2021. május 23., vasárnap

Plitvicei-tavak, Horvátország

Reggel hajnalban itthon még zuhogott az eső-na gondoltam, nem lesz a kirándulásból semmi. Nem sokkal 6 után keltem és már nem esett, de nagyon be volt borulva. A wetter.com előrejelzés ahová készültünk oda jó időt írt, még mára is, így kérdés sem maradt induljunk.

A jegyeket online már tegnap megvettem, az Enter Croatia regisztrációt kitöltöttem és feltöltöttem az oltási igazolásainkat is.

Nem mentünk le a kishatárra, hanem autópályán léptünk be Horvátországba, itt kérték az igazolványainkat és hogy nyissuk ki az autó csomagtartóját. A horvát hölgy pedig az oltási igazolásokat kérte, de csak messziről nézte...

Szerencsére egy lélek nem volt a pályán, szinte miénk volt az út egészen Zágrábig. itt kicsit megsürűsödtünk, de nem volt vészes a forgalom, majd letértünk Karlovácnál az autópályáról és innen pedig 50/70-nel battyogtunk egészen Slunj városáig, majd Rastokeig. Itt turista hordák jelentek meg és pár fotó után letettük a kocsit, besétáltunk a vásroskába, de sajnos a gyalogos hídat elbontották, újat építenek, és nincs átjárás a 2 rész között.

Az autóhoz visszamenve már nem kanyarodtunk le a másik részre, mentünk tovább Plitvicei tavakhoz.

A 2. bejárathoz foglaltam belépőjegyet még tegnap. Mert oda volt :)

Itt a kocsinak alig találtunk helyet, majd innen egy hídon kellet az út felett átmenni és több lépcsőn ellépcsőzni, majd kb 1 km után elérkeztünk a bejárathoz. Az 1-es bejárat azonnal az út túloldalán van.

Itt lecsippantották a jegyeinket, a nagy térképen elmutogatták, hogy merre-mivel-hogyan és elindultunk lefelé a hajókhoz a tópartra. Innen áthajóztunk a túloldalra kb 2 perc alatt értünk át. Innen felfelé indultunk és megnéztük a lábunk alatti pallóknál a kisebb vízeséséeket, de mivel nem akartunk a 3-as állomáshoz eltúrázni, így visszasétáltunk a hajókhoz és egy másik hajóval átszeltüka  Kozjak-tavat. Amúgy csónakokat is lehet bérelni és lehet evezgetni egy jót.

A hajóból kiszállva ettünk egy finom pleiszkavicát, majd innen egy nagy túra következett a Veliki Slap-hez. Ez a Np egyik legtávolabbi pontja északi irányba.

Innen indulva  atömeggel küzdve jutottunk el több km-t megtéve, csodaszínű tavak és különböző vízesések, zúgok mellett oda.

A képeimen semmilyen filter nincsen, ma ilyen színeket adott a természet, mert a napocska is rendesen segített ebben.

Veliki Slap

Majd innen felmásztunk az 1.bejárathoz és az F pontot kellett keresnünk-ahová majd egy vonat (ami busz) visz vissza. Kiderült, hogy ez innen még vagy 1 km legalább és eléggé göröngyös-sziklás-poros út és ráadásul emelkedik... na öröm volt nézni ahogy a babakocsikkal ennek vágtak neki...

Az utat a kilátópontok enyhítették, csodaszép kilátást biztosítva felülről a NP-tavaira és a vízesésekre!

Bent a vendéglátóhelyeken nem használnak kp-t csak kártyával lehet mindent fizetni a parkoló fizetős, 8 kuna/óra, a belépőjegyet pedig online kell előző napig megvenni, időpontra, attól eltérni nem lehet és módosítani sem.

Plitvicei tavak belépő

Többször jártunk már, de most mutatta meg legszebb színeit a természet-valszeg ősszel vagy tél eeljén nem igazán adják a színeket a tavak. Még egy havas jeges változatban iszseretnék eljönni ide :) illetve egy még hosszabb és nehezebb terepre is mennék mondjuk a felső tavakhoz a 3-as pontig és vissza.

Nagyon jól sikerült a mai napunk, gyönyörűek voltak a színek, az meg hogy friss és tiszta levegőn tölthettük el-az meg nagy felüdülés volt a sok rossz idő és az eddigi bezártság miatt is.

Boldog vagyok, hogy elmentünk, este fél 8-ra már haza is értünk. A határon a horvátok az igazolványainkat kérték, a magyarok pedig az igazolványokat és a védettségi kártyánkat. Rápillantottak és már jöhettünk is. A határon egy autó jött mögöttünk, nem volt forgalom.

Remélem hamarosan folyt köv valamerre :)

Mai túránk a Park hivatalos oldaláról: