2017. november 17., péntek

Caminito del Rey - 2.nap

6.20-ra állítottam az ébresztőórát...7-től van reggeli. Korán kell kelni, túrázni megyünk.
Caminito del Rey a mai program.
Malagábol Ardales felé indulunk..először az MA20/ majd MA 21-es útra. Utána rákanyarodunk az A357 -re innen 53 km végig...majd M4057 a végén.

El Chorro ködben, kora reggel
 Az El Mirador parkolóhoz közeli alagút, ami tök sötét. Mire a sötétben elszédültem, addig a Barnának eszébe jutott, hogy talán világítani kellene valamival... mondjuk nem készültünk,  a telefonomon volt zseblámpa :) Kellett. Hihetetlen sötét :D

Az alagúttal szembeni, útmenti parkoló...

Az alagútban

Már bent, eligazítás után, a gát

A túrát északról délre érdemes megtenni-arra lejt, így könnyebb. Így van lefele...
Jegyeket a neten előre kell megvenni hónapokkal korábban. Ma pl nem adtak ki helyszíní jegyeket-valszeg sokan jöttek (vagy neten elkelt) ma-ami egyébként látható is volt 
Az északi bejárathoz való bejutáshoz célszerű az autót letenni az El Mirador Ardales étterem alatti parkolóban, itt 2 Euro egész napra az őrzött parkoló.Itt van információ is, ha valaki nem tudna valamit :) Innen a tök sötét alagút ami 250 m hosszú és kb 1.7 m magas max...majd innen még 1.5 km az északi bejárat, ahol kérik a kinyomtatott jegyet, csoportokban indítanak, és adnak sisakot, aminek végig viselni kell kell. Csoportokban indítanak, elmondanak egy rövid tájékoztatót és már mehetünk is... nem kell csoportokban maradni. Vannak vezetett túrák is, ők csoportosan mennek (nem tudom minek :D)
Az alagút előtt az út mellett van pár autónak hely-a parkolóban jobb helyen van....
Vagy még lejjebb 400 mre van az El Kiosko Restaurant ahol szintén lehet indulni, innen 2.7 km az északi bejárat...
(Én buszjegyes változatú jegyet vettem: 10 Euro a belèpő és 1.55 Euro a 2 db buszjegy. A busz megáll a Mirador Parkolónàl is, és az El Kiosko étteremnél is.
A déli kijárattól indulva az El Mirador parkoló a 2. megálló, a déli kijárattól az alagutak 9,5 km, nem érdemes visszagyalogolni : erre való a buszjárat. Elvileg ez a 347-es busz, bár kiírva nincsen rá, csak jön vagy megy. Azért találtuk meg, mert bent állt  valahol ahol sejtettem... El Chorrónál a vasútállomás mellett/sínek mellett... )

Ettől az alagúttól kb 15-20 perc séta a bejárat, ahol ellátnak infóval és sisakkal. Hátizsákot érdemes bevinni, kajával, innivalóval  lehet készülni. Bent semmi nincs, wc sincs. A táv 5 km, ami 2 óra alatt teljesíthető.(teljes Caminito del Rey 7,7 km a honlapjuk szerint).
 Mi 3,5 óra alatt végeztünk. Nem siettünk, nézelődtünk, fényképeztünk, lemaradtunk a csoportoktól. Az elején úgy indítanak, de elmondják nem kell együtt menni. Esernyőt, selfi botot tilos bevinni, fényképezni lehet :)
Fantasztikus élmény volt végigmenni a falon, kb 150 m magasan...van xhol elég para, főleg ott ahol érzékelni, hogy a falon vagy, alul is mélység felfelé is szédítő magasság. Hát még a deszkák amiken lépdesünk...nekem eléggé messze voltak egymástól  na meg ahol üvegpadló is van..hm :)))
A régi utak is látszanak, efölé építették meg az újat, amit 2 éve adtak át.
Be van kamerázva az egész út, dohányozni tilos, zárt cipő kötelező.
Majd a déli iranyban El Chorronál értünk ki, itt megkerestük a shuttlebuszt-347-es. Ugye olyan jegyem volt, és visszabuszoztunk vele az északi kijárathoz közeli parkolókhoz. Először az El Kiosko Restaurantnál all meg, megfordul és megáll az El Mirador parkolójában is. A kijárattól ez a táv a parkolókig 9.3 km, úgyhogy ajánlott a buszjegy megvásárlása.
 Ha pedig valaki El Chorrónál a déli parkolóban hagyná az autót-mert ugyis ott jön ki-jó ötlet. Akkor innen kell buszozni az El Kiosko Restauranthoz vagy a Mirador Parkolóhoz és ott kezdeni a túrát-tetszés szerint. Az északi bejáratnál... és akkor a túra vegèn a déli kijáratnál ér ki és ott az auto.
Ez náunk nem jatszott mert kora reggel nem volt busz a 347-es menetrendje szerint...és mindenkèppen az északihoz közel parkoltunk és onnan indulva mentünk végig, majd a délin kijöve visszabuszoztunk a El Mirador Ardales parkolóhoz.
Elfáradtunk.
Hatalmas élmény volt, jól.megfogott bennünket a Nap és a szél is.

kicsit szédítő...felfelé nézve is és lefelé is...

nem volt vicces rajta állni... (borzalmas)

na itt kb majdnem levitt a huzat a falról... ez volt a legszelesebb rész annak ellenére, hogy nem volt szeles idő..

1. óóóóó...Na, nem is mondok semmit, mert folyton csak azt irkálom mindenhova, hogy én is akarok menni! :D