2022. november 29., kedd

Zanzibár -1. Tervezés

A Covid alatt többször is volt foglalásom a Qatarral Zanzibárra... más kérdés, hogy Seychelles-szigetekre i-de az még kevésbé mozgatott meg mint Zanzibár szigete.

Mivel idénre több utat is terveztünk-így anyagi megfontolásból és mert jó áron kaptam repülőjegyeket még május 24-én-376000 Ft-ért 2 főre a Turkish Airlinessal-ez sajnos nagyon jó árnak bizonyult az év vége felé közeledve meg pláne. A légitársaságok csökkentették kapacitásukat és megemelték a jegyáraikat-és a jegyárakban nem csak a gyenge Ft -Euro vagy dollárhoz viszonyított árfolyama játszott /játszik szerepet-hanem a gazdasági válság árai is megmutatkoznak...

Szóval ennyit megért nekünk-többet nem-így ezt megvettem pesti indulással, 5 órás átszállással-de sajnos júliusban törölték az IST-ZNZ járatot és maradt 1,5 óra átszállásra-ami szerintem nem lesz elég márpedig a szokásos probléma miatt- a budapesti gép az esetek 90 %-ban késéssel indul és az utasok nem érik el a nagygépet IST-en :((( Sebaj, legalább jól fizetnek- de a késéssel tervezni kell-és remélem ha késik nem időjárás miatt-mert akkor a kártérítés sem jár.

Jövőre (2023) a kártérítésekből is utazunk-amit a TAP fizetett a májusi útunkra és  a Lufthansáé még visszavan..

Nyár óta figyelem a Flightradaron és sajnos nem éri el  csatlakozást (Update decemberben elérte, szépen időben indult BUD-ról a TK1034-es járat.....-így bármi lehet...-de lehet 24 óra vár ránk Isztambulban-bár lemondanék róla és az utolsó percig reménykedni fogok, hogy elérjük a csatlakozásunkat és a tervezett, eredeti időben érkezzünk meg Zanzibárra.

Zanzibár volt a magyarok menekülőhelye a Covid alatt-nem kellett semmi az odautazáshoz-így került képbe. Mondjuk én az utolsó pillanatban Costa Rica mellett döntöttem, illetve szintén utolsó pillanatban idén(2022 jan) Mexikó lett az uticél- mindegyik szuper út lett.

A tesómék  most decemberben vették meg a jegyeket-ami mondanom sem kell hiba volt az ár miatt :(-de legalább együtt utazunk, együtt leszünk.

Ők flydubai-jal jönnek, egy napon utazunk és elvileg egy napon érkezünk-ha a Turkish nem kavar bele.

Országba való belépéshez: Covid igazolás vagy teszt+

Tanzán/zanzibári  belépéshez kellett csak teszt mikor még nem volt oltás -majd lett oltás és emellé kellett teszt.. és kb tavasz óta elég az oltás vagy akinek nincsen: csak teszt és egy

24 órán belüli online formula-  50 USD vízum....

Mivel régóta olvasgatom a különféle fórumokat, így eléggé képet kaptam, hogy mit akarunk megnézni, melyik kirándulásra akarunk menni és hol legyen a szállásunk.

Így lesz szállásunk Jambiani-n

transzfer a reptérről Jamianira hajnaban, 35 USD/auto.

Kiwengwan mert nagyon tetszik a hotel

Nungwin -ahol a legkevésbé vehető észre az ár-apály jelenség és

Stone Town-ban amit ki nem hagytam volna, imádom az ilyen tengerparti, gyarmati időket idéző hangulatot árasztó városkákat.

Mondjuk a bechboyok erőszakos nyomulása és folyamatos tukmálása nem hiányzik, majd kiderül mennyire tudjuk tolerálni.

Nungwit és Stone Townt magunk tervezzük felfedezni, illetve a börtönszigetre tervezek még átmenni.

a Jozani erdőbe látogatnánk el-ide nem kell befizetni sehová-ott ugyanis csak guide kísérhet és ezért fizetni kell-így nem kell 2x fizetnünk.

Nungwin  van kajás piac esténként, Forodhani Park és gondolom Stone Townban is, és Jambianin is helyi kajáldákban tervezünk enni-nem puccos és drága helyeken!

Szafarira nem megyünk-Kenyában jártunk már.

És hogy mivel jutunk el a szállásunkra Jambianira a reptérről hajnalban? velük: kommunikációs Whatsappon.

Bízom a szokásosban: hogy a helyszínen minden egyszerűbb, mint amilyennek itthonról látszik.

Autót béreltem iTT : nem kell előre fizetni, majd átvételkor kp-ban, csak a jogsit kellett elküldeni emailben, mert kinti jogsival lehet csak vezetni-és ezt előre elkészítik, 30 USD/ nap az autó ára-ez 5 ajtós.Az autót Jambianin vesszük fel és majd Stone Town-i szállásunknál adjuk le-oda 3 napra nem kell autó. Így nem vagyunk transzferekhez köve, és szigetet is a saját tempónkban járhatjuk be.

Időnk nem lesz annyi mint szokott-annál kevesebb-de csakis hátsó szándékból :) az itt megspórolt időt máshol akarom eltölteni a jövőben :)

Itt fogok posztolni majd a helyszínen.