2024. január 31., szerda

Nusa Penida -29.

Reggeli után mi ketten a sziget felfedezésére indultunk természetesen motorral. Amit előző nap tapasztaltunk az utak állapotáról az itt másnap valóságot öltött még rosszabb kivitelben. Sajnos 2 db autó az úton nem fér el és van hogy 1 db sem.. hát még ha vannak motorosok is...

Mi a leghíresebb látnivalóhoz a Kelingking beach felé indultunk-ahová hegynek fel-dombank le és térdig érő kátyúk majd elfogyott betonút hiányában egy borzalmas 1,5 órás út alatt értünka  szállásunktól kb 20 km-re lévő látnivalóhoz. A parkolóban kellett letennia  motort ami természetesen fizetős. Itt Indonéziában a világ leglehuzósabb országában mindenért is fizetni kell :( Sajnos azt sem tudod eldönteni, hogy bemennél-e mert előre kell fizetni és ahogy mi sokszor utána szembesülsz a valóséggal! Olyan kitalált fizetős dolgokért kell itt fizetni ahol a világon máshol nem :( ja de a szemetet összeszedni arra nincs idejük és biztosan a Covid miatt több mint 2 évre lezárt országban sem volt idő összeszedni vagy összeszedetni a szemetet!

Nusa Penida a Kis-Szunda szigetek egyike és teljesen más érezhetően az éghajlata mint Balié pedig nagyon közel van hozzá és mégis. Itt sokkal de sokkal nagyobb volt a forróság mint Balin.

Majd Kelingking után valami fürdőzös helyet kerestünk és Crystal Baybe mentünk.. itt is jóval a Beach előtt fizetni kell 5ezer pénzt azért hogy egyáltalán bemehess.... Itt töltöttük a nap hátralévő részét és jót strandoltunk a csodaszép parton

Majd innen 4 óra után indultunk haza a rettenetes utakon....