2018. január 16., kedd

3. Mianmar: Mandalay-Amarapura

Reggel 6-kor csörgött az ébresztő. Azt sem tudtam hol vagyok..:)
Mivel tegnap este olyan 10 óra előtt elaludtunk és nagy volt a zaj a folyosón:bunkó lakók csapkodták az ajtót hajnali 1-kor, ordítoztak a folyosón és hasonló jóságok...igy hamar vége lett az alvásnak...
Sebaj, otthon még nem volt este 8, így tudtunk beszélni :)
Persze nekünk aludni kellett volna, de nem ment...
Aztán olyan 3 körül mondtam próbáljuk meg....persze 6-kor tudtam volna a legjobban aludni...
Reggeli után lecuccoltunk, kicsekkoltunk és az este megrendelt taxis már várt.
A Don Muang reptérre indultunk a hatalmas reggeli dugókban és forgalomban. A Rambuttritól indulva 50 perc alatt jutottunk ki.
Az Air Asia pultjainál folyamatos a csekkolás, csomagleadás. A gépünk a monitoron még nem volt kiírva, de mivel Premium Flex jegyünk volt, a legelső pultnál leadhattuk.
 Sárga Xpress Bag feliratokat kaptak, a + súlyért nem szóltak, a kézipoggyászunkat nem mérték le...cm-ben én tudom, hogy nagyobb...ezek szerint Premium jeggyel ez sem gond...(a másikkal sem kötözködtek sehol)

Aztán mielőtt bementünk volna megkerestük az AIS pultját és vettünk egy
 AIS Traveller Sim 2Fly  899 batba került, de szerintem minden pénzt megér. 70 országban használható, nekem Burmában lesz szükségem rá- a kártya 4G adat és 15 napig érvényes...remélem működni fog...
#AIS #travellercard #sim


A gépünk Mandalaybe 11.10-kor indul, Air Asiaval fogunk repülni.
Mandalayban lesz a mai délután, a holnapi nap és a csütörtök estig. Akkor este indulunk éjszakai busszal az Inle-tóhoz.
Még nem tudom, mit akarunk megnézni, az U-Bein hidat mindenképp...
Mandalay (ejtsd: Mendeléj) reptere a szállasunktól 45 km-re van.taxit kértem a szállástól előre, vártak táblával...
A reptérre a gép pontosan érkezett, hamar beleptünk: a gépen 2 féle papírt előre kitöltöttük.
A belèpés után pénzt váltottunk: 1341 Kyat (dzset) adtak a dollárért, úgyhogy milliomosok lettünk :) pikk pakk.

Annyi pénzt váltottunk, amit úgy gondolok, hogy elég lesz az itt eltöltendő 18 napra: beleértve az étkezést, belépőket, esetleg közlekedés mint pl motorbérlés.
1 óra körül léptünk ki a fotocellás ajtón a reptérről, de már messziről láttam a nevemet a papíron. A taxis várt bennünket.
Hamar a kocsihoz mentünk-nem volt forróság, de meleg csapott meg...
Az út 50 percig tartott a Hotel 8-ig. A taxist kifizettük 15000 kyatot (ejtsd: dzset)
kért-ennyiben maradtam a hotellel...
A Hotel8 volt a szállásunk Mandalay közepén.



Itt hamar becsekkoltunk, de mielőtt felmentünk a szobába, kérdeztem, hogy tudunk-e motort bérelni...
Mondták: igen. Mire lejövünk lesz! :)
Lezuhanyoztunk, majd átöltözve indultunk...
A motorra -mivel délután van 10 dollárt mondott a recepciós srác...
Ki akartam fizetni, de azt mondta majd ha megjöttünk ...

Itt Mandalayben az utcák számozva vannak, könnyű követni...
Majd tablettel a kezemben, 1 kézzel kapaszkodva indultunk el felfedezni a környéket-a motoron-irány az U-Bein híd.
Eltévedtünk...olyan környékre, hogy csak na...de legalább mosolyogva segítettek megtalálni a helyes irányt...




Aztán egyszer csak elfogyott az út és valami állott szennyvíz mellett kötöttünk ki..dombnak felfelé a köveken...az út rettenetesen porzott :) aztán jobbról egy borzalmas nagy disznó feküdt a szar-szemét kupacon...nem tudtuk eldönteni, hogy döglött vagy sem..annyira meglepődtünk...
Ennyi szemetet még soha sehol nem láttunk...mindenhol elszórva...halomban, erdő/mező szèlen, vízben-vízparton...iszonyat:((

Aztán csak odaértünk a hídhoz. Teakfa híd, de nagyon labilis...van betonrésze is.
A híd a világ leghosszabb teakfa hídja és a környéken lakók naponta használják: 1190 m hosszú, a Thaugtaman-folyón keresztül ível át.
Motorral is àt lehet menni a túlpartra, a híd alatt/ mellett. Mi letettük a motort, és átsétáltunk meg vissza.






Alig volt víz a híd alatt. A part szintén nagyon mocskos és szemetes volt :( érdekesség, hogy egy esküvői pár jött fotózásra...ebben a mocsokban...hm..




























A hídon árulnak innivalót, snacket, gyümölcsöket, de kínáltak rákot sütve, sőt még sült patkányokat is :D hm gondolom igazi csemege.



Megvártuk a naplementét...jól ránk is esteledett ebben a hatalmas ázsiai forgalomban.































Ilyennel meg nem találkoztunk, vagy lehet jobb az autóban ülve...
Érdekesség, hogy jobbra tarts van, de jobb kormányosak az autók...a motorral igy könnyű dolgunk volt:)
Este fel 8 körül értünk vissza, a motoron volt, hogy hideget éreztem, de itt a városban meg meleg van...
Tökre örültek nekünk, míg megjöttünk- örültek a motornak :)
Gondoltam kifizetem a motort, adtam 10 USD-t. Erre mondja, hogy sok...??
Nézzük egymást a Barnával...én nem értem! Ő mit ért??
Erre mondja a srác, hogy nem 10 dollár, az sok. Nekünk az 13500 kyat, a motor pedig csak 10000 Kyat! Na kb 8 follárba került a benzinnel együtt! Mi lepődtünk meg és köszöntük!
Le is foglaltunk holnapra egy Mingun kirándulást náluk: 23 USD/fő áron. (Horizon Travel)
Olyan fura, hogy nem akarnak átverni, tök kedves és csegítőkészek és komolyan is gondolják <3.

2 megjegyzés:

  1. Jók a képek! Kíváncsian fogom olvasni a többi részt is, ahogy lesz időm, nagyon érdekel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Igyekszem belátható időn belül befejezni :D

      Törlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...