2010. november 8., hétfő

Kréta-szeptemberben2007 + Santorini szigete

Iraklion kikötő

Szeptember első hetében utaztunk Krétára.
Nagy dilemma során sikerült kiválasztani a szállodát, ami nem a legjobb lett, csak jó.
A Neckermann-nál foglaltam interneten és szerencsére kiküldték a repjegyeket és nem kellett a reptéren várni az utastalálkozóra illetve a képviselőre-ez már egy pozitívum volt.Hajnali 5-kor indult a gép
 Ferihegy 2 A-ról, de előtte 2 B-n kellett csekkolni, majd átgyalogolni a 2 A-ra. Itt busz vitt a 2 B-n lévő géphez. Visszafelé 2 A-ra érkeztünk.
Röpke 2 órás repülőút után megérkeztünk Heraklionba, kb. 15 perc transzfer után pedig a szállodába.
Ott egy órával több van, így kb 8 óra 45 körül voltunk a szállodában. A telepített idegenvezető 10-re ígérte a találkozót a recepcióhoz.
Hotel Marilena
 A szállodában szobát nem kaptunk, mert azt mondták korán van még, várjunk, vagy menjünk nézzünk körül.
10-kor megejtettük a talit a képviselővel, aki ellátott bennünket hasznos infókkal és kértük intézze a szobát, mert mi már hétfő éjjel sem aludtunk-mivel messziről utazunk a reptérre!
Hát sajnos szobánk nem lett előbb, mint negyed 2.

Csak azt nem tudom, hogy akkor minek visznek oda ilyen korán. A recepciós hölgy arra hivatkozott, hogy nincsen üres szobájuk, pedig akik előttünk nyaraltak ott, ők elmentek mielőtt mi jöttünk, na mindegy:(.
A szoba ízlésesen berendezve: barna bútorral, vajszínű kárpittal, LCD tv-vel, klímával.
Nagy teraszunk volt, ahová a hátsó lépcsőn külön is fel lehetett jönni. A szobához tartozott még 4 szék és asztal, ami szintén a teraszon volt található és jól esett kiülni asténként a meleg szobából.

A szállodához tartozik egy tengervizes medence napágyakkal-ernyőkkel, meg egy kis füves terület szintén napágyakkal és ernyőkkel.
Van parkolója-itt tartottuk a bér autónkat-amit helybe kértem és még itthonról foglaltam a neten.
A szálloda hallja szép nagy, tágas, bőr ülőgarnitúrával. Van egy bár rész, egy bár-terasz is, na meg két bőr ülőgarnitúra a hatalmas LCD Tv előtt és egy internetsarok 4 géppel!
 A szálloda negatívuma: pici az étterme és teli tányérral álldogálsz, hogy hová is lehetne leülni:)
Az ellátás nagyon jó volt, semmi kivetnivalót nem találtunk benne: 6-7 féle saláta, 6 féle főétel,
1 féle leves, 3 féle süti, 2 féle fagylalt, 3 féle gyümölcs.
Minden jó és ízletes. Annyit ettél amennyit szerettél volna.
A szobát minden nap takarították, minden nap cseréltek törölközőt. Ágyneműt 3 x cseréltek.

A másik negatívum: a fürdő nagyon picike, ha jobbra fordultál balra verted be magadat, ha balra akkor fordítva. Na meg a zuhanytálca CSAK: 70cm X 70 cm-es és nincsen hozzá sem kabin, sem függöny. Ha fürödtünk, akkor még a szoba is úszott:).
Az ágy új volt és kényelmes, nem volt vele semmi gond.
A másik rossz, hogy akik előttünk laktak a szobában: dohányoztak és a kárpit bevette a szagot.Az borzasztó volt, amikor beléptünk a szobába!
A szálloda Ammoudara központjában található, esténként vacsi után jólesik bóklászni a tavernák és számos üzlet között, bár mi autóval inkább Heraklionba mentünk esténként!

A szállodát csak a főút választja el a homokos tengerparttól: Golden Beach. Ez a hely szép, ágyak, ernyők bérelhetők: 6 euro a szett (azt hiszem, mert mi 3-an voltunk és 3 ágy kellett-igy 9-et fizettünk, de ha fogyasztasz bármit, mondjuk frappét, akkor már nem kell az ágyakért fizetni:)

Összességében: 4 pontra értékeltem a szállodát, de nem adnék neki 4 csillagot, mint ahogy a Neckermann besorolásában található.
A Krétán hasznosan eltöltött időről pedig alább olvashattok.
Mi így töltöttük el azt az egy hetet Krétán:
1 nap:
Korán megérkeztünk: 8 óra 20-kor szállt le a gép Heraklion repterén-ott egy órával több van, mint nálunk. Fél óra múlva a szállodában voltunk: Amoudara-n.
Sajnos a recepción várni kellett, de 10-re jött az idegenvezető, aki minden fontos infot megadott, elég talpraesett és tájékozott volt mindenben! Köszönet érte!
Az idegenvezetőnél csak 1 fakultatív programra fizettünk be: hajókirándulás Santorini szigetére.
Autót béreltünk: nem tőle, hanem már itthonról a neten foglaltam egy 1 éves Toyota Aurist 7 napra 235 Euro-ért, 27000 km volt az autóban és meglepő módon nem volt megnyomva, vagy tele karcolással!
Mikor végre megkaptuk a szobát, kipakoltunk (előtte egyik tavernában ebédeltünk) és 13 órára hozták az autót a szállodához.

Aztán irány a tengerpart-jót fürödtünk, az egyébként viharosan fújószéltől nagyon hullámzó tengerben. Majd napozás-elvégre pihenni jöttünk.
Heraklion kikötője

Majd kicsit később bementünk autóval Heraklion városában, megnéztük a Kúlesz-erődöt, kikötőt, kereskedelmi kikötőt, sétáltunk a belvárosban, majd 8-ra mentünk a szállodába vacsorázni.

2 nap:
Nagyon korán keltünk: 4 óra 30-kor, mert fél 6-kor jöttek értünk és mentünk Heraklion kikötőjébe: indultunk a Golden Prince tengerjáróval Szantorini szigetére.
napkelte as Golden Prince fedélzetén útban Santorini szigetére

Reggeli a hajón, napozás az 5-ös szinten. Egész jól barnultunk, mig a 4 órás út után megláttuk a szigetet!
Athinios kikötőjében nagyon sokan kiszálltak a hajóról, és a buszok vártak bennünket.magyar idegenvezetővel.

Krétáról nagyon hosszú (bár nem tűnt annak) 4 órás hajóutat-Heraklion kikötőjéből tettük meg a Golden Prince tengerjáró fedélzetén teljes kényelemben utazva. Valami ilyen lehetett a Titanicon is utazni:)
Hatalmas hajó, több emelet(7) magas. A fedélzeten reggeliztünk, vacsoráztunk. A hajó maximálisan kényelmes, vannak klímás helyiségei, fotelokkal, kanapékkal, gyerekeknek játszóterem, bár, napozó teraszok-több szinten, medence, napágyak-székek, színházterem, társalgók és még sorolhatnám.
A fedélzeten a magyar idegenvezetők felvilágosítást adtak, hogy merre fogunk menni, ki az aki kiszállhat és ki az aki nem-ezt szigorúan ellenőrizték kiszálláskor!
A kereskedelmi kikötőben szálltunk ki, ahol már a buszok vártak ránk és vittek Pyrgos-on át Oiá-ba. Itt kaptunk 2,5 óra szabadidőt, ami a rekkenő hőségben bőven elég is volt. A buszon- Oiaba tartva az idegenvezetőnk nagyon részletes és érdekes beszámolót tartott Szantorini szigetéről.

Oia (ejtsd: Íja) nagyon szép, olyan mint a képeken, festményeken vagy azt is mondhatnám, hogy a mesében. A kék kupolás házak olyanok, mint valami kis meséből rajzolt kunyhók! Háttérben a csodálatos kék tenger- látvány önmagáért beszél, nem nagyon kell hozzá kommentár!
Oiá-ból Firába vettük (vittek)az irányt-kb. 15 perc alatt oda is értünk. Itt már semmilyen cuccot nem lehetett a buszon hagyni, ugyanis innen a szabadidő után már mindenki csak a partra mehetett a kis hajókhoz, amik elvitték a nagy hajóhoz.
Itt is volt 2 óra szabadidőnk, amit mindenki kedvére tölthetett el.
Megnéztük Firá-t is és felsétáltunk a felvonóhoz. Volt aki gyalog, vagy szamárháton jutott le a kikötőbe.

A felvonó fejenként 4 euro-ért visz le, egy kabin 6 személyes és 2 perc alatt lent van.
Rettenetes meleg volt, kb. 35 fok+ a napocska. Nagyon jól esett a kikötőben elfogyasztani valami hűsítőt és megkeresni a kishajót, ami a mi nagy hajónkhoz vitt.
Fira: kikötő
már a hajón, de még a kikötőben Firanál

Az út visszafelé, Heraklion kikötőjébe szintén nagyon hamar eltelt, 10 órára kikötöttünk, de egy felejthetetlen élménnyel lettünk gazdagabbak! Visszafelé fél 6-kor indultunk és 10 körül értünk vissza Heraklionba. Nagyon elfáradtunk, de felejthetetlen élménnyel lettünk gazdagabbak!

3. nap:
Reggeli után Knosszos felé vettük az irányt. A Knosszosi palota maradványait néztük meg.ami szintén nagyon tetszett, bár rengeteg ember volt kíváncsi amire mi:)
a Knosszoszi palota maradványai-még így is gigantikus

Majd autóztunk közel 70 km-t és megnéztük Agios Nicolaos-t, ami egy bájos városka a Voluszmeni-tóval. Nagyon tetszett a város hangulata. Festői a kinézete is. Ha választhatnék, szívesen nyaraltam volna ott:)
Volusmeni-tó
Agios Nicolaos

Visszafelé Malián kerestünk strandot: találtunk egy nekünk megfelelőt: Sun Beach. Nagy parkolóval, homokos stranddal, 3 úszómedencével, szabadon használható vizi játékokkal, matracokkal stb. Az ágyakért kellet fizetni 4 eurot/db. Az étterem a napágyak mellett volt található. Ha akartál atengerben fürödtél, ha akrtála medencék egyikében. Nekünk nagyon bejött, csak ajánlani tudom!

Este hazafelé a régi úton mentünk és útközben megálltunk Hersonissos-ban, nekünk tetszett így is.
Eléggé nyüzsgő és hangos, de amellett nem unalmas. Mi egész évben eléggé nyugis:( életet élünk szórakozás terén, mondhatnám, hogy csak a munka, így nekünk jó lett volna ha van egy kis "zaj" Amoudaran, ami nem volt, de megtaláltuk Malián vagy Hersonissosban.
4. nap:
Utunkat kora reggel Sfakia illetve az Imbrosz-szurdokon keresztül Chor Sfakion felé vettük. Pár óra alatt értünk le a líbiai tengerhez.
Imbrosz-szurdok, mögötte a Líbiai-tenger

Az Imbros-szurdok mellett vezető utat szélesítik, de ezt tábla előre nem igazán jelzi. Építenek több alagutat is. A hegyet bontják, de az utat nem zárták le: a gép ami bontja sziklákat csak abbahagyta a bontást, de a sziklák meg gurultak le a kocsi elé.
Chora Sfakion
Frangocastello

Láttunk kecskéket, amikor megálltunk fényképezni. Valószínűleg szoktak kapni enni az autósoktól, mert amint megálltunk, szinte megtámadták az autót: le volt húzva a hátsó ablak és beugrott a két első lábával a kocsiba mi meg szólni sem tudtunk a meglepetéstől. Eldobtuk messze az almát és akkor hajlandó volt elhagyni a kocsit:)
Leértünk a hihetetlen szerpentinen: Megnéztük Chora Sfakiont, pont jött a komp, meg sok utas.
Ettünk helyben készített finomságokat, jólesett egy frissítő üdítő, mert nagyon meleg volt!
Szerintem sokkal melegebb volt, mint Heraklionban és a szél sem fújt.
Líbiai-tenger

Irány Frangokastello tengerpartja, na meg a Líbiai-tenger habjai-és természetesen a vár.
Nagyon szép a Frangocastello tengerpartja. Nagyon sekély, homokos rész is van, ahol legalább 30 fokos a víz. Szinte meseszerű a vár a a tengerparton.
Majd A másik irányban- szintén szerpentineken jöttünk haza. A New Roadra pedig Rethimnónál tértünk rá, hogy gyorsabban érjünk haza.
5.nap
A Lassithi-fennsík lett az uticél. Megnéztük a Homo Sapiens múzeumot a szélmalmokkal. A táj is lenyűgöző.
Majd a régi szélmalmok maradványait.sajnos csak maradványok.
Bár lejjebb találtunk egy-két működőt is. A sok szerpentintől kicsit rosszul lettem, de sebaj a látvány megérte!

Visszafelé szintén strand : Malian Sun Beach, pihenés a strandon és a medencéknél.
6. nap
Egész napos pihi Amoudaran a Golden Beachen. Nagyon meleg volt, a szél sem fújt, a tenger sem hullámzott.
Este Heraklionos csavargás.
Lobby
7. nap
Reggeli után irány megint valami érdekes:
Festos és Matala.
Nagyon hamar Festosba értünk, ahol tikkasztó volt a hőség: ez annyira nem tetszett mint Knósszosz, de meg kell nézni. Nem sok maradt belőle.

Majd innen csak 12 km Matala, ami viszont barátságos kisváros, rengeteg turistával és hippinek látszó angollal, akik abból élnek, amit ott készítenek: különféle ékszereket.

Strandolni ott nem strandoltunk, mert rettenetesen telített volt a pici strand, inkább hazaautóztunk és irány a mi strandunk. Utolsó csobbanások a tengerben.
8. nap
Reggel 7-re jött értünk a transzfer és irány a reptér.
9-kor indultunk haza, majd itthon 9 fok fogadott, az ottani 36 helyett-szó szerint dermesztően hatott ránk, mivel nyári ruhában utaztunk, így majdnem megfagytunk amikor leszálltunk és nem gondoltam, hogy még aznap visszasírom az elviselhetetlen hőséget:)
Bővebb beszámoló helyett meséljenek a képek!