2021. január 2., szombat

Costa Rica - Útiterv 2.

 Most nem vagyok bátor, kivárok a lehető legkésőbbi időpontig, hogy bármi + dolgot megvegyek ami kell az országba belépéshez vagy az útunkhoz.

1. Az országba való belépéshez ki kell tölteni indulás előtt  48 órával egy 

Health Pass-t-ez ingyenes: Health Pass Costa Rica Entrance

2. Előtte meg kell kötni egy biztosítást, ami kötelező most. Kértem árajánlatot kinti utazásszervezőtől, néztem itthoni biztosítást és arra jutottam, ha  a kötelező kormányzatit kötöm meg, akkor azzal baj nem lehet a belépéskor! 50ezer USD kell hogy fedezet legyen a Covid-ra és 2000 Usd fedezet a 14 nap szállásra, karanténra. Ezt kell a nemzetközi biztosításnak is tartalmaznia minimum, de ha azt kötöm itthon, akkor előtte a CR kormányzathoz még el kell küldenem és engedélyeztetnem kell, hogy megfelelő-e, nem fognak-e nem beengedni... na akkor inkább maradok a CR kormányzati, kötelezőnél, abba hiba nem lehet. sajnos ez most extra + költség és sok is, de nincs választásunk, felfogom egy drága vízumnak, ezekből lehet választani:

GRUPO INS

 SAGICOR

 UPDATE: megkötöttem a biztosítást, egymás után külön-külön, 2-t. Az INS lett a nyerő. De a megkötéskor az első kötvény, számla, és QR kód simán megjött, illetve  amúvelet befejeztekor mindig mentem az adatokat, ha gond lenne. A 2. kötvény viszont nem jött meg :( csak a számlája, a  kötvényszámom így megvolt-írtam nekik a lehető létező összes mageadott mélcímre, így  a 3 napon megküldték a kötvényt :) Amúgy válaszoltak és kaptam egy újabb mélcímet :) De sikerült.

3. Autót muszáj volt lefoglalnom, mert meredeken elindultak az amúgy sem kedvező árak felfelé...

Az www.economybookings.com oldalon találtam megfelelő  áru és típusú autót, a Thrifftynél.

A CR-ben kötelező egy biztosítás az autóra, amit ott helyben az irodában kell megkötni, és az autóbérlet árával kb azonos vagy még több.

4. A Fb-on találtam több szuper csoportot,  ahol nagyon sok és hasznos információt kaptam, kapok és már látom, hogy megint mit fogunk kihagyni....

5. Osztrák tranzitáláshoz most szükség lesz erre a nyomtatványra is:  

6. Útitervünk: 

1. Érkezés San Joséba este, autó felvétele, majd a reptér melletti szálláson alszunk egyet:

Terida Airport B&B

2.majd délelőtt 10-re van jegyünk az Irazú Vulkánra, onnan visszajöve megnézzük Cartago városát, és Ujjarasban a Villas Valle Bello lesz a következő szállásunk, itt is terveztem megnézni a környéket

3. napon reggeli után indulunk Turrialbaba, a környéket akarom megnézni Ladera Hotel

Guayabo National Monument

4. napon elindulunk Cahuita felé a karibi oldalra, ahol 2 éjszakánk lesz. Mindenhol megpróbálunk korán indulni, ahogy bírunk kelni, mert 3/4 5-kor sötétedik... és 6 órakor teljes a  sötétség.

4-5. nap Cahuita, itt már remélem tudunk strandolni: Hotel Caribien Coconut

6. ezen a napon visszajövünk a Poás vulkán mellé, de nem aznap megyünk fel, hanem másnap kora reggel, így nem is sietünk majd vissza, szerintem reggel még majd strandolunk egyet Cahuita mellett

 El Churrasco Hotel y Restaurante

7. ezen a napon reggel 8-ra van jegyünk a Poás Vulkánra, korán kelünk-elmegyünk vulkánt nézni és visszajövünk a szállásra reggelizni

7-8.Majd megyünk tovább 3 napra La Fortuna felé: Hotel Villas Vista Arenal

Itt a látványosság az Arenal vulkán, a hőforrások, a függőhidak az esőerdő lombkoronájában, és a táj sem kihagyható.

-kora esti fürdőzés  a free poolban

-A függőhidakon egy kirándulás 

-Ecotermalesben egy esti fürdőzés

-La Fortuna Waterfall

 9. napon megyünk tovább a Tenorio vulkán felé: Hotel Catarata Rio Celeste,

Ha nem esik az eső és szép kék a folyó, akkor bemegyünk a Rio Celeste folyót megnézzük, ha nem akkor a külső részen tervezünk fürdeni és keresünk más látnivalót a környéken. (ezen a részen általában esik- mi is szét áztunk, nem volt fürdés)

10-11. nap UPDATE: újratervezve és elhúztunk melegebb éghajlatra le az óceánpartra, Playa de Cocora. Catarata Llanos de Cortes vízesés-innen elfelé lett megnézve, szállás Hotel Puerta de Sol

12. egy hosszú út vár ránk egészen Manuel Antonioig megyünk, A Tarcoles folyó hídjánál megállunk kroki lesre és egy jó ebédre!

 itt leszünk 5 napot a Playa Espadillan és a Manuel Antonio NP közelében. 

Szállásunk:Tres Banderas Hotel

 Covid korlátozások:

Mindenhová jegyet kell venni előre, a nemzeti parkokba meg pláne. szigorítottak és csak a kapacitásuk 50%-t engedhetik be  a látogatóknak, akinek nincs jegye előre megvéve, talán esélytelen bejutni.

Január 4-17 között a strandokat 2.30-kor lezárják-állítólag  a gyakorlatban nem zárták le....

Az autók rendszám szerint mehetnek csak, egyik egyik nap a másik a másikon, szerencsére  a korlátozás továbbra sem érinti a bérelt autókat,  a túraszervezőket, reptéri transzfereket.

A strandok 2.30-as zárása egy nagy baromság, Qepos megyénél a boltokat sem zárják korán


 Mire mi jöttünk feloldották a zárásokat, a strandokról sem kell eljönni. Minket semmiben nem érintettek a korlátozások, példát lehetne venni róluk-mivel a vírussal együtt kell élni és nem bezárni, megynomorítani embereket a felesleges zárásokkal, korlátozásokkal!

Reméljük a legjobbakat és amitől a legjobban tartok az egy fer de lance-a világ legmérgesebb kígyója  a fekete mamba után (itt az is van😅)... szóval nagyon óvatosan és ésszel, jól meggondolva mindent kell kirándulnunk és nagyon figyelnünk. (nem láttunk, csak vitrin mögött-jó nagy! :)

Baromi sok a jó infó és nagyon szuper, hogy találtam costa ricai csoportokat, ahol megosszák a tippeket, ötleteket, képeket. Magyar nyelven nem nagyon van, Flögi blogjával kezdtem az út tervezését, köszi az ötleket, szállásötletekett is, mert volt hogy megfelelőbbet nem találtam.

 egy nagyvonalú terv az útvonalról, ennyi fér rá:

Útitervünk térképpel jelölve, kifotózva a maps.google-ből.






 


2 megjegyzés:

  1. Kedves Tinike! Élvezettel olvastam az élménybeszámolódat. Hiánypótló, mert tényleg kevés magyar nyelven az infó Costa Rica témában. 2022 januárjában mi is készülünk ide, ezért a felkészülés időszakában vagyunk. Kérdezhetek tőled néhány tapasztalati dolgot? Először is arra lennék kíváncsi, hogy vettetek-e helyi SIM kártyát, szükség van-e rá? És - ha igen - milyen kártyát érdemes és milyen nevű boltban kell megvenni? Másodszor pedig azt szeretném megkérdezni, hogy a nemzeti parkokba mennyi idővel előbb regisztráltál? (Írtad, hogy a járvány miatt csak előzetes regisztrációval lehet bejutni) Köszönöm, ha segítesz a válaszoddal! Üdvözlettel: Hagica

    VálaszTörlés
  2. Ne haragudj, csak most láttam, hogy írtál. Igen vettünk sim-kártyát érkezéskor, de a független 5! éves készülékem ( S-Tab ) nem működött. Többnyire nem ismerik az amerikai hálózatokat :( sajnos nem hallgattam egy hozzáértőre hogy vegyek egy mi-fi készüléket, mert az európiai sim-kártyás készülékek vagy működnek vagy nem. Így hiába volt kártya nem tudtuk használni. Amúgy jól elvoltunk wifivel. Mindenhol volt!
    Én itthonról, indulás előtti hetekben vettem meg a belépőket, nem akartam kockáztatni. Most ,( 2022.január 8-tól) meg majd pláne 50 vagy 30%-ban engedik be a látógatókat, meg ugye oltási kell mindenhová, így a látványosságok és a turista attrakciókhoz is.
    Kérdezz nyugodtan!

    VálaszTörlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...