2019. november 7., csütörtök

Fuerteventura, Szigettúra 2. nap-1 része /7.

Remekül aludtunk-jót tett a tengeri levegő :) biztosan.
Reggelink után újra útra keltünk, csak most észak felé, corallejo irányába indultunk. Felhők jöttek mentek, a szél fújt, de mára még szebb időt igért a wetter.com, mint tegnap-bár a tegnapira sem lehett okunk panaszra.

A táj a Marsra emlékeztet (mintha már jártam volna ott :dD és mégis nagyon kedvelhető. Zöld nem nagyon van rajta, vörösbarna meg fekete a föld, de mégis szerethető.

Príma, nagyon jó minőségű utakon juthatunk el A-ból B-be és a forgalom is alig alig akad.. (bár akkor hol vannak az autót bérlő túristák??

Egyszer csak feltűnt egy vulkán az úton... aztán én is az úton termettem. Lenyűgöző volt a Montana Roja látképe, főleg, hogy úgy látszott az út abban ér véget :)

ezek a megyehatárokat jelző kapuk, 6 megye van a szigeten

vulkanikus, köves talaj

innen útunk tovább Coralejjo homokdűnéi felé vezetett-amiket még keresni sem kellett, mert egyszer csak homokos lett ez a szép betonút.. és az út 2 oldalát is ellepte a finom púder homok.
jelzőtáblák figyelmeztetnek a homokra, hogy nagyon csúszik, vezess óvatosan, szél hordja mindenfelé.

ez megint olyan retinába égetős látvány: vulkán, homok, smaragdzöld óceán... áhh

itt leparkoltuk az autót és a ide másztunk fel egy nagyobb dűne tetejére...

célszerű mezítláb menni, papucsban nem lehet haladni... lerúgtuk és otthagytuk, de pár perc alatt befútta a homok, így vittük a kézben, de legközelebb nem viszünk semmit :) Itt mi nem láttunk tiltó táblát, hogy tilos lenne bemenni és jóval beljebb a dűnéken nagyon sokan voltak beljebb..

itt messze bent a dűnéken nagyon sokan gyalogoltak...

Majd innen lesétáltunk a  kocsikkal szemben a vízhez. Itt a smaragd színű óceán ért partot.

Az út melletti homokdűnéktől a következő homokdűnéig sikerült jutnunk, ami pár km az első megállótól, de még Coraljjo városka előtt van,a  Grandes Playashoz legközelebb.

Illetve először a  strandra gyalogoltunk le.

Itt is az út mellett lehetett megállni és a nagy dűnék most a  strand mellett voltak:

megint mentünk kb 500 m-t kocsival és megint megálltunk... hm.. volt aki elveszítette a türelmét :DD

Coralejjoból fotózva a Los Lobos vulkán
Sajnos Corallejoban nem jártunk-idő hiányában, illetve Andi azonnal megtaláltamam piros kupolás szállásotokat :)
Corallejo így csak átpillantva is jó helynek tűnik!

Innen mentünk tovább és alig találtuk meg a földutat, ami az északi parton kacskaringozik tovább:

Egy újabb gyönygyszem a  szigeten: Popcorn beach.
A sziget kavicsai ténylega  egy popcornra emlékeztetnek. Itt sziklás volt a part, nagy erejű hulámokkal ért partot az óceán... a háttérben pedig Lanzarote partjai láthatóak.

Innen tovább haladva a poros úton még voltak öblök, de nem kívánkoztam ott belemenni a vízbe...

majd még tovább egy bájos falucskába jutottunk, ami nagyon kihalt volt, de rögtön beleszerettem :) Majanicho.
Volt itt napsütés, hullám mentes öböl, strand és bájos házacskák. Csend, nyugalom és béke.

ebbe a napba ez fért bele:

1. Na szuper, hogy a szállásunkat láttad :-)
    Mi meg erről a popcornról nem is tudtunk, így nem is kerestük, ez nekünk teljesen kimaradt.
    Ugye azt tudod, hogy a dűnékbe nem szabad mindenhol bemenni, pl, az első képsorozatodon, ami az útnak a bal oldalára esik, azaz az úttól a sziget belsejefelé, ott végig ott sorakoztam a táblák és néhol ki is volt írva, hogy (már nem emlékszem), hány száz euróra bírságolnak, ha elkap a ranger.

2. Nálad olvastam hogy tilos felmenni a dűnékre és kerestem a tiltótáblát..de ott ahol mondod nem volt! Viszont Corallejo városka előtt a strand felé ok volt, de a túlodalon na ott volt egy tábla! Ezt az egyet találtuk...

1. Akkor lehet, hogy már szétestek, vagy feladták a turisták ellen. :-) Nagyon elszaporpdtak a mókusok, csomó képeden látom őket, különböző helyeken.

Kappadókia és Antalya szeptember végén -1.Tervezés

Szeptember végén újra Kappadókiába utazunk-sok év után 2010-ben jártunk itt-most saját szervezésben térünk vissza ahogy legjobban szeretünk...