2010. szeptember 17., péntek

Thaiföld ismét 2008 - Koh Chang, az elefántok szigete és Bangkok

Elég sokat gondolkodtam azon, hogy mi kerüljön az élménybeszámolóba!
Problémánk nem Thaifölddel, hanem természetesen a magyar utazási irodával: az Unitravellel adódtak.
Az utazásainkat ekkor még nem saját magunk szerveztük, kivéve az apróbb részleteket, már kinti fakultatívokat stb, próbáltunk mégis körültekintően eljárni az út, illetve az iroda választásakor, de mégis hiba csúszott a dologba.
2008. január 14-én indultunk Ferihegy 2/B-ről az Aerosvit kijevi járatával. Már a ferihegyi repülőtéren gondok voltak a beszállókártyákkal, valaki megkapta Bangkokig, valaki csak Kijevig. A válasz az volt a kérdésre: majd Kijevben a kapunál....Lehet, hogy ez másnak kis probléma, de nekünk nem az volt.
Hát szerencsére a becsekkolás után Budapesten a boarding előtt, még egy ügyintéző hölgy megpróbált segíteni és kaptunk új beszállókártyákat Bangkokig, az előzőeket meg összetépte.
Recepció, főépület
1óra 30 perc problémamentes repülés után végre leszálltunk Kijevben. Még jó, hogy megkaptuk a beszállókártyákat még Pesten. Millió ember, összetömörülve egy ici-pici tranzit váróban!
A gépünk 2 óra múlva indult, meglepően pontosan, ami pozitívum.

Másnap reggel 10 óra repülés után szálltunk le Bangkokban, ahol hajnali fél 5 volt. Kitöltöttük a kötelező nyomtatványokat és irány a hivatalnokok asztala. Kb. 2 óra alatt bóklásztunk ki a bangkoki reptérről, a csomagjaink már rég félre voltak téve. Persze nem várt bennünket senki, pedig az UNITRAVEL szerint fog ránk várni a magyar idegenvezető!
Végre találtunk egy férfit, akinél volt egy tábla rajta a mi vezetéknevünkkel. De nem magyar volt, hanem thai. Ő nem tudott angolul, mi meg nem tudtunk thai-ul:o). Öten voltunk ( itthonról ennyien utaztunk együtt, de minden áron külön buszba akart rakni minket, mikor egy helyre, egy szállodába mentünk, egy családként. Nagy nehezen bepakoltuk a bőröndöket a buszba és irány Koh Chang szigete.

Az út 300 km, és az UNITRAVEL 4 órásra hideti. Ez az út oda és vissza sem jött ki 7 óra alatt! Szerintem nem mindegy, hogy 4 vagy 7 óráig tart valami:o(, főleg, ha az egy negatív dolog.
Ráadásul visszafelé Koh Changról, mikor még befizettük az utat arról volt szó, hogy repülünk Bangkokig 45 percet! De ez sem így lett!
Kompon Ko Chang felé
Végre, holt fáradtan elértünk a kompig, ahol persze a mi kisbuszunk nem fért föl és meg kellett várni a következőt 40 fokban. Na sebaj, egyszer csak átjutunk, végül is nyaralunk. Kb. 1 órát vártunk a következő kompra. Végre a kompon vagyunk, indul is fél óra múlva. A menetidő kb. 40 perc. Ilyenkor már minden baromi hosszúnak tűnik, lehet az csak 20 km, de csak 1 óra alatt lehet megtenni, dombnak fel-hegynek le. Végre átérünk -irány a szálloda!
Mi a Sea View Resortot választottuk. Tudni kell, hogy mi 3 felnőtt kértünk együtt egy szobát, teljes ÁRON, EGÉSZ=FELNŐTT személynek.
Addig le sem foglaltam itthon az utat, amíg vissza nem igazolták, hogy rendes ágyat kap a 3. személy is! Többször pontosítottunk itthon és azt hittük, hogy minden rendben van!
Persze csak addig van minden rendben, amíg be nem fizeted az utat, onnantól mindenki t..ik az egészre és nem érdekli, hogy kint hogy oldod meg a problémát. Megnéztem az itthon kapott vouchert, amin ez volt feltüntetve: az ár tartalmazza: repjegy, szállás, ellátás, transzferek, idegenvezető. Na éppen ez az ami hiányzott!
Ráadásul, mint írtam egy baráti párral utaztunk és Ők nászútra jöttek-velünk:o))) Gondoltam, na nekik egyáltalán nem mindegy, hogy mit kapnak a pénzükért.

Nekünk azt ígérték, hogy a szigeten Koh Changon lesz magyar asszisztencia, de amint jegyzőkönyvet szerettünk volna felvetetni, kiderült, hogy nincs magyar idegenvezető a szigeten! Tehát az UNITRAVEL már megint átvert bennünket! Hányadszor is ebben a fél napban?

Próbáltuk túltenni magunkat a megrázkódtatáson, mivel nem volt senki, akivel megoldhattuk volna a problémáinkat. Telefonálgattam (feleslegesen) Bangkokba az egyetlen fél magyar idegenvezetőnek, de mivel Ő sem volt a helyszínen igy nem ért el semmit. A recepciós lerázta Őt azzal, hogy kapunk egy nagyobb szobát, de ez már csak visszafelé Bangkokban derült ki, hogy nem így lett! Kaptunk a 3. személynek egy vas-rozsdás kempingágyat és ezzel a dolog le lett általuk rendezve.

Az lett a vége, hogy kidobtuk az ágyat és használtuk csak a matracot...
És elkezdtük jól megérdemelt nyaralásunkat Thaiföldön. egyébként a szállodára nem lehet panaszunk, tiszta, rendezett, gyönyörű kert, tiszta strand, tiszta part! Minden nap apálykor felsöpörték a visszamaradt kavicsokat és kagylókat a homokból.
A szálloda több épületből áll. Vannak egyedülálló épületek tengerre néző szobákkal.
A miénk faház, amiben 4 család lakhatott. Először alul és felül osztottak bennünket vadidegenekkel, persze egy kulccsal és vagy nekik van villanyuk vagy nekünk.
Ezt még mi sem hagytuk, mondtam, hogy mit képzelnek, persze én telefonáltam haza az irodának a saját mobilomon. Válasz: ők nem tudnak mit tenni!!!!!
Volt egy főépület is, ahol szintén tengerre néző delux szobák voltak.

A mi házunk is a tengerre nézett, de a zöld növényektől csak egy picit lehetett látni a tengert! Trópusi kert-buja zöld növényzet!

A resort strandja, kertje, partja nagyon tiszta és rendezett. Minden nap takaritották a partot, kertet stb.
Nagyon tiszta a medence és a környezete is. A szállodára ilyen szempontból nem lehet panasz. A reggeli is svédasztalos volt, nagyon bőséges, változatos.

A napágyak, nyugágyak, napernyők ingyen  használhatók akár a tengerparton akár a medencénél.
Törölközőt minden nap cserélték a szobában és a strandon is kaptunk fürdőlepedőt!
A víz picike, délutánra mindig apály volt, nagyon kellemes melegre fel tudott melegedni, legalább 30 fokra.

Első nap elmentünk elefántolni, kaucsukfa ültetvényre, őserdőben, utána pedig etettük az elefántokat.
Este béreltünk robogót, amit kettesével használtunk. A nagy dombokon-hegyeken sokszor volt probléma 2 fővel közlekedni.
kimerült  a banda:)

Minden este étteremben vagy az utcán ettünk, attól függően kinek mihez volt kedve. A "fakultatívokat" vagy magunk oldottuk meg, vagy valamelyik úton-útfélen található "irodá"-nál. Mindenhol egy a kínálat, választék és azonos az ár is!

Ellátogattunk a Bang Bao Buddhához, ahol találkoztunk egy szerzetessel és megmutatta az udvart, kertet, állataikat és a belső templomukat, nagyon barátságos volt.

Megnéztük a Bang Bao halászfalut, ami cölöpökön áll és onnan indulnak a halászhajók. Itt nagyon jó a piac!
Majd másik nap ellátogattuk a Klong Plu vizeséshez, ahol előtte le kelett tenni a motorokat és be kellett gyalogolni az őserdőbe. A fejünk felett randalíroztak a majmok.A vízesés szép, és a hegymászás után a 35 fokban jól esett megfürdeni benne.
Naplemente a parton

További napokat a strandon töltöttük pihenéssel, csak esténként indultunk motorral a szigetnek.

Kajakot béreltük a szállodában és átjártunk a szemben lévő lakatlan szigetre, ahol gyűjtöttünk kókuszdiót és közben megtámadtak az óriáshangyák.

Vacsorázni vagy a bazárokban vásárolni. Nekem a gyengéim közé tartozik minden féle thai kézimunka, szobor, váza, esernyő, minden ami természetes anyagból van stb. Kellett is egy bőröndöt vennünk...
 Természetesen a parton lévő eredeti thai masszázst most sem hagytuk ki...
Naplemente a lakatlan szigetre nézve
hinta a strandon
Függőágy
Szállodánk medencéje
Voltuk hajókiránduláson, ami elvitt bennünket Koh Wai, Koh Mak szigeteire, meg még 3 szigethez, illetve az előttük lévő vizekre. Itt lehetett sznorkelezni és fürdeni a hajón menet közben kaptunk ebédet, gyümölcsöket, kávét-teát.
A lakatlan szigeten
Ko Mak
Ko Mak: hajókirándulás 4-5 sziget érintésével

Ez egész napos program volt este 5 után értünk a szállodába.Olyan szigeteken jártunk, mintha a "mesében " lettünk volna.
Hófehér homok és kék vagy zöld víz? Nem is tudom pontosan meghatározna, mert egyébként befolyásolja az ég színe is.

Jó sokat fürödtünk és élveztük a napfényt, meleget és a meleg vizet!
Utcán, dróton
Készül a banana pancake

Kilátás a szobából Bangkokba
Hétfői nap 21-én indultunk vissza Bangkokba, persze nem repülővel, hanem busszal és megint csak több mint 7 óra volt az út. Bangkokban találkoztunk egy rövid időre a "magyar" képviselővel gyorsan elhadart pár dolgot és ment is a dolgára.
Mi már itthon befizettünk 2 napra való fakultatívot Bangkokban ezért kértünk magyar nyelvű kísérőt, ami persze ott derült ki, hogy fizetni kell érte napi 100 dollárt, mindegy hogy 5-en vagyunk vagy 15-en.
Tehát magyar nyelvű asszisztencia itt sem biztosítva. Egy előnye viszont volt a dolognak: mi még Bangkokban nem jártunk, tehát jónak láttuk, ha először valaki bemutatja, nem kellett a többi 40 főre várni, mert mi voltunk 5-en, a magyar vezető, meg a thai + a sofőr. Ott álltunk meg hol mi mondtuk, addig maradtunk és olyan tempóban ameddig mi szerettük volna.

Szállodánk a Prince Palace Hotel volt, ami egy hatalmas szállodakomplexum.A taxisok viszont úgy ismerik: Bo Bae Tower-nekünk ezt is az idegenvető mondta és semmi probléma nem volt a további önálló éjszakai megmozdulásainkkal.
Arany Buddha-Bangkok
Mi a 23. emeleten laktunk az 5230-as szobában, egy luxus lakosztályban, ahol 2 hálószoba, fürdő, nappali, konyha erkély-nyitható ablakok. Azt hiszem, hogy a szálloda 25 emeletes volt.Az egyik étterem a 11-en, a Sunset Terasse 12-en volt. Volt még egy úszómedence a 18 emelet körül és csodálatos körpanoráma a városra. De azon kívűl volt 4 tornya, mi a D toronyban laktunk egy lakosztályban.A kilátás fantasztikus volt a szobából is!A teraszra nem lehetett kimenni, csak a háló ablakát lehetett kinyitni. A szmog még a 23. emelet magasságában is kibirhatatlan. Bangkok egyébként egy levegőtlen, örökké ködös (szmogos), számomra élhetetlen város, bár ennek ellenére az európai ember számára nagyon érdekes és egzotikus-főleg igy télen.
Chao Praya
Gyors zuhany, utána város felfedezése: irány az éjszakai piac Patpong. Számomra elég félelmetes volt, egyik oldalon a prostik, a másikon a transzvesztiták stb. Kicsit ledöbbentő a dolog. Patpong= Éjszakai bárok tömkelege. Taxival közlekedtünk, célszerű bekapcsoltatni az órát, kevésbé vernek át.

Másnap a tuk-tuk-ot is kipróbáltuk, de azt hittük, hogy benzingőzmérgezést kapunk.
Az első napi programok során megnéztük a Wat Traimit, az Arany Buddha templomát, ahol egy 5 tonnás arany szobrot láthattunk, majd irány a Chao Praya folyó és a Wat Arun ahol eltöltöttünk legalább 2 órát. A Wat Arunt célszerű megmászni, akkor csodálatos panoráma tárul elénk, de lefelé viszont vigyázni kell, mert nagyon meredek és magas.
Wat Arun-Hajnaltemplom
Majd a Wat Po-t a fekvő Buddhát. Ez a buddha a templomhoz képest nagy, mivel előbb volt a szobor és utána a templom! Csak a lábaitól lehet lefényképezni, mert különben nem nagyon látszik:) A talpa gyöngyházzal van berakva.

Számomra a Royal Palace-Királyi Palota együttese az egyik legszebb templom és épületegyüttesük, ahol a smaragd Buddha is található és a király saját kezűleg öltözteti attól függően, hogy milyen évszak van: most téli ruha van rajta + az esős évszak ruhája is rajt van. A múzeumban viszont megnézhettük a pici smaragd Buddha nyári illetve esős évszakra való színarany ruháját.
Minden templomba bemehettünk, mindent megnézhettünk, fényképezhettünk. Egyedül a Királyi Palota területére kellett a hosszúnadrág férfinak-nőnek egyaránt, meg a nem újjatlan felső, de a cipő lehetett akár szandál vagy papucs is! A királyi palota épületegyüttese a legszebb, de mind szép és lélezetelállitó élményt nyújtott nekünk. Minden templom hasonló, de a maga szépségében egyedülálló és páratlan.
Még volt idő az arany és drágakő üzletre, ami Bangkokban a legnagyobb! Itt a turista buszokat általában cserélik egy másikra.

Smaragd Buddha
Nagyon elfáradtunk, de irány a Khao San Road és egészen éjfélig a vásárlás ezen a fantasztikus helyen.Itt szól a zene, igazi forgatag van, lehet az utcán minden félét enni, inni: tücsköt-bogarat, sáskát, tésztát stb.

Másnap korán reggeli és indulás a Damnoen Saduak úszópiacra. Közben megálltunk a tengerisó lepárlóknál.

Előtte betértünk egy thai család otthonába és megnéztük, hogy csinálják a kókuszcukrot és hasznositják a kókuszdió minden részét!
Ez volt a kókuszfarm- betekinthettünk egy egyszerű thai család otthonába.

Khao Shan Road

Az úszópiac számomra félelmetes, gyorsak a csónakok és rettentő koszos a víz, mint a Chao Praya folyó. Egyszer megbillent a csónak és majdnem felborultunk, szörnyű érzés volt! Az idegenvezető szerint történnek balesetek, látott már kezet levágni ( 2 csónak ütközik) és karambol is előfordul. Mondjuk, amilyen sebességgel mennek!

Érdekes, de nem igazán nagy látványosság, én többre számítottam.
Tigristemplomban
Utunk innen a Tigristemplomhoz vezetett. Mint kiderült, nagyon felkészült kísérőnk sem tudta, hogy piros illetve narancssárga ruhában nem lehet bemenni. Sebaj, mi ezt is áthidaltuk! Végül is napi 100 dollárért nem várható el ilyen alapvető információ!
A Tigristemplom egy újabb csalódás: 1 m-es láncon a tigrisek. Úgy tudtuk, hogy szabadon vannak. Én voltam már Samuin ott a tigrisek nincsenek(ennyire) láncon:o)
Mindegy ebből elég volt fél óra.

Kókuszfőzés

Ez egy thai család háza, akik a kókusz feldolgozása mellet a turisták látogatásaiból is élnek.

A tesóm a képen éppen kókuszt főz (keveri), kókusz cukor lesz belőle.
Irány a Kwai-folyó. Ez legalább látványos volt és szép.
 A hídon jár a vonat, a távolban van Burma.
Híd a Kwai-folyó felett
Utána megnéztük a Kanchanabury War -temetőt is, amit a thai kormány bocsátott a halottak emlékére-vannak itt auszrál, angol, amerikai katonák. Nagyon rendezett és ápolt a hely.

Innen irány vissza Nakhom Pathom Chedi. Hatalmas ez a templom, itt egy álló buddha található. Itt már késő este volt és hajnalok hajnalán indul haza a gépünk Bangkokból.

A chedi előtti téren hatalmas vendéglátó egység gyűlt össze. Itt vacsoráztunk a thai emberekkel, ami hatalmas élmény volt. olyan étel választék volt, kis időbe tellett mire mindegyikünk eldöntötte, hogy mit is enne.Nagyon fáradtan értünk a szállodába, de még gyorsan össze kellett pakolni és hajnali 2-kor kelni, mert indultunk a reptérre 3-kor!
Élményekben gazdagon, de annál fáradtabban szálltunk fel a gépre, hogy végre hazaérjünk, persze Kijeven át!
Alig várom, hogy jövőre egy hasonló, élményekkel gazdag útra keljünk.
Ami nem így lett, mert más kontinensre utaztunk, más országot meglátogatni.