2016. január 21., csütörtök

Végre 4.napon El Nidoba ébredtünk-Szigettúra B -3.

Tegnap este 19 óra után értünk El Nidoba, egy kissé hossúra sikeredett utazás során. Szerencsére épségben.
Vacsoráztunka  tengerparton-ami azonnal gyógyította  alelkemet :) A Greenview Resort saját partján költöttük el az első fülöp-szigeteki vacsoránkat. Természetesen valami helyi étellel: csirke adóboval, levessel és valami sertés afrikivel (lehet nem jól írom) mindegy is, nagyon jó volt. Meg a pina colada sem hiányozhatott.
Majd mangó shake és ananász shake következett, amik végigkísérték ezt az utat, naponta többször is :) Meg is lett a böjtje: a sokadik napon nem volt hangom a  jéghidegtől :)
A másik, hogy meleg volt, semmi légmozgás nem volt.
Majd 2 koktél jött köszöntésnek :)
Szóval megjöttünk.

Reggel én nagyon korán ébredtem, hiába ájultam el este korán, a melegtől-klímát ki és bekapcsoltam, majd csak a ventillátort- ugráltam fel és le :) Nagyon zavart... de mivel rettenet meleg volt, így fogtam kinyitottam az ablakokat-volt szúnyogháló mindenhol. Az ajtót is kinyitottam-azon is. Közben éjszaka lett egy kis légmozgás. Az idegen madár vagy a fene tudja milyen hangok itt a vadonban :) nagyon zavartak :)
Meg a  házikónk az első volt a tengerpartól, és a hullámzás is behallatszott... meg hiába volt kerítés? Mit ér itt? :) Na jöttek a kalózos gondolatok ...is :D
Na szóval kinyitottam a nyílászárókat és akkor meg úgy éreztem magam, mintha valami nagy nyitott csak tartólábakon álló fatárolóban lennénk-mivel mindent láttunk :) és nyitva voltunk.
 Ennek ellenére el tudtam aludni, persze a Barnát felébresztettem, hogy mi a véleménye így aludnunk. Morgott 2-t és aludt tovább :) Szóval ha így jó akkor így fogunk aludni ezentúl.
Olyan volt, mintha valami sátorban lennénk :)

Mielőtt kivilágosodott volna, a biztonsági őr  a zseblámpájával járkált körbe éjjel-ezt is láttam :)
Voltak a resort dolgozóinak kutyái:) A dolgozók is itt laktak hátul kis házakban. Ezek pedig őrizték a területet. Ott feküdtek sokszor a mi lépcsőink alatt, arra volt a kinti kapu. Sokszor ugattak-beszélgettek a kinti kutyákkal. Hamar meg lehetett szokni ezt is.

Végre kivilágosodott... elkezdtek dolgozni a szorgos kezek: levélsöprés a homokban, kapu kinyitás.
Mit mondjak? A Barna hajnalban felkelt, kiment a  kapun a tengerpart felé... ami le volt zárva. Mondtam neki ne játssza ezt... persze az egyik kutya kiment vele hajnalban... visszafele meg kizárta :( Úgy tútolt szegény... Mire a Barna rájött, hogy kint hagyta a kutyát, eladta a fél házat. Kizavartam, engedje be
a kutylit-nagyon örült a rosszcsont eb :) hogy visszajöhetett :)


Még este szóltunk amikor odaadták a kulcsot, hogy másnap mennénk túrára, a B-t választottuk. Így reggelit is választhattunk mellé. Reggel 8.30-ra mondták a reggelit és 9-re a túra indulását.

Reggelizni korábban mentünk-mondtam túránk van mára, így megnézték a recepción lévő nagy táblázatot-jó volt mert mindenki látta ki hová, milyen reggelit kér, hányas szoba.

A reggeli nem nagy szám, kávé, tea, tükörtojás vagy rántotta, kolbászka vagy bacon sütve. Meg gyümölcs és lekvár vaj, meg piritós.
Arra elég volt, hogy együnk valamit. Meg ezen a napon járt ingyenesen a túrához, ahogy az ebéd is a túrán.


Greenview Resort bejárata a tenger felől












Nagyon nem sütött a Nap-igaz még nagyon fel sem kelt 8 óra magasságában, meg a hegy árnyékot adott ide. A víz eltűnt a tengerből :) Jó sokáig be lehetett menni száraz lábbal.
A bankák víz nélkül maradtak, szárazon várták az utasokat.

Aztán mivel volt még időnk, így sétáltunk a  tengerparton oda és vissza. kezdtük felfedezni a  környéket.


reggeli közben látvány a Greenview-ból az emeleti étteremből

A túrára 3 fiatal srác vitt minket-kiderült 4-en megyünk egy olasz pár volt még velünk. A csaj mindjárt közölte, hogy terhes és rá vigyázzanak... még jó hogy közölte, mert a 20 kg-jával senki nem hitte el-fürdőruhában látszott csak :) így a srácok is 2 x is megkérdezték :))


















Az idő nem volt velünk kegyes :(
Hatalmas hullámokkal volt tele a tenger. Először még hagyján... néha kisütött a Nap, aztán egyre szelesebb lett az idő.
Aztán ezek a  bankák mennyire biztonságosak? Motorosak stb. Aztán elől ültem-oldalról-jól szembecsapott a  hullám szemből. El kellett raknunk a fényképezőgépet, meg aminek árt a víz. Be is takaróztam a nagy fürdőlepedővel, meg a fiúk adtak azt is!
tiszta víz lettem, mire jó 40 perc után kikötöttünk az első sznoris helyen. Itt búvárok is merültek többen-állítólag jó hely erre. A 2 fiú ment a vízbe sznorkelezni, mi lányok csak fényképeztünk. Csurom vizesen, vizes ruhában-nem sütött nap, nem igazán kívánkoztam bele a vízbe.


A parton mindjárt láttam egy jó nagy varánuszt, ahogy  komótosan döcög a nagy kövek felé.

Itt kb fél órát maradtunk-mondtuk mehetünk tovább.

A következő partra A Snake Islandre kb 15 perc háborgó tengeren jutottunk. Itt már jobban sütött a Nap, melegebb is lett.










































készül a fini ebéd nekünk :)





az ebéd tálalva... a majom is szemet vette rá... támadott. Megérték elzavarni...



Ebéd után egy másik szigetre mentünk. na itt voltak csak igazán hatalmas hullámok. A szememet becsukva és kapaszkodva... nem is érdekelt hol vagyunk, csak a csónak ne törjön ketté... szóval félelmetes volt ahogy mentünk  a nyílt viharos vizen. De úgy láttam értik a dolgukat a srácok. Olyan nagyon fiatalok 10-en évesek. Mindenki mindenhol...

Aztán jó 40 perc viharos tengeren való hánykódás után kikötöttünk végre.

Itt szinte senki nem volt, a sziget pedig tutira jól nézett ki. Napozni, fürdeni sem lett volna értelme...

De volt egy barlang, amit megnéztünk:)

A srácok intettek, hogy kövessük őket.
szóval vizes lábbal, instabil flip flop papucsban: hegyet mászni, barlangba bemászni-, illetve kimászni, és ott homokos köveken felmenni-szóval baromira nem jó ötlet:(
a mai napig sebes a térdem- a kismamát meg ahányan voltunk annyian húztuk vontuk :(
Amikor megkérdeztem kell-e rendes cipő: a válasz az volt, hogy nem... igaz a vízben szálltunk ki mindig derékig-így is jutottunk a hajóba-szóval esélytelen normális ruha és cipő.:(

A barlang érdekes volt, egy résen jutottunk be-ki.
Sok-sok denevér lakott benne :) Dagálykor és magas vízállásnál gondolom víz is van benne.















Innen viszont megint jó sokat hajóztunk-valamelyik sziget kimaradt-mert nem akartunk ilyen időben sznorizni-mentünk a következőre.

Itt lepihentünk a  parton a törölközőkre, és ahogy kisütött a Nap el is aludtunk. Jól meg is fogott bennünket, de nagyon jól esett elnyúlni a parton :) Itt volt 1,5 óránk, mire felébredtünk többen lettünk :) amikor ideértünk csak mi voltunk a szigeten.

Itt nagyon szép idő lett, sajnáltam is, hogy megyünk hazafelé.
Cathedral Cave:




































A Corong Corong Beachre hazaérve ragyogó napsütés volt, meleg. A kicsi víz tűzforró :)





Itt nem  fújt szél a szigettúrával ellentétben. Nagyon meleg volt. 16 óra magasságában értük vissza, jó volt.

Elindultunk felfedezni a környéket. Vacsiztunk egy pizzériában-bár jó ízű volt, de nem igazán azt kaptuk, amit vártunk. A rizses egytálétel viszont finom volt,  mango shake pedig kifogástalan.

Motort akartunk bérelni, végig gyalogoltuk Corong Corong Beachet, nem kaptunk motort. Ki volt adva mind, ami meg volt, 700, 800 pesoért adták és nagyon lepusztult motorok voltak.

Aztán mégis az egyik helyre visszamentünk-mert borult volna a tervünk :) (tragédia) :))

800 php/ért kibéreltük 1 napra a motort, kaptunk 2 sisakot. Útlevelet kértek a bérléshez, de nem adtuk. Akkor mondták, hogy fizessük ki előre. Jah hát miért nem ezzel kezdte? Szó sem volt arról, hogy ne fizetnénk ki. Kitöltöttünk valami papírt, hogy baleset esetén kit értesítsenek, de semmilyen papírt nem kaptunk... sőt utólag láttuk, hogy rendszámunk sincsen, még új a motor... szóval nem tudom mi lett volna, ha megállít a rendőr....
passz..









4 megjegyzés:

  1. Azt tudjuk, hogy milyen növény, ami valami nagyon hihetetlen sűrűséggel nőtte be még a homokot is a part közelében is? Nagyon király! :))

    VálaszTörlés
  2. Igen, arra. Csak én úgy tudtam, azoknak midig vízben vannak a gyökerei. De ezek szerint nem. Fantasztikus látvány nekem!

    VálaszTörlés
  3. igen, itt most szerintem apály volt, ahogy Corong Corongon is nappal mindig. Gondolom ezért álltak most szárazon a mangrovek :)

    VálaszTörlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...