2017. november 16., csütörtök

Costa del Sol ❤ -1.nap

Szerda este a Ryanair esti járatával jöttünk Màlagaba. Újra. Tavaly ilyenkor is itt voltunk-igaz akkor egy andalúz karikát csinàltunk. Az is fantasztikus volt és az is az, hogy újra itt lehetünk. Olyan jó lenne itt élni...❤
Costa del Sol...nem véletlenül Napos Part. Olyan fura, hogy 20-23 fok van, ragyogó napsütés és a plázákban és a városokban a karácsonyra készülnek. Olyan tudathasadásos állapot :)
Tegnap otthonról 25 perccel később indultunk, de Màlagába pontosan landolva érkeztünk meg. Nagyon nyűg volt a repülés.
Csak kézipoggyászunk volt, pikk-pakk kijöttünk-igaz kb 1 km-t kellett gyalogolni az autókölcsönzőkig. Ráadásul átépítik a helyüket, így egy emelettel feljebb vannak, mint tavaly.
A Budgetnél béreltem az autót a Rentalcarson keresztül. Egy hölgy volt sz ügyintéző: pikk pakk adtuk az igazolványokat, hitelkártyát és kaptuk a papírokat, kulcsot. Rentalcarsos bróker biztosítást kötöttem még otthon, és mégis csak 54.9 Eurot zárol depozitként. Egy tank benzin árát. Megkaptuk a kulcsokat és már mehettünk is megkeresni a parkolóban a kocsit :)
Egy kis újszerű Opel Corsat kaptunk, amin volt pár sérülés-természetesen körbe fényképezztük.
Kitalálni a reptérről az autópálya és felüljáró/körforgalom rengetegbe Még világosban is, nem így éjjel. Megszivatott megint az útvonaltervező...tavaly ugyanúgy-ugye ugyanaz a hotelbe voltunk/vagyunk. Rájöttem az utat megmódosították és a tervezőt pedig nem..:( Viszont a szomszédban van a Delpaso autókölcsönző: na oda elvitt. Azért ideértünk éjfél előtt 5 perccel.
Persze az udvarban nem volt parkolóhely, kint álltunk meg, de nyugis, biztonságos környék ez. A szobát gyorsan megkaptuk, hamar el is foglaltuk. Lecuccolás, fürdés, alvás....
Reggel 7.50-kor ébredtem meg, gondoltam megnézem hány óra lehet... elhűltem: 7.53-at mutatott az óra és kint tök sötét volt. olyan 8.30 körül  kezd  télen világosodni...és hátsó szobát kaptunk a földszinten, még csendes is.
Hú akkor talán fel kéne kelni..

Reggeli után Gibraltárra indultunk.

Az A7-es autóúton mentünk.
 Mi bementünk Gibraltárra kocsival, nem tettük le La Linean a kocsit. A spanyol határon csak rápillantottak az útleveleinkre, a brit határon elkérték azokat, de gyorsan jó utat kívántak. Olyan igazi angol határőrök voltak ott..
 A határ vége a gibraltári reptér kifutópályáján végződik. Ahol a határ végződik a kifutópálya kezdődik...és ha épp nem jön repcsi mindenki azon jár keresztbe: autós, gyalogos, biciklis, motoros... egy élmény volt, nagyon élveztük, még ha csak fél perc se :))))

belépésre várva Gibraltárnál

gondolom ha jön repülő, akkor piros a lámpa

A kifutópálya amúgy is a tengerbe van èpítve: jobbról is és balról is :)
Gibraltár fontos stratégiai hely az anyaországnak mint hadikikötő is.
Gibraltáron a hivatalos fizetőeszköz az angol font sterling, eurot is mindenhol elfogadnak. A hivatalos nyelv az angol.
A parkolókban vannak Euro és font automaták is.

Ahogy az utcákon haladtunk, olyan igazi angol jelleggel találkoztunk pálmafákkal körítve :) Meg angol rendszámú autókkal, amik balkormányosak.
Leparkolni a felvonónal akartunk. Sárga vonal csak rezidenseknek, fehér ingyenes, kék fizetős-csak ilyet találtunk azt is jó sokára... az automatába Eurot dobtam, elfogadta. 3 órára váltottam jegyet, max 5 órára lehet.

távolban Afrika

Gibraltár:

La Linea:

A felvonó  Majom-sziklára visz fel, 19, 5 a retúr jegy. A felvonó marha meredtk 45 fokos szögben visz fel 416 m magasra...
A kilátás fantsdzgikus az Algecirai-öbölre, La Lineara és Afrikára. :)
Máshol Gibraltáron nem jártunk. Meleg volt, 20-23 fok, ragyogó napsütéssel. Kívánni sem lehetne szebb időt magunknak.
Kiautózzunk újra, át a rrptéri kifutópályán, lassan, hogy minél jobban kiélvezhessük azt :)
Majd plázáztunk Fuengirolan a Miramare-ban  és tudathasadásban isteni Tom Ka Kai leves , csirke satay-t és pad thait vacsoráztunk. Már nagyon hiányunk van ebből a finomságból :) ez van :D
Este 8 körül értünk haza, holnap hajnalban kelünk....