, hanem az ár-érték aránya, ami egyáltalán nincs arányban semmilyen dologban a szigeten.
Péntek délután mentünk ciprusi estre és farmra szamaragolni. Az est előtt letértünk Lefkarába, ahol nagyon szép csipkéket készitenek, ami világhirű! A farmon szedtünk narancsot és mandarint a fáról, kostóltunk zivániát és halluomit meg commandariát.
Szamaragoltunk egy 500 m-t, amiről kaptunk igazolást persze 3 fontért.A program 40 font volt fejenként! Bár kaptunk barbecue vacsit, gyenge táncosokat és sok-sok bunkó oroszt, akik nem tudnak viselkedni és ő miattuk vége is lett az estnek viszonylag korán.
Szombaton mentünk fakultatív keretében 22 fontért/kopf a Troodos-hegységbe és a Kykko kolostorhoz. A kolostor szép.Megfelelő ruha szükséges.Persze volt akit nem engedtek be a ruhája miatt, nem mondták el mibe kell menni.
Kint ebédeltünk 5cmx5cm átfogójú háromszög alakú szendvicset 1 db frappéval mindössze 6 fontért!!!Az önkiszolgáló étteremben jó az ennivaló, de az árról nem beszélek,el lehet gondolni.De már itt nem is érdekelt bennünket...Nyaralunk ez van.
A zöld vonal mellett jöttünk haza Nicosia felé. Semmi látnivaló nem volt, csak a katonák.
Vasárnap hajókiránduláson voltunk, ami Ayia Napából indult 18 fontért. Mutattak egy pár barlangot, de aki járt Zakynthoson vagy valamelyik görög szigeten, akkor tudja, hogy ezek a ciprusiak fel sem veszik velük a versenyt.
Megkerültük tengeren a Greco-fokot, Ayia Napa barlangjait, Protaras-Fig Tree Bay, Famaguszta távolból.
Kétszer lehetett fürdeni, a viz nagyon jó volt. Ebédet kaptunk. A hajó nagyokicsi volt és nagyon sok ember volt rajta. Volt akinek cak a földön jutott hely!
A hétfői nap maradt a strandolásé.
Kedden reggel indult a gépünk haza, de megint késve jöttek értünk.
Ebben a szigetországban, ahol 750000 ciprióta él, nincs munkanélküliség és jól élnek,de ha igy folytatják, akkor nem lesz turista, aki ide menjen nyaralni. Kivéve az angolokat és az oroszokat, mert állítólag a 80 % orosz! Egy nagyon drága ország, ahol az emberek hozzáállása és a kiszolgálás messze alatta marad az elkért pénznek.
Tisztelet a rendes ciprusiaknak.Több helyen undorítóan viselkedtek velünk, nem is akarták megérteni se angolul, se németül, hogy mit szeretnénk. Pedig állitólag mindenki ért angolul:)?
Limasszol
Kourion

Kilátás Kourion-ból
A háttérben lévő szikláknál született Aphrodithé:)
Petra To Romiu: Itt született Aphrodithé
Irány haza és épségben leadtuk a kis autónkat:)
Larnaca strandja
Következő napunkat a standon töltöttük, ahová a szállodánktól gyalog mentünk, kb 10 perc volt végig egyenesen a tengerparton.
Estére befizettünk egy ciprusi estre, ami nem úgy alakult, ahogy terveztük, mert nagyon sok bunkó és részeg orosz is volt a helyszínen és mivel nem tudtak viselkedni illetve nagyon részegek voltak, így előbb lett vége  a táncos mulatságnak , mint gondoltuk. A ciprusiak kihúzták a villanyt az áramból és mindenki mehetett haza:)

szamár farm

Következő napunkon egész napos kirándulásra mentünk a Troodoos hegység szépséges kolostorába.
Trodos

Felirat hozzáadása

Következő napunkon hajókirándulásra mentünk. Ide Larnacából Aya Napa-ba vitt bennünket az alábbi transzferbusz:)

ezzel mentünk Aya Napa-ra
Aya Napa kikötője

1974:(
Utolsó napunkon elmentünk a szállodánkhoz viszonylag közel lévő Sós-tóhoz, ahol egy síremlék található: Hala Sultan Tekke.
A Sós-tó a reptérrel szemben található, és éppen flamingók tanyáztak a reptérhez közeli oldalon.
Majd délutánra maradt a strandolás Larnaca központjában, majd este vacsora és pakolás, reggel korán indultunk a reptérre és indultunk haza.

Mi a félpanziós ellátásunk mellett, ami elég volt, de ebédelni kellett és innivalót is kellett venni 40 fokban sikerült elkölteni napi 180 eurót, ami egy hétre 1260 euró és nem vettünk semmit. Mindenkinek ajánlom a teljes panziót, mert a szállodákban legalább normális a kiszolgálás és jó az ellátás.A fakultatívok borzalmas drágák, de autóval nem lehet mindenhová elmenni és ha valaki nem csak a hasát sütteti, ami szerintem 1 hétig nem hogy unalmas, de ártalmas is, akkor bizony áldozni kell rá!ja, és autót bérelni minimum csak 3 napra lehet:)
Az egyetlen pozitívum, hogy jó idő volt,tiszta volt a tenger:)ez az egy amit nem tudott senki elrontani és igazából azért is választottam a szigetet a biztos jó idő miatt. De ennél többet ne várjon senki, kivéve akinek ez az első nyaralása, de majd ő is meglátja, hogy van ennél sokkal de sokkal szebb hely is a világon! Nagyon sokat vártam tőle és hatalmasat csalódtam.Úgy hirdetik, hogy a "szépség és a szerelem szigete"-én nem jöttem rá mitől szép!?
Köszönet viszont a Hotel dolgozóinak, akik nagyon egyszerű emberek voltak, de kérés nélkül segítettek illetve próbáltak, még csak kérni sem kellett őket.
Igy éreztem magam Cipruson 2007. júniusában és nem akarok visszamenni.