2023. október 22., vasárnap

Repülés Tashkentből Urgenchbe -8.

A 240.repülésünk Üzbegistan Airwayssel történt ma hajnalban. ✈️
2.50-kor keltünk és fél 4-kor jött a taxi amit a recepciós fiúk hívtak az egyik appon keresztül.
Jó itt a Yandex( orosz) vagy az Uklon (ukrán) is.
 A legjobb amikor a taxisod rossz reptérre visz hajnalok hajnalán 😱🤣 és egy útlevélellenőrzés, majd csomagátvilágítás után-ez még csak az előtér- jössz rá, hogy a géped nem innen fog indulni... kirohanunk..katonát kérdezem, hogy merre kellene lennünk.. erre mondja az innen 6 km😱 na és taxival... mégsem várja..veszi a telefonját és hívja a taxit nekünk...de közben odalép egy túloldalon(tilosban) parkoló akinek van autója, hogy ő elvisz. Vigyen de nagyon gyorsan...
Szembe forgalomba, 30 v 50 helyett 100-zal hajtott velünk a Terminal 3-ra... szerintem a büntetése is a díjban volt...🙂 de 8 perc alatt odaértünk... ja és akkor kapcsolták fel a világítást és nyitott ki a terminál is.
A chekin pultnál 3-ak voltunk, volt feladott csomagunk a jegyben, de a WizzAirre hozott gurulóst és a hátizsákot simán cabinbag címkézte és mondta ok. Persze még volt válltáska és másik táska amibe a reggelinket csomagolták.Előtte kérdezte nem akarom-e feladni-nem akartam.
A secu is fél 5 után nyitott. Nincs folyadékkorlátozás sem. Ki akartam venni az átlátszó zacsimat amiben a folyadékaimat hurcolom-meglátták a katonák és fogták a fejüket, mejd magyarázták-ha jól értettem hogy rossija.. és itt ilyen nincs :D

A gépre buszoztunk, ami egy A320-as volt 26 üléssorral-amiből az első 3 az 2x2 üléssoros és aromi kényelmes is ebből kifolyólag ....Nagy, kényelmes lábtér-nincs zsúfoltság a gép tele. Innivalót szolgáltak fel az 1 óra 15 perces úton. Hátra is hoztak lépcsőt-így hamar kiszálltunk. A Nap most kel fel, baromi hideg van, 6-8 fok.
Urgenchben mi hagytuk el elsőnek a repteret-csak mi utaztunk kézivel, mindenki más a csomagszalagra vár... pirinyó érkezési csarnok, de vannak mosdók, pénzautomata stb.
a kerítésen kívl a taxisok várnak- már látoma  nevünket- a szállásadónk vár minket... irány Xiva...
még Tashkentben a beszálláskor

Urgench reptér

Baromi hideg van, a  Nap is most kel...