2016. január 20., szerda

Indulás ...kicsit hosszúra sikeredett...Budapest-Palawan - 2.

Elérkezett utazásunk napja. Nagyon féltem tőle... illetve hogy a budapesti gép csúszása miatt nem érjük el az isztambuli csatlakozást.
Utazás előtti héten csak ezzel foglalkoztam, a lehetőségeket mérlegeltem, terveztem és a lehetséges kártérítésről-illetve a járatcsréről diskuráltama  Turkis Airlines BUD irodával-na ez nem ment.

Utolsó telefonos próbálkozásom az iroda tanácsára vasárnap reggel volt, bár sok reményem nem fűződött hozzá: szombat este láttam, hogy a vasárnap reggeli 1034-es járatot törölték is, így esély = 0.
Mindegy, telefonáltam: nem a válasz: tele van mindkét gép.

Januárban minden napra megvolt a Flightradar felvétele a TK1038- BUD-IST járatról. Indulásunk napjáig talán 4 x érte el a csatlakozásokat, a mi gépünket a TK 060-est pedig csak akkor, ha az késve indult épp: nem 1 am-kor, hanem fél 1 órával később :(

A TK 1038-as január 17-én pontosan érkezett. Hurrá. Talán először a hónapban. Nagy boldogság :)
Aztán egyszer csak kiírták, hogy késni fogunk 40 percet... sebaj -gondoltam :) A napi statisztika szerint ennyi még simán belefér. Aztán ez az idő is elműllott :( Beálltunk boardingolni és lásd : sajna még 1 órát késünk, illetve nem tudják, hogy mikor indulunk. Nem jó az idő stb-mondták a checkinesek.
Kérdésemre és persze másnak is: természetesen a  gépek Isztambulban is késnek és megvárják az utasokat. Kicsit-de csak nagyon kicsit megnyugodtam.

Aztán beszálltunka  gépbe. Hurrá. Elindultunk, de csak gurultunk... és 40 percet álltunka  kifutópályán BUD-on. Vártunk a felszállási engedélyre. Isztambul nem fogadja a járatunkat.
Aztán már elaludtam-teljesen hitemet vesztve, hogy elérjük a csatlakozásunkat, minden mindegy alapon: és a levegőben ébredtem. Az órámat nem mertem megnézni :) A remény hal meg utoljára címen :)
Aztán mikor már kb tudtam, hogy le kellett volna szállnunk, akkor a pilóta bemondta, hogy az isztambuli reptéren megnövekedett hatalmas forgalom miatt 30 percet legalább a levegőben körőzünk... borzalmas érzés volt. Ezt megtette 2 x.
Majd azt is bemondta, hogy a csatlakozások várnak és elkedte sorolni, hogy melyik gépnek hányas a kapuja: a miénk a 216-os volt. Aztán beadtak egy reptéri térképet, hogy tanulmányozzuk, hogyan jutunk el leggyorsabban az adott kapuhoz.
Ahogy leszálltunk az Atatürk reptéren, láttam- a 216-os kapunál álló TK60-es mellől akkor veszik el a csápot. Mi meg itt ülünk a gépben, a csatlakozásunk meg most megy el. És percre pontosan indul, nem vár semennyit sem :( A pilóta meg csak mondta a csatlakozási kapukat. Brrr. Nagyon mérges lettem :( Nem tudom, hogy miért nem tudja, tudta, hogy nem várnak a gépek.
leszálltunk, valahol a vfrancba álltunk meg, ahogy a gépből kiszálltunk-csak vizes volt asdz aszfalt, nem esett semmi, a szél sem volt viharos-csak épp lengedezett. Ez lenne rossz idő? Na nem . Viszont a reptér fel van túrva, építkeznek, hely pedig szűkösen van, valszeg ez és az IST gépügyileg túlvállalása az ok. Nem a rossz idő. (Ezt el is ismerték nekem hazafelé, amikor a kártérítést rendeztem itthon)

De akkor még ahogy leszálltunk, a 214-es kapunál jöttünk fel, még mondták, hogy menjünk a 216-ra, mert elérjük a gépet.... de mikor láttam, hogy elment :( Na ez az igazi fejetlenség :(

Aztán a 2014-215 kapu között is van egy nagy Turkish Airlines pult-na itt több 1000 ember állt már sorba, akik nem érték el  csatlakozásokat európa többi városából :(

Mi lekéstük a csatlakozást, így a legközelebbi gép aznap 18.30.kor volt-nekem jó lett volna Manila is, mivel ez lett volna KUL utána  következp csatlakozás Air Asiával. Így buktuk azt a repjegyet és a reptéri szállást is.
Talán 1 óra múlva kerültünk a pulthoz-ahol elmondtuk mit szeretnénk. Nem lehet MNL :(
Akkor legyen KUL. Kaptunk új beszállókártyákat aznap kora estére. Elvisznek bennünket szállodába, keressük meg azt a pultot , ablakot-ez már a kinti csarnokban van, tehát be kell lépni Törökország területére-és itt is hatalmas sorok, mnert ez a rengeteg emberszintén ezen az úton járt :(
Majd szintén sorban állás a földszinti Starbucks kávéző mellett van ez az ablak. 6-an lettünk magyarok, végig együtt maradtunk, mondtuk külön nem vagyunk hajlandóak menni sehová. Igy mindig együtt adtuk oda  abeszállókártyákat is.
Aztán a szállás intézésekor szintén várni 40 percet. Már alig láttunk. Emberek a földön szanaszét:(( Kint meg eleredt a hó, fújt a szél. Basszus milyen vihar lett ? !

Aztán várni, míg a nevünkön szólítanak. Persze igazolást akartunk kérni, senki nem értette minek? Meg a fenti Turkish Pultnál azt mondták, hogy ők nem tudnak adni, kérjünk másnap a chek-in pultoknál.
Szóval ez nem nyugtatott meg-arra jutottunk, hogy nem csak KUL-ban fogunk kérni, hanem itt IST-en is.
És utólag kiderült, hogy milyen jól tettük! Sőt ebből az igazolásból következik, hogy a késés 19 óra, így fedezi a 3 órás kését érkezéskor.

Aztán szóltak, hogy menjünk..kimentünk egy kisbuszba: nyári cipőben, ruhában hófúvásba :)
És elvittek egy 5 * hotelbe a Ramada Plaza Tekstilkentbe, ami az isten háta mögött volt még Isztambulba is.
Jó 40 percet buszoztunk. Ott még be kellett csekkolni is.
A szállás kifogástalan, a reggeli/ebéd szintén.
Mindig megbeszéltünk valami időpontot és együtt mentünk le étkezni is. Jó kis társaság verődött össze:)
Sorstársak :)

Nekem új jegyet kellett vennem az Air Asia KUL-MNL közötti járatára, mert nem fogjuk elérni így ha a késői géppel megyünk sajna. Ezt a szállodai neten keresztül megtettem, 81000 Ft-omba került, a korábbi 40 euros jegyem helyett. Nagyon fájt, de még így sem voltam biztos abban, hogy eljutunk ma KUL-ba. Flexi jegyet vettem, mert ez 2 x módosítható, de indulás előtt 24 órával már sokkal drágábbak a jegyek, mint az én korábbi 9 hónappal korábban megvett jegyeim. :(

Aztán délután 15-re jöttek értünk-persze ezt előző nap megmondták.
Kivittek a reptérre, ahol átvilágitás-szokásos, majd mondtuk addig nem megyünk tovább ha nem kapunk igazolást. Itt pulttól pultig jártunk. A Turkish Airlines Supervisor pultokhoz irányítottak végül, aki szintén lerázott bennünket. Az én erőszakosságom és Vera perfekt angoltudásának köszönhetően egy hölgy a másik oldalon elkezdte megérteni mit  akarunk és addig innen el nem megyünk... majd ő is lepasszolta a egy srácnak. Kellettek hozzá az útlevelek.
Majd kb 20 perc múlva névre szólóan mindenkinek megvolt az igazolása, kézzel kitöltve, bár lepecsételve és aláírva :)
Ezen ott az X a LATE ARRIVAL rubrikában és tervezett késés 19 óra, a későbbi járattal a TK62-essel érkezés Kuala Lumpurba.
Mondtam mindenkinek ez a biztosításunk, nagyon vigyázzanak rá. Őrizzék meg a beszállókártyákat, csomagcímkéket, mindent ami ezzel kapcsolatos, mert ezek kelleni szoktak a kártérítéshez is, a biztosítónak szintén.
Igaz mikor még az éjjel felvetettem, hogy ezért a késésért 600 euro/ fő jár-úgy néztek rám: ez megőrült? Miről beszél ? :)

(kedden (hazaérkezés napján) mi megkaptuk azonnal a belvárosi TA irodában, szóltam a többieknek: Józsi és Zsolti tegnap kapták meg :) Robi még Thaiföldön és Vera pedig Burmában csavarog-ők később. 1 éven belül lehet kérni. Természetesen hálásan köszönték, az én lelkemnek pedig nagyon jó érzés, hogy segíthettem.... a Józsiékat elkezdték küldözgetni jobbról balra stb... oda menjenek ahol vették a jegyet stb....
Érdekes a TA irodában viszont kapásból tudták a nevemet és azonnal fizettek nekik. :) A Krisztina, ugye? :) Akkor Önöknek is van igazolása, azonnal fizetünk :) Hurrá!

A gép január 18-án délután 18.30-kor indult/persze nem akkor indult, reptér tourt tettünk havas eső esett, kb 1 órát köröztünk a  reptéren, azt hittem nem szállhatunk fel valamiért.... sokan voltak előttünk a felszállásra... beálltunk a sorba. Majd jégmentesítették a  gépet és abban bíztam, hogy innen nincsen visszaút-bár még mindig 15 perce állunk.
És láss csodát felszálltunk.

Aztán elaludtunk-nem eszünk meg semmit a repcsis menüből :) de vittünk a gépre enni és inni. Így filmet néztünk, én játszottam is. Eltelt a több mint 10 óra és már világosban ébredtünk :)
A Robi épp mondta, hogy  a világnak már  a jobbik felén vagyunk:) Már jó helyen vagyunk :)
 A gépen is már rettenet meleg lett, látszott, hogy kintről tűz be a Nap. Még 1 óra és landolunk :)

Késtünk több mint 1 órát- a Klia-ra érkeztünk.
Itt el kell vonatozni a csomagokhoz, de előtte be kell lépni az országba, ami az újjlenyomat-ellenőrzéssel együtt nem tartott tovább 3 percnél.
Majd a csomagok rendben megjöttek-bár nem volt sok bizalmam ehhez a történtek után.

Elköszöntünk egymástól-persze tartottuk a kapcsolatot FB-on, és mélben is illetve van akivel telefonon.

Vera Burma, Robiék pedig Phuket felé vették az irányt :)

Mi pedig átmentünka  KLIA 2-re, mert a gépünk-ami az utolsó járat lesz Manilába ma este, innen fog indulni.
Eléggé kóvályogtunk, nem találtuk a helyünket. Vajon fogunk-e késni, reméljük nem. Ilyen kétségek gyötörtek.
majd kerestem egy automatát és becsekkoltunk az Air Asia járatára.

Utána pedig úgy döntöttem, hogy bemegyünk a Plaza Premium Lounge-be: ahol 5 óra tartózkodás, wi-fi és bármennyi ital és étel fogyasztása 385 MYR volt kettőnknek. Úgy gondoltam, ennyi jár :)
Nem bántuk meg, tudtunk pihenni, lezuhanyoztunk, átöltöztünk lengébb szerelésbe.
(utólag erről kellett volna számla a biztosítónak, mert étkezést térített-mást nem.)

Majd fél 8-kor elindultunk megkeresni a repteret :) Mert ugye a KLIA2 amolyan plázaszerűség :) Az 5. emeleten van a reptér része.
Itt elkérték az összes repjegy foglalásomat, illetve csomagot akartak vetetni velem, hogy nem vettem... de emlékeztem, hogy az Isztambulban vett Flexi jegyhez jár a 20 kg csomag... és még becsekkolnom sem kellett volna, sőt a sima sorba sem kellett volna beállnom... na mindegy. Aztán mire kikutattam a netet  a telefonomhoz és mire bejött és megtaláltam a foglalásomat, közben a másik pultnál rájöttek, hogy nem kell vennem, mert van. Kérdem én: akkor ők mit láttak? Ha nincsen netem, akkor nem tudom bizonyítani sem? Húúú.

Aztán megint kiléptünk az országból. Majd végigsétáltunk a KLIA 2-n. Persze a mi gépünk a legutolsó szárnyból indult, a legutolsó kaputól. Na itt nincsen az, hogy futok a kapuhoz. Képtelenség. Több mint 30 percet gyalogoltunk folyamatosan, mire elértük a megfelelő kaput.
A wi-fi jó volt, messengeren simán tudtunk beszélni.

A gépünk persze késett, 40 percet biztos. Nekünk mindegy is volt, mert az éjjelt a NAIA 3-as terminálon fogjuk tölteni... reggel 9.55-kor megy majd a gépünk Manilából Puerto Princesara-nem megyünk a reptérről sehová, remélem kibírjuk a reptéren éjszakázást-ilyet még ne csináltunk :)
Bár már ott tartanánk.
De sebaj előttünk 4 órás KUL-MNL út és az éjszaka. Bazi frissen. Hála Turkish Airlines. ((

A repülés unalmas volt, sötétben a tenger felett, aludni lehetett, bár nem tudtam. Azt tudtam, ha ide eljutunk, akkor már helyben vagyunk, tovább nem csúszunk.

Akadály nélkül értünk ki a csomagokhoz, rendben megjöttek, NAIA Terminál 3-ra érkeztünk. Wi-fi simán működik, a szalag mellől beszélek az itthoniakkal folyamatosan. Tök jó! :)

Kimegyünk, megnézzük mi a helyzet. Ezen a terminálon nagyon nincsen semmi, talán 5 pénzváltó, ahol le is váltjuk a fülöp-szigeteki tartozkodásunkra tartogatott pénzt, költőpénzt-mindent. Erre ne legyen gond, meg ahová megyünk-ott nem váltanak jól, kicsit szegényes az infrastruktúra is.

Aztán át akarunk menni a NAIA Terminál 4-re, ahonnan az Air Asia Zest repüli a belföldi utakat Fülöp-szigeteken.
Nem lehet, a legelső transzfer busz hajnali 5.30.kor visz majd át. Vagy taxi valami 500 php-ért.
Akkor maradunk, igaz hajnali 2 van, nagyon sok idő.
Sokan a földön alszanak, én mégsem akarok ott, de nem is vagyok álmos-még.
Eszünk, iszunk, netezünk, telefonálunk :)




Aztán elmegyünk a transzferbuszhoz. Egy ellenőrzés után várjuk. Ingyen van, nem kell fizetni, hogy elszállítson a NAIA 3 terminálról a 4-es terminálra. Száguldozik a sofőr, gurulnak a böröndök :(

Kb 6-7 perc buszozás után megáll-gondolom itt kell leszállni. Egy magyar család van még velünk a buszon: 3 gyerkőccel. Ők is oda repülnek ahová mi.

Majd az Air Asia Drop off pultjánál le lehet adni a  csomagokat-szerencsére ez itt nagyon jól jött máskor is!
A terminál előterében vannak a chek-in automaték, nagyon könnyű dolog használni őket, egyben megkönnyebbülés is!

És bemegyünk. Nagyon kicsi reptér, 3 kapuval :(

Vannak boltok, lehet enni, éhen nem halunk, net ingyenesen kifogástalan. Eszköztöltő terminál is van, ebből sincsen hiány. Közben rájövünk, hogy nincsen olyan dugaljunk, ami ide jó. Hogy lehet ez?
Veszünk a reptéren :) 100 és 150 php-ért... egyik 2 telefonhoz is jó egyszerre, a másik pedig bármire :)
Hú de jó.
Veszünk inni a  repcsire.
Aztán a  gépünk pontosan indul MNL-PPS útvonalon. Talán 1 óra az út, csodaszép partokat látok felülről:) Közben rájövök, hogy ez Palawan szigete, ahová mi is jövünk és sőt El Nido-t látom felülről és lehet Nacpan Beachet meg a  környező szigeteket! Húúú de csodaszép :)



Aztán landolunk, alacsonyan fordulunk: Puerto Princesat is megnézzük felülről és a Honda Bay-t :)

Palawan felülről









Alig várom leszálljunk.
A gépből kiszállva megcsap a meleg. Mit meleg?! Forróság. Olyan nagyon meleg.Olyan meleg, hogy tudom megjöttem. Hazajöttem, Itt jó :)


Kijövünk a terminálból. Transzfert kell keresnünk, még nem tudom, hogy mivel megyünk El Nidoba. Kisbusszal szeretnék.
Aztán teszek 2 kört... odamegyek aki a leghalkabban kínálja: mennyi az út El Nidoba? Kérdezem...
 500 php/út. Mennyi? visszakérdezek Hányan vagyunk? mondom 2-en. 500 php/fő. Mondom ok, ha kicsi a busz. Kicsi.



Puerto Princesa reptér előtt

Aztán megmutatják, hova szálljunk be. Fognak még utasokat, talán 5-en vagyunk, a végére 7-en leszünk, viszonylag kényelmesen indulunk.

Puerto Princesaból az út El Nidoig 6,5 órába tellett nekünk, úgy hogy rettenet volt :))
Elaludtam :) Elringatott a busz. Meg már nem kellett annyira koncentrálni, észnél lenni. Igaz 3 napja úton vagyunk ...
Már azt sem tudtam, hogy fiú vagyok-e vagy lány :)
Az út borzalmas kanyargós, dombnak le, hegynek fel, folyton fékezés, előzni nem lehet. Nagyon rossz.


Közben az állapotunkról posztoltam a FB-on: Az állapotunkról :)))) A Barna mondta, hogy ideáll az autóval, én pedig közöltem, hogy felszállunk mindjárt a vonatra :))) szóval vasárnap óta úton vagyunk ... és most már szerda este van :D

Közben megérkeztünk a Corong Corong Beachre, El Nidoba:) Palawanra, a buszterminálra, ami nagyon komoly építmény :)

első tricikli út a Greenview-ba vezet

És innen triciklivel 50 php-ért vittek el a szállásra: a Greenview-ba. Megjöttünk. :)
Kicsit sokáig tartott, de azonnal tudtam, hogy nem bánjuk meg :)

GREENVIEW RESORT, Corong Corong Beach, El Nido


















Kanga 6-os :) a partól az első. Imádom :)
















Az utcai bejárat

parton


a házunk feljárata


A Greenview Resort mindenképpen az ajánlott kategória, mégha a környéken az egyik legdrágább szállás.
Január 17-én indultunk, január 20-án értünk ide este 19 órakor. Kicsit hosszúra sikeredett, de ez van :)

5 megjegyzés:

  1. Biztosan megérte, de nekem nincsen idegrendszerem egy ilyen hosszú és bonyodalmas úthoz. Alig bírtam követni is, hány nap, hány éjszaka voltatok úton, nekem már egy hat órás kanári-szigeteki repülés is megerőltető. ;-) Azt hiszem, sosem jutok el ilyen helyekre, már csak azért is, mert soha nem vennék meg egy újabb repülőjegyet, ha lekésném...Nem is lenne mivel, nem szokott nálunk netre képes szerkezet lenni...Várom a többi részt. POnt mikor indultatok, akkor ért haza másik három simerős ugyanebből a térségből, tök furi volt, hogyan jut két iemserősöm, egymástól függetlenül ugyanarra a helyre, majdnem egyeidejűelg, amiről én még csak nem is hallottam. :-)

    VálaszTörlés
  2. Amúgy a repülés nyűg-nagyon. De a végcél kárpótol :)

    VálaszTörlés
  3. Atyaég! :ooo mondjuk ciki, nem ciki, én eleve gyáva vagyok ilyen túrákhoz, nem tudom ki jutok-e valaha úgy igazán Európából, de azért ez az eljutás, így...nagyon kemény! Tuttiság, hogy összezuhantam volna, főleg, hogy tartok tőle az angolom is a teljesítőképessége határára jutott volna! :)) Szóval, leborulok lábaid előtt, nem semmi, nagyon ügyes vagy!! (és azért is, hogy kiszedted az 1200 eurt a TA-ból! Amúgy kicsit sokkoló, hogy egy ilyen 'prémium' társaságnál is így tudnak menni a dolgok...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az angolomról ne is beszéljünk :)))Szót sem érdemel :)A rossz élményt így el lehet felejteni, de tényleg. Mondtam is nekik az irodában ...
      A TA a "premium" kategóriából kiesett, bár ha ilyen jól fizet, akkor bevállalom jövőre is, kimondottan ezt! :) Hátha :)

      Törlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...