2024. szeptember 20., péntek

Kappadókia - Selime és Ihlara-völgy 11.

Miután átfagyva visszajöttünk a ballonnézőből, kialudtuk magunkat és jól bereggeliztünk útnak indultunk. Kicsit távolabbra terveztem s Selime felé indultunk. Itt majd hazafelé nézzük meg az Ihlara-völgyet, de sajnos bemenni nem maradt időnk, mert ránk sötétedett volna...

Selime Katedrálisánál nem volt már délutánra senki, talán 2 autó parkolt itt-gondolom a turistabuszok elmentek már. A Selimei belépő érvényes az Ihlara-völgybe is és fordítva is. Tehát a 15 Euros belép itt egész korrekt áron van: 2 helyre jogosít belépésre.

Selime Katedrálisa hatalmas, több emelet magas ahová 300 lépcső visz fel.. de nem is katedrális hanem kastély...rögtönzött idegenvezetőnkkel
bejártuk a legérdekesebb részeket és sok mindent mesélt.. még 10 család él itt a kis házakban.. tavaly a többit kiköltöztették.. omlik a kő, mállik...
Ő még itt él... a nagyszülei a barlangban születtek... megnéztünk egy 300 éves mecsetet-most is használják és felmásztunk a még álló házakon keresztül a Szűz Mária Templomához amit szintén a kőbe véstek és a falfestmények is eredetiek-2000 évesek.. a szinük élénk de a muszlimok az arcokat kivésték-ugye náluk tiltott.
A templomba feljutás hm.. hát az elég necces volt de fel és lejutottunk épségben. Sok mindent elmesélt a rögtönzött vezetőnk, és megmutatta 1 órában ami minket érdekelt👌
Még megnéztünk egy régi barlanglakát-ahol az állatokat tartották érdekes volt.
Majd egy műhelyt ahol olivaolajat sajtoltak, gyertyafénnyel világítottak és a kemencében kenyeret sütöttek... fent a 2.szinten pedig aludtak...
A kilátás fentről parádés a régi Selime városára, a szőlőültetvényekre és a selimei Tündérkéményekre🤩 itt forgatták a Star Wars 1. részéne több jelenetét.

Az Ihlara Valley-hez már későn érkeztünk és csak a lépcső aljáig jutottunk 🙂 talán majd legközelebb. A völgyben 105 sziklába vésett templom található freskókkal. Ihlarat Kappadókia gyöngyének is nevezik.
Mi most felülről csodáltuk meg a gyorsan rohanó folyót. 3 bejárata van a vége Seliménél van. A jegy érvényes ide is és oda is.

Majd hazafelé Derinkuyun keresztül vitt az útunk és megálltunk egy rövid pihenőre, és sétáltunk egyet. Itt található Kappadókia legnagyobb föld alatti városa-de mi nem akartunk most lemenni... anno 2009-ben itt is jártunk...

majd este egy olcsó kajáldában ettünk isteni pidét és dönert. Pizzát is sütnek helyben fatüzeléses kemencében. Szerettük. Olcsó volt és finm. Kártyával lehet fizetni. Azt hiszem Kösem a neve.