2017. február 7., kedd

Blue Bay újra....-23. nap...hazaindulás végre a 24.napon...

 Semmilyen értesítést nem kaptunk a Turkishtől. Sem telefonra, sem mélre. Nem is értem.. mert az elmúlt 11 hónapban mióta megvolt a jegyünk, mindenféle piszlicsáré 5-10 perces módosításról jött értesítés-erről meg semmi.
Aztán közben kiderült, hogy a gép azért sem indul, mert itt sincs, tehát nem jött ki előző nap MRU-ra... hm.. pedig ők előre tudták ezt...

A reptéren nics Turkish képviselet, mindenkit elhajtottak.. a repteret bezárták... még onnan foglaltam gyorsan szállást vissza Blue bay-be az első szállásunkra, de mivel vihar volt-ők nem számítottak vendégre... de nem volt gond, megkaptuk a szobát, de csak 1 éjre.

7-kor keltem. Éjjel még fújt valameddig, aztán mint valami szalagot elvágnak vège lett. Vártam, hogy folytatódik, de nem. Nem is esett. És nagyon meleg volt már.
Àtmentünk reggelizni a másik épületbe.
Ott értesítettem akit tudtam, hogy mi történt velünk. (közben a ciklonos oldalon láttam, hogy éjjel lefújták a II-es fokozatot és nem is lesz több riasztás, vége).

Reggeli alatt ami még választékosabb volt, mint amikor itt voltunk 3 hete- leszakadt az ég. De a lagúna szèp zöld volt, kicsit hullàmzott is. Aztán amilyen gyorsan leszakadt, olyan gyorsan meg is állt ;) irdatlan hőség lett...

Intèzkedtem hazafelé, segített egy nagyon kedves ismerős. Hála Neki! meg a sógornőmnek is. Ha ők nincsenek, akkor nem tudom mi van...
-egyikük intèzte az isztambuli TA irodával másikuk a pesti irodával.
Még a pestiek szerint is járt volna szàllás, ellàtás, transzfer tegnap este/ éjjelre. Nem értik.
Azért az isztambuli iroda sem állt a helyzet magaslatán, nem tudtak azonnal vàlaszolni...meg össze vissza beszêltek.
Közben XY kiderítette, hogy a gép ami ma jön értünk, az 7 órás késéssel indult el Isztambulból,  illetve mikor beszéltünk még el sem indult... aztán sikerült neki-- Vagyis ma sem megyünk haza, mert az is holnap lesz.
-És tegnap a TK161 azért nem indult, mert Mauritiusra el sem ment .....(pedig itt a szigeten jó idő volt, még a szél sem fújt..
-közben kiderült, hogy a Lufthansa utasait elhozta az Emirates, mert ugye az indult ahogy Air France is
- Ja és ha nincsenek ilyen kapcsolataim, akkor 2 óránként taxizok a reptérre utanként 600 rúpiáért (20 euro) hogy várjak valami hírre, információra...vagy valakire? Mert ugye előző este csak kitessékeltek bennünket a reptérről, hogy menjünk ahová akarunk... kérdezem hova?
Hát oda, abba a hotelbe ahonnan jöttünk... persze, mert az úgy van....
-nem volt egy ember aki odajöjjön, adjon hírt vagy infot...
-szállást kellett volna kapnunk, ellàtást és transzfert. Összefogva a kiszolgáltatott, szerencsétlen 10 embert. Elhelyezni 1 helyen, biztositani a szàllását, ellátását, és együtt tartani őket, infoval ellátni. Majd ha van info az indulásról akkor tájékoztatni őker és a reptérre vinni...nem lutri módra szélnek ereszteni, hogy majd holnap lehet...ilyen nincs. Bizonytalanságban lenni....és ha most megy èpp a gèp...ilyet nem lehet tenni , főleg nem a vilàg egyik állítólag legjobb légitársasàgának sz utasaival a vilàg másik felén...
-Ja és semmilyen értesítést nem kaptunk. Mielőtt a reptérre indultunk, ránéztem a járatra, indul-e és igen indul. Mire odaértünk 1 óra múlva a reptérre már törölve volt...
A pesti iroda azt mondta, mivel a Paravion-on keresztül vettem a jegyet, ők nem adták át a Turkish Airlinesnak a telefonszámomat. Na ez épp nem igaz! Amióta ezt a jegyet megvettem* 2016. Màjus) azóta kb 20 sms-em és 3x annyi mélem van  a +90..××××-es telefonszámtól, a Turkish Airlinestól piszlicsáré módosítások, konfirmáció miatt. Minden szarságról értesített, csak a legfontosabbról nem . Még jó, hogy ezek a bizonyitèkok is megvannak....mert ez igy hazugság...
-Állitólag van kêpviselet MRU reptéren, csak épp akkor nem volt ott amikor az utasoknak a legnagyobb szüksége lett volna rá...
Érdekes mikor kérdeztem, az egész reptéren SENKI nem tudta hol és ki az...
-Ilyen van a XXI.szàzadban, hogy ahová jár egy légitársaság, ami ugye tudjukki- nincsen egy pult, egy bódé...semmi.
-Aztán miután elintèzte nekem a kedves ismerős, hogy legyen helyünk a gèpre, ami lehet, hogy jön es TK161-es, de semmi nem volt még biztos vele kapcsolatban, és azt is, hogy ha jön, vigyen bennünket és legyen a csatlakozásra is helyünk Isztambulból Budapestre. Mindig hâlás leszek, hatalmas segítség volt.
Ezzel a tudattal strandoltunk a nap hátralévő részében.

Közben ki kellett csekkolni a Chantauvent Guest Houseból mert nem volt helyünk ott már. A managernek elmondtam mi az ábra, igy ő szerzett szàllást következő napra-mert ugye innen 11 órakor el kellett jönni és elvileg a gèp 2.50-kor indul hajnalban...mondom csak elvileg...
az apartman tulaja àtcuccolt hozzá-igy onnan mentünk a beachre  ;)
Nagyon jó idő lett, jöttek mentek a felhők. Napoztunk fürödtünk, jó volt. Ettünk a kedvenc helyünkön-itt is bővült a kínàlat ;)
-aztàn kiderült, hogy a sógornőm-neki is köszönet- Pesten intèzkedett és megigérték neki, hogy felhív egy a  mauritiusi reptéren lèvő Turkish Airlines kèpviselője aki nő....
Na ő 16 órakor hívott-ami szerintem marha késő. Elmondta, hogy van gèp, 2.50-kor indul és van helyünk aznap csatlakozásra is IST-BUD között már. Csekkolni 18 órától lehet és menjünk ki minél előbb a reptérre. Igen ezeket tudtam, meg is mondtam neki...mert elintèzték és nem ő... és kérdeztem hol volt tegnap, nem vàlaszolt, csak mondta amit ő akart mondani. Na mindegy. Legalább meghallgattam, megköszöntem.
-a taxit 18.30-ra rendeltük a kajáldában...
Pontosan érkezett és 10 perc alatt a reptéren voltunk.
-Eléggé sokan voltak....volt probléma-meg hosszú lesz ez a várakozás is...
Mondtam nekünk van helyünk, nézzèk meg.... megnézték egy laptopon, igen valóban. Soron kívűl mehettünk csekkolni.
A csomagjaink túlsúlyosak voltak (részben), nem szóltak érte, a kézi nagyobb és több volt mint lehetett volna-mindenkinek lemérték, nekünk nem. Direkt figyeltem. A chec/ines hölgyek futkostak egymáshoz, senki nem tudta, hogy csekkoljon...
A miénk pikk pakk megvolt..
Aztan a chek/innêl kaptunk egy Subway-es szendvics vouchert....amit nem tudtam a Subwaynèl mi az...na azt is el kellett magyaràzni...
-arról nem beszêlek, hogy 21.05-re volt kiirva a gép indulása egész este. A neten a honlapon itthonról.mindenki azt látta. Örültek neki, hogy pontosan indulunk...
-Beszállókártyát nem kaptunk Budapestig, a csomagjainkat viszont oda küldték. Csak csomag cimkénk van, amin rajta van a TK1037.
-én ott még becsekkoltam, de nem adott QR kódot...nem elérhető ehh. Na menjünk már haza, mert megbolondulok épp..


Aztán ez a gép, késve indult el MRU reptérról TNR reptérre is, sikerült neki 1óra 20 perces kését abszolválni... pedig az idő kifogástalan...
aztán a már eleve 7  órás kését megtoldotta egy + 1,5 óra késéssel.
Így 2017. február 8-án 4.óra 30 körül sikerült Mauritius szigetét elhagynunk... a TK161-es járattal.... potom 34 órás késéssel értünk haza.
Így az Isztambuli időnkből is elvett, így meg 4 óránk maradt, így nem mentünk ki sajnos :( pedig ki szerettem volna menni.

Na ez a napunk viszonylag jól telt a körülményekhez képest is:
minden itt kezdődött...sose gondoltam volna, hogy ide jövünk vissza :) jó volt, na :)
Éjfél után a ciklon riasztást is lefújták...






Kihasználtuk az utolós órákat, még jó, hogy meleg van, süt a nap-ez csa egy 5 perces zápor- és fürödtünk-újra jól megpörkölődtünk a napon...

esik, de Barna fürdik :) nem akar vizes lenni :)



Új szállásunk: ezt segítette nekünk keresni a guesthouse menedzsere... nem volt kötelessége, de mégis. A tulaj oda eljött értünk és kocsival átcuccolt. Azt is megértettem vele, hogy kifizetem a szállás és mi kimegyünk a reptérre, de ha nem megyünk ma sem sehová, akkor visszajövünk, mert kifizettük másnap délelöttig-igen, hogyne.











34 órás késéssel, de hazahozértünk csütörtökön este, a TK 1037-es járatábal Isztambulból. Az út 1 óra 10 percet tartott, fél őrával előbb landoltunk a kiírt időpont előtt...
BUD-on kerek 1 óránkba telt mire kijutottunk-hozzáteszem üres volt a reptér. A csomagokra nagyon sokat kellett várni, meg a belépésre az országba :(((

Mauritiusról:
Szép volt, jó volt, érdekes volt, de nekem nem eléggé pörgős az egész. Ez egy nyugdíjas sziget, 60+-os, ahol a  nyugdíjas franciák tengetik nyugdíjas napjaikat (amúgy jó nekik).
Mindenhol kedvesen fogadtak a helyiek, akik nem akarnak átvágni, lehúzni, nem néznek pénzs zsáknak és van amit pénzért sem csinálnak meg.
Este 10 után Blue Bayből pl. nincsen taxi a MRU reptérre... nem jár és nem is fog.
A sziget nagyon biztonságos, tiszta, semmilyen betegségtől nem kell tartani és annyira nem drága, ha az ember megtalálja azokat a helyeket, ahol jól tud enni olcsón vagy magának főz a szálláson.
Mi a kajával meg voltunk elégedve-1 helyen volt Fp-ónk, de voltak bizony magyarok Belle Mare nagy szállodáiban, akik egész héten nem nagyon ettek, mert mondjuk csak indiai volt  a konyha: tele curryvel. És pl tengeri herkenytyűket és halakkal pedig alig alig kaptak.
Mi pedig mindig azt ettünk amit épp szerettünk volna.
A Chantauvent Guesthouseban is volt vacsorai menü: 550 rúpia /nap/ 3 fogás. Szerintem ez korrekt? 15 euro körüli az összeg. Mondjuk ez hasznos, mert Blue Bayben 1 étterem van és még egy ami nappal van nyitva a strandhoz még közelebb-mi itt szoktunk enni-ez olcsóbb, de nem street food-os árakkal...
A repülőút a Turkish Airlines-szal kiváló volt odafelé: rövid átszállás és 9 óra 40 perc alatt ott is voltunk.
Amúgy a sziget kisgyerekkel ideális, ha valaki csak 12-14 napra megy, lehet pihenni-bár a repülőjegyek odajutni drágák.

Mi 1350 km-t tettünk meg a bérelt autónkkal, így nem gondolom, hogy maradt olyan rész, ahol nem jártunk volna, vagy ne láttunk volna. 

4 megjegyzés:

  1. Nézd úgy, hogy nyertél még egy napot a szigeten. :-)
    Na jó, tudom, azért ebben a másfél napban elég sok volt a bosszankodás.
    Igazából fel nem foghatom, hogyan küldhettek el a reptérről. Én ha elmentem volna egy hotelbe, akkor pedig hogyan informálódtam volna ismét arról, hogy hogyan tovább. Ezt sem értem teljesen, miért kellett valakinek valamit foglalni nektek és miért nem automatikusan foglaltak át benneteket a soron következő járatra??? Ilyen káoszról még soha nem hallottam. Remélem, be tudtok hajtani kártérítést, amiben a szállás ára, meg minden plusz költség még extra benne lesz. :-(

    VálaszTörlés
  2. pontosan :( ez volt a gondom, hogy minden féle info nélkül csak úgy menjünk el...és mikor jutunk haza? Ahogy írtam: miért elvárható, hogy 20 euro/útért taxizzak ki 3 óránként a reptérre vagy esetleg töltsem ott a napokat??? Én is remélem, mert ez az eljárás nagyon aljas így. Hülye nem vagyok, megértem, ha baromi rossz idő van és nem lehet repülni... de másnak lehetett??? na már mindegy..:( Csak még ezt hverem lelkileg :( az elbánást.

    VálaszTörlés
  3. Amúgy a fürdőszoba nagyon klassz ezen a szálláson. :-)

    VálaszTörlés
  4. Jó nagy, tágas volt a fürdőszoba is és volt még zuhanykabin is :)meg ez a gránit amiből ki van rakva nagyon szép, ugye a sziget ebből van :) a Grand Baie-i szállodánál a medence volt ebből a kőből :)

    VálaszTörlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...