2017. május 25., csütörtök

Palermo és Mondello -10.nap

Mára nem volt konkrét cél vagy elképzelés. Amúgy az igazság az: ha nem tervezek előre és vezényelek hová menjünk, akkor ellustul a banda :) Mindenki feküdni akar: ki az ágyban ki a medencénél :)) Na ezt nem hagytam ;)
Fél 11 körül jött az ötlet: menjünk Palermoba.
Amúgy Palermo nekünk bejött. Tavaly is minden este vagy délelőtt beautóztunk amikor Mondellon nyaraltunk.
A közlekedés maga az agyrém és akkor még finom voltam :)
Ettől az egytől félek itt. De ettől meg tudok feszűlni, főleg ha nem én vezetek. Anyu a hátsó ülésről is néha felkiáltott: azt hitte, hogy a motoros beleszállt az autóba-nem is egyszer. Szóval érdekes eléggé. Ez is ehhez a városhoz tartozik.
Ez a palermoi közlekedés a rémálmaimban köszön vissza... emiatt nem ajánlom Palermot senkinek :)
A Normann Palotánál a körforgalomnál pedig épp tüntetést szerveztek, így több oldalról le volt zárva az út: mondanom sem kell mekkoea káoszt okozott az amúgy is pengeélen táncoló forgalmi- káosznál. A rendőr (egyik ) a forgalomban néha "básztá" (elég) felkiáltással és félreérthetetlemül mutogatva próbálta mozdulásra bírni a járműveket. Volt hogy a sofőrhöz lépett és ordított vele: nyomd mar a gázt!!!
Mi meg csak lestünk! Itt ez dívik. Csip-csup dolgokkal nem foglalkoznak. Aztán feladta és kilépett a forgalom közepéből...:
na ha rám nem figyeltek akkor oldjátok meg magatok :)) mert azt még nem mondtam, hogy akinek hátat fordított azok elslisszantak erre vagy arra rá se hederítve. Kifértek. Elmentek amerre akartak.
Ezt már tavaly is láttuk.
Amúgy az útvonaltervezővel most itt megjártuk, mert egy csomó dolgot építenek és el van onnan terelve a forgalom...
Amúgy meg minden ismerős volt.
Különösebb célunk nem volt: piacozni szerettünk volna.
A Ballaró piaccal kezdtünk. Ez a környek eléggé lepukkant: ezt olyan igazi palermo állapotnak hívnám...már ez eléggé afrikai is.. A piac most jóval nagyobb és élettel telibb volt, mint tavaly.
Nyitva voltak a kajàldàk: guszta helyi ételeket kínáltak.
Az eper 2 Euro kilója és mézédes. A többfajta dinnyéről ne is beszéljünk: a nagy görög 49 cent /kg, a kisebb 75 cent/kg.
Sárgadinnye is sok sok nagyon édes fajta.
Barackok gyönyörűek.
A halasoknál a tonhaltól a kardhalig minden van itt...
Csiga...kicsi vagy nagyobb. Nagyon sokféle olivabogyók.
Nyamm.
Ismeretlen zöldségek sokasága.
Majd innen a Vucciria piac következett:
A Via Roma melletti parkolóban letettük a kocsit:   Via S. Spinuzza-n...1 Euro/ óra, innen sétáltunk fel a Via Román a piac kezdetéig.

tavaly is parkoltunk itt többször...

Vucciria piac.. és ott egy pizzéria..

Mondello strandját ezekkel a csúf házikókkal rekták most tele. Eddig is be volt építva a 3/4ed rséze, most ezeket a vége felé a  szabad heklyre telepítették... valahonnan hozhatták, mert nem újak, sőt eléggé viharvertek és nagyon csúnyák. Agyon vannak firkálva, meg vannak kopva.....