2023. január 20., péntek

Zanzibár -3. Jambiani

 Hajnalok hajnalán értünk le Jambianiba a szállásunkra. A sofőr a kapuba érve dudált és nyitották a zárt kaput. Megérkeztünk, kifizettük a sofőrt-aki persze nem tudott visszaadni 5 dollárt....

A recepción becsekkoltak bennünket, fizettem a szállást és csak zsebre tette az árát...mondtam ok hogy késő van, de 375 USD nem adok csak úgy senkinek, hogy holnap meg rajtam keressék... így kézzel írt a srác egy papírt erről... és adta  a kulcsokat. A szobánk a recepció önálló épülete felett volt, nagy terasszal, napágyakkal. Felettünk szoktak teregetni és lehet páran itt is laktak, de ez nem volt egyáltalán zavaró.

Alig vártuk, hogy zuhanyozzunk és beesünk az ágya, ami 5 óra magasságában sikerült is. Istentelen hőség volt a szobában- a kinti hőmérséklet sem volt kutya így éjszaka... de nappal lett igazán meleg :)

Aludtunk reggeliig pár órát, több nem ment talán az izgalomtól és reggeli után szétnéztünk, majd visszajöttünk aludni, de 10 körül írtam az autókölcsönzőnek, hogy ne holnap hanem ma hozzák az autót, délre. Délre összeszedtük magunkat és vártuk az autót, de nem jött. Közben medencéztünk, néztük milyen amikor nincs óceán apálykor és milyen, hogy jön vissza délutánra.



 

Majd fél 3-kor kerestek a medencénél, hogy jöttek, minket keresnek. Meghozták az autót, átvettük, kifizettük. Elmondta a tudnivalókat és majd írjak a leadás napján, hogy hánykor jöjjön a kocsiért és hová. Ennyi. Se depozit, semmi.

Közben tesómék Dubajoztak egyet, majd délután 3 után eszembe jutottak, hogy talán leszálltak már... igen, majd vettek netkártyát és közben nekem is lett-mert érkezéskor nem tudtam venni (jobb is) és beszéltünk, hogy mit vegyünk addig míg ideérnek és mi bevásároltunk.

A pajei körforgalomnál vettem ananászt, avokádót, és 3 mangót, illetve sok sok lime-ot is. Valami 10000 sillinget=3 Eurot fizetettem értük. Minden mézédes és érett.




A pajei körforgalomhoz jártunk enni, inni vásárolni. Itt minden is van.

A reptéren ne vegyen senki SIM-kártyát, mert egy lehúzás. 30 USD-t kérnek érte és nem biztos, hogy aktíválva van...  a tesómé nem volt, illetve csak 3 G ment rajta-ezt egy helyi zöld ZanTel-es bódéban javíttattuk ki, szívesen megcsinálta a srác-ingyen!

Én a pajei körforgalomnál lévő ZanTel-es irodában vettem, 10000 Silling volt a kártya és 15000 silling volt rá a net 4.5 giga ami 30 napra ok.(nekem csak 11 napot ment). Utáne nem kellett, így nem mentem utána, hogy miért csak eddig.

Majd esti fürdés a  kivilágított medencében és irány a pajei körforgalom vacsorázni.

 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...