2018. augusztus 25., szombat

Montenegró-1. nap Buljarica

Otthonról hajnali 2-kor indultunk a viharban. Az időjárás-jelentés jelezte, pontosan érkezett...
Pestig hol esett hol nem...hideg nem volt.
4 ora után már a parkolóban voltunk, ott 3 busz állt és várt..egyre többen lettünk, mint türelmetlen utasok...hm..nem tudom..13 éve járunk ide és mostanában romlik a színvonal..
Be kellett szólnom..a többiek pedig kaptak az alkalmon..többet nem jövünk, van itt még más felkiáltással...aztán 2 busszal elindultunk a reptérre...
Az A terminálnál szalltunk.ki, persze mi ültünk leghátul...én már beszálláskor szóltam...na mindegy...
Az A terminálnál jutottunk be a szekuhoz...sokan voltak, de nem volt rettenet tömeg. Szerintem számít a rutin.
Volt priotitynk, nem álltunk sorba a chekinhez, el tudom képzelni, hogy mennyi ember lehet ott hajnalban, nagyon sok gép indul 6-7 óra között..
Érkezéstől számítva 8 percen belül bent voltunk, pedig engem átscanneltek és a táskám is félre ment...
Aztán vízvétel és még pár perc mire kiírtàk a kaput..B7...mellette indul az új C terminál...
Érdekes módon csápon szálltunk be..és pontosan indultunk.
Hogy mikor szálltunk fel nem tudom, én arra ébredtem, 

hogy landolunk Podgoricában :)
Kicsi, újszerű reptér. Az ilyet szeretem, nem bonyi :)

Az útlevél -ellenőrzésre vártunk kb 6-7percet, és meg is voltunk.
Autót előre foglaltam a Simeun Cartól. Utazás előtti nap kérdeztem rendben van-e a foglalás, elküldtem a járatszámot, érkezés idejét stb..írták minden ok...várnak táblára írt névvel...
Kimegyünk sehol az emberünk..se bent se kint..nyugtattam magam, hogy még nincs 8 óra lehet korán van...kimegyünk visszajövünk...sehol...
Barna bemegy én kint maradok hátha..papírt előveszem senki..a podgoricai reptéren van wifi írok egy mélt semmi...
Még jó hogy kora reggel van és semmiről nem késünk le...
8 óra 10 perc..több időt nem adok..
Barna kint a kapu előtt..
Én bent nézem hol béreljek autót..

A Renault Rentcarnal nem állt senki. Szemben a kijárattal állva bal kéz felé az első pult Odaléptem és megkérdeztem lenne-e szabad autó nekünk. Van mondja a csaj. Hány napra? Mondom 4 napra...mert pár órával átlépünk a 4.napba...mondja az csak 3 nap. Ok 150 Euro lesz, cashben fizetünk-e. Mondom ok. 200 Euro a depozit, az is kp-ban fizetendő.
Barna boldog, hogy nem kell a kártyáját elővenni...papír kitöltve, aláírva..kocsi a parkolóban. Visszahozni ugyan ide kell.tele tankkal kapjuk, így kell visszahozni. Kapunk 1,2 Eurot a parkolásra :) kifelé kell fizetni.

Indulunk Budva felé, szokjuk a légkört és az utakat, na meg a sofőröket :)
Kb 10 perce autózunk amikor csörög a telefonom..persze a kölcsönzős..
Közben küldött 6 mélt és 3 SMS-t. Írtam neki, hogy engedje ezt el.. amúgy azt írta, hogy a kollegája 1 órát keresett bennünket.. basszus 1 órát? Azon a reptéren, ahol van 3 chekin pult. és 2 ajtó? :) Na hagyjuk...
1 órát keresett bennünket!!.hm. Barna felröhög mikor mondom neki mit mond...ez hülye? Azon a reptéren?  És kb 1 perc alatt megfordulsz az elejétől a végéig.. szerintem elfelejtette vagy passzolom...Simeun Car rental volt, én emiatt nem ajánlom őket :(
Utólag ne akarja megmagyarázni ami abszurd...senkinek nem ajánlom őket. Meg jó, hogy előre nem fizettem semmit.

A Szkadari-to mellett felett autózunk. Hatalmas a tó, mintha tenger lenne, nem látni a végéig..es a másik oldala Albánia.
Majd valami alagúthoz jutunk és 2.5 Eurot kell fizetni..átmegyünk rajta 4200 m hosszú és kiérve belőle, majd Budva irányába fordulva 
meglátjuk a tengert :)
Majd innen a hegyoldalban autózva kinézem messziről hol fogjuk a napot tölteni.
Egy hosszú beach: Buljarica tengerpartja lesz a nyerő. Akkor még nem tudom, hogy a 3. napon is ide jövünk vissza :)messziről nagyon szép, közelről meg majd kiderül.
Leautózunk a vízig, a tervező addig és ott jelez parkolót is. Lefutok megnézem maradunk-e. Fülig ér a szám: naná, hogy maradunk. A parkoló 3 Euroba kerül egész napra. Mellette kemping is van. 
A kocsiban marad minden, csak a legszükségesebbet visszük. A fürdőruha is ránk kerül valahogy :)
Reggel 9 óra van, iszonyat tűz a Nap már nagyon meleg van..napágyak matracokkal, kicsit viseltes nádborítással...de ingyen :) nem jön senki, hogy fizessünk...
A víz fantasztikus. A strand szintén. Kellemes itt lenni. Jó nagy áztatás után kifekszünk napozni. Jó itt lenni nagyon.
A parton lehet kapni mindent. A matracoktól a strandtáskáig és nem mellesleg nem arany áron.
Dóri: itt szereztem be a flamingókat :D.






Dél körül Barna pizzát kér: nagyon nagy szelet 2 Euro. 
Cevap zöldségekkel én csak isteni édes vöröshagymát kérek hozzá 2.5 Euro. Nem bírom megenni. Jéghideg fél literes Cola 1 Euro. 2 literes bármi 1.8-2Euro.
Vizibicikli-bérlés hajózás minden van itt.
A strand kb 3 km hosszú, aprókavicsos: Buljarica településen vagyunk.
A napágyért nem kért senki pénzt..vártuk ahogy szoktuk, de nem jött senki...

Fél 4 magasságában összeszedelőzködtünk es indultunk Budvára a szállásunkra.
Útközben láttuk a partot, Sveti Stefant, a strandokat, az új épitkezésrket...gyorsan haladni nem lehet, kanyarok, 1-1 sáv, hatalmas forgalom és dugók.

A táj fantasztikus és már csavarodik a szívem, hogy csak 3 napot maradunk...ide vissza kell jönni, ezt nem lehet elfelejtni, ez visszatérős így pár óra után már...
A szállásra érve egy jópofa férfi fogad bennünket. Ő a tulaj, Jovó. Svájci rendszámú az autója, mert mondja kijár a garázsból mi álljunk be..mondom nem mert mi még elmegyünk felesleges..aztán megmutatja, hová állhatunk majd..
Perfekt beszél németül, angolul, olaszul, oroszul és a saját nyelvén..én pedig a horvát nyelvből értek és valamit tudok beszélni-ez itt hasznos...
A szobánk tuti saját terasszal, klimával, reggelivel. Kifogástalan tisztaság mindenhol. A szállás ráadásul jó helyen is van...gyalogtávolságra szinte minden.







Amúgy így elsőre amit láttunk Montenegróból: kicsi, nagyon szép ország. Csodálatos tengerpartokkal. Nagyon kicsi településekkel, amik szinte összeérnek. Tuti strandokkal amik tiszták és  kavicsosak.
A sztandokhoz mindenhol megoldották a parkolást: 5Euro/ nap áron bárhol lehet parkolni. Mi ennél olcsóbban parkoltunk többször. többnyire 0,8 cent/ óra áron lehet parkolni, Sveti Stefannal volt drágább ott 2Euro /óra volt.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...