2017. május 19., péntek

Caltagirone - 4.napunk

Siracuza közeli szállásunkról eléggé nagy utat készülünk megtenni Agrigento irányába.
Az útvonaltervező 228 km-t ír és 3,5 órát és nincs autópálya sem...
Reggelink után elköszöntünk a házigazdáinktól es a bájos szállásunktól is és elindultunk Caltagirone irányába.
Ezt  is szerettem volna mindenképpen látni, de valahogy sehogy nem esett irányba...most sem, csak egy kicsit :)
Letettük a kocsit a város szélén egy parkolóban, és besétáltunk a kerámiakészítő- műhelyek mellett a lépcsőig.
A lépcső  muskátlikkal volt díszítve.
Felmásztunk a tetejére, majd újra le:)
Ha még nem volt elég előző nap a le és fel szurdok-mászásból és lépcsőzésből. Rettenet izomlázunk van, csak nyögünk ;) amúgy lusta népség úgy kell nekünk-nagyon ránk fért a mozgás-persze nem helyből 14000 lépes (11.5 km) és azóta naponta is...persze hogy nyavogunk :)
Megyünk tovább Realmonte felé.
Elköszöntünk szállásadóinktól, búcsút intetteünk a teknősbékáknak és elindultunk.
A mai költözés hosszú lesz: 4 órát ír a tervező, de hosszabb lesz, mert megállunk Caltagirone-ben.
Sehogy nem fért bele a tervbe, kilógott. Így teszünk egy kisebb kerülőt és megnézzük ezt a  városkát is.
Kb. 100 km megtétele után oda is értünk.

A város szélén leparkoltunk egy parkolóban és elindultunk felfedezni ami itt lényeges lehet és nekünk is tetszene.
A La Scala amiről ez a városka híres. Ez a majolikás lépcső a vor közepén van és a tetején van egy templom.
A lépcsőt megmászni nem igazán kényelems-főleg nem szurdokjárás után :) Nyögünk nagyokat, az amúgy is magas lépcsőfokokon...

Sokat nem időztünk, folytattuk útunkat Realmonte felé.....