2023. szeptember 24., vasárnap

Üzbegisztán -1. Tervezés

Üzbegisztánba Abu Dhabin keresztül vezet az út-legalábbis nekünk :) a legkedvezőbb megoldás a WizzAirrel tudtam összeállítani-igaz 1 évvel korábban vettem meg a jegyeket és nem BUD-ról mert onnan a kezdetektől drága volt a jegy, hanem Bécs-AD útvonalon 2 főre retúrba 279 euroért. Ráadásul tapasztalatból mondom, hogy a Bécsből induló járatokat alig alig mozgatják/mozgatták meg szemben a Pestről indulókkal. Ezt a bécsi indulást 1 x mozdították meg és akkor átettem Budapestről indulóra-ekkor már baromi drága lett volna  a nagyon drágával szemben-Bécsből is.

Közben a téli nyaralásunk kreditjeit is jóvá írták, így a a priorityhez már csak egy kevés pénzt kellett hozzátenni az amúgy is nagyon drága csomagárakhoz.

Igy megyünk:

BUD-Abu Dhabi

Abu-Dhabi Tashkent

Szamarkand-Abu Dhabi 39,90 Usd/2 főre a repjegy jegy

Abu Dhabi-BUD

Sajnos a járatokat kb 6 x kellett megcserélni- és a szamarkandi hazautat leröviditették az utolsó pillanatban nem lett járat pénteken AD-ba :(  (update mégis lett így azzal jövünk)

Abu Dhabiba 1 éjre foglaltam a legolcsóbb szállást ITT . Hajnalban indul a gépünk másnap ez pedig a  reptéren van, nem kell beközlekedni a városba.

Hajnalban repülünk Tashkentbe, szállásunk 2 éjre ITT , az ikonikus Hotel Uzekistanban.

Tashkent Freetour helyben városnézéssel -online foglalva.

A 2.nap hajnalán repülünk Urgenchbe az Üzbegisztán Airways-szel-onnan a szállásadónkkal Khívába megyünk.

Szállásunk Urgench Airport és a szállás között 15 USD-ért ajánlott transzfert-kértem.

Khívából Bukharába utazunk egy keddi napon  126-os számú vonattal, egész napunk elmegy rá, reggel 9:12-16:17 között 7 óra az út...ráadásul 3-ad osztályon, közös fekvős kocsiban :D :)

jegyet innen Uzbekistan temir yollari

Bukhara szállás ITT.

Bukharából Szamarkandba megyünk, Shark Expresszel, 2,5 óra az út a reggeli indulással.

Szamarkand szállás ITT.

Szamarkand városnézés délután.

Szamarkandból repülünk  8 nap után Abu Dhabiba.

Üzbegisztáni utazásunkat bonyolítja az, hogy kötelező regisztráció van a turistáknak 3 napot meghaladó tartózkodás esetén-hazafelé ezt nézhetik/kérhetik és szankcionálhatják... a szállásadóknak kellene megtennie... de ha nem-a nagykövetség adott linket, hogy akár mi is megtehetjük... hm... hát nem tudom, majd kiderül... ez minden esetre egy nagyon negatív és nem turistabarát dolog!

Abu Dhabi szállás,1 éjre késői chekinnel, félpanziós ellátással.

(a valóságban csak 1, de késő este indul a gépünk haza, autót béreltem és így megnézzük amit még nem láttunk...

Autóbérlés Abu Dhabiban, hogy teljesen kihasználjuk az ottlétet: economybookings.com (Greenmotion)

Abu Dhabi Louvre, jegyet előre meg kell venni ITT

Qasr Al Watan (Emírségek Elnöki Palotája) jegyet  előre meg kell venni ITT

Izgalmasnak ígérkezik ez az utazás is.