2012. július 15., vasárnap

Római Vakáció-4 nap Róma:) 2012. július

mivel 2009-ben dobtunk bele pénzt, így visszatérünk:)

 2012. március 15.
Tegnap megint nagy hévvel repülőjegyet kerestem, a Wizznél nézelődtem és találtam, igaz nem 1249,- ft:(((, hanem 18000 ft-ért fejenként a  jegy Rómába, oda-vissza.
Amit találtam, ahhoz képest akkor ez olcsónak számít.
Vettem is 4 db-ot a családnak:) Van aki áprilisban kapja ajándékként, van aki júniusban névnapjára... Tehát ezt még csak 2-en tudjuk a  4 főből....
Szállást megint a www.booking.com-on találtam, 360 Euro / 2 db szoba reggelivel 4 főre, amit majd ott kell fizetni... A Terminihez és  a többi központi dologhoz is közel...
Római szállásunk.
http://www.hotelseiler.com/

Mivel már jártunk Rómában 2009. novemberében, így vannak emlékeim, de sajnos muszáj frissíteni őket...

Erre találtam egy fantasztikus honlapot:
http://utazas-nyaralas.info/roma/
Innen fogok ötleteket meríteni. A tengerpartra is le szeretnénk menni.... Nincs még részletes tervem, ha lesz leírom....


2012. június  15. péntek

Próbálom az útitervet össze rakni:)


 2012. június 22.
itt foglaltam transzferbuszt a Fiumicino reptérről és vissza a Termini mellől.
http://www.tambus.it/p/stazionamenti.htm
 A jegy 6 euro / út, de kaptam 8 euro kedvezményt, előre fizettem, így oda-vissza útra 10 euro/fő az út.

Állítólag a Terravision járatai nem megbízhatóak, nagyon sokat késnek és nem indulnak pontosan:(




2012. június 26.

Itt lehet kapni RomaPass-t:
http://romapass.it/p.aspx?l=en&tid=8


2012. július 12.

Sajnos újra itthon-bár mindenhol jó, de legjobb utazni:))
Megjöttünk Rómából, hajnali 3-ra értünk haza:)
Pusztulat meleg volt-akár ezzel le is írtam milyen 4 napunk volt:))

Július 8-án éjfél után pár perccel nekünk itthonról el kellett indulni, hogy hajnali 4-re a reptéren legyünk. Korábban is érkeztünk, pedig a szomabti napunk olyan hosszú volt, hogy azt hittem nem is megyünk ma Rómába...
Vártuk a  vendégeket mindegyik apartmanba, késtek...
A tesóm lejött Budapestről, hogy átussza a Balatont.. majd vissza Kanizsára, majd újra fel Pestre... még mi jöhet?
Időben érkeztünk, természetesen otthon már becsekkoltam, kinyomtattam a beszállókártyáinkat oda és vissza is. Gyorsan átmentünk a  reptéri átvilágításon. A belső váróban meg úgy elaludtam,  hogy mikor felébredtem azt sem tudtam hol vagyok, ráadásul már boarding volt! Mondtam a többieknek, ha nem ébredek fel, akkor nem megyünk??????????????
Én vezettem az autót is, tökre ki voltam merülve:(

Alig vártam a gépre felszálljuk, és már aludtam is.
A WizzAir W6-os gépe reggel 6.25-kor indult PONTOSAN! Rómába. Pontosan is érkezett meg. 8 óra magasságában szálltunk le. A RomaPass-t pedig érkezéskor vettük meg amég az FCO reptéren, egy Tabaccheriaban. 30 euro volt/fő. Mivel nem voltak csomagjaink, így csak meg kellett keresni a T.A.M.  shuttle buszt, ami  a buszmegálló 2-es helyéről indul be a városba.
A shuttle buszra még itthon foglaltam jegyet és helyet.
Meg is találtuk. A buszra (erre) nem vártak sokan, talán 7 embert vitt  be velünk együtt a központba.
A Termini pályaudvarnál szálltunk ki, innen még kb 400 m-re meg kellett keresni a szállásunkat.
Piazza Reppublica
Hamar megtaláltuk a szállodánkat: A Via Natoinale-ról nyílott a Via Firenze 48, Hotel Seiler.
Egy régi épületet újítottak fel és több lépcsőházban van a szálloda, közösen az Aberdeen Hotellel, amit 3 *-osnak jelöltek ott, a miénket pedig 2 *-osnak.
Egy a recepciójuk is.
A szobát elfoglalni csak fél 2 től lehetett, így a csomagjainkat ott hagytuk a  recepció mellett, és elindultuk felfedezni Rómát:)
A szállásunktól kb 50 m-re volt egy kis étkezde, itt ettünk vlami reggelinek valót: pizzát, pastat:)
Nagyon ízlett és nem is volt drága: 1 szelet pizza+ cola 3,8 euro.

Majd mivel úgy gondoltuk, hogy sütiznénk és kávéznánk, így beültünk egy másik helyre is. Itt isteni volt a tiramisu és baba alla rum:))
Természetesen útunk legelőször a Colosseumhoz vezetett. Mivel volt RP-nk, így hála isten nem kellett sorban állni és órákig sorban állni. Felmutattam az RP-t és mindjárt mutatták hová kell menni, ott pedig külön sor vitt tovább... szerintem még mindig ott állnánk a sorban annyian voltak!
már 2009-ban kinéztem magamnak, itt szeretnék lakni, még áll:)) kilátással a Colosseumra
nagyon gyorsan RP-vel bejutottunk...
Itt pokoli meleg volt, a kövek még fűtöttek is! A napos részre kimenni életveszélyes volt:(
le volt zárva az utca: Via de Fori Imperiali
Forum Romanum
Találtam egy linket van benne minden:
http://www.nycerome.com/

Campidoglio
Palazzo Venezia
Piazza di San't Ignazio-n
.... útközben a Panthenon felé....
Piazza della Rotonda II. Ramszesz obeliszkjével....szemben...
Pantheon
oculus
az Oculus alatt: ha esik itt tűnik el a víz:)
Pantheon belsejében


amikor meglátod a Trevi kútat és kiakadsz:)
tuti visszamegyünk:))
A Trevi kúttól úgy döntöttünk, hogy vissza indulunk a szállásunkra. A szállás közelében lévő reggeli tiramisuzó helyre mentünk és pizzáztunk:) Majd megbeszéltük, hogy zuhany és átöltözés után nekivágunk újra:))
Hát az igazság az, hogy fürdés után mindenki benne ragadt az ágyban:) Meg sem tudtunk mozdulni:) Reggelig aludtunk, mint a bunda:))
A szobánk nagyon kicsike volt, de mivel volt klíma és  a fürdőszoba viszont új volt és nagy, igy én a csomagomat oda tettem a,  Barna pedig az ablak alá..
Másnap reggel anyuékhoz átmentem, én ébresztettem őket. Tudtam nem vagyunk időhöz kötve, amúgy is borzalmas 40 fok lesz egész nap:( tegnap a ruháinkat úgy kellett levakarni rólunk:(, valószínűleg nem lesz ez ma sem máshogy. Pusztulat forróság várt ránk...
Aki teheti, soha ne menjen ilyenkor Rómába.
Reggeli után, ami nem volt sok: kávé, üdítő, croissant, vaj, dzsem, zsemle....nekivágtunk újra  a városnak.
Mai elsődleges célunk a Szt. Péter Székesegyház és környéke, illetve az Angyalvár volt.
A Repubblica metrómegállótól indultunk, az volt kb 200 m-re tőlünk, onnan 4. megálló volt az Ottaviano megálló. Innen gyalog mentünk az oszlopcsarnok felé a Vatikán falai mellett. Ma nem terveztük a Vatikán meglátogatását és a Vatikáni múzeumokat sem akartuk megnézni.
Az épület és a Szt. Péter tér mérete lenyűgöző. Az egyik szökőkutat épp tisztították. A sor a beléptetéshez hatalmas volt, bár nagyon gyorsan haladtunk a sor hosszához viszonyítva.
Biztonsági beléptetés van, vizet be lehet vinni, kést és fegyvert viszont szerencsére nem:(
Majd a főbejárat előtt van egy "megfelelő ruházat ellenőrzés is"-nem lehet fedetlen vállal, nagyon rövid nadrágban belépni a székesegyházba.
Nagyon sok ember volt, utoljára 2009. novemberében jártunk itt, ahhoz képest most tömegnyomor volt, ráadásul rettenetes hőség, így még bent sem volt hűs. Ráadásul a székesegyház majdnem fele különféle rendezvények miatt le volt zárva, így a tömeg nem oszlott el, a Bernini-féle baldachint meg sem lehetett nézni.
II. János Pál sírja viszont a Bazilikában van már, előtte lehet imádkozni, külön le van kerítve.
Micheangelo: Pieta
Ha jól tudom, akkor 1974-ben egy magyar nekiesett kalapáccsal, azóta van elzárva  a látogatók elől, illetve van üvegfal mögött:((
II. János Pál sírja
Most nem szándékoztunk felmenni a kupolába és a sírokhoz sem. A kupolából egyébként fenséges a kilátás az egész városra és  a Vatikáni kertekre.
Michelangelo kupolája mestermű
Bernini Baldahinja
Innen átsétáltunk a szemben álló Angyalvárhoz. Sajnos épp egy sárga daru dolgozott rajta/előtte.
Angyalvár
Céljaink ezekre a napokra: szökőkúttól szökőkútig (ivókút) tartottak:))

Campo de Fiori-piacon.
Ez a gyümölcs sali nagyon üdítő volt, nem is nagyon kívántunk enni a nagy meleg miatt:)

Akárhol járok a világban a piac nem maradhat ki, nem volt ez máshogy Rómában sem.

Igazából mindenhol leárazás volt. Nem is hagytuk ki.
kicsit megviselten...

A piacozás után kimentünk a főútra, ott felszálltunk a 8-as villamosra. Ez átvitt bennünket a Tiberisz-sziget felett és át Trastevere városrészben. Itt egy rövid séta után megálltunk ebédelni a When in Rome nevű helyen. Többféle dolgot ettünk: Én Gricia-t, a tesóm Caprese salátát óriás mozzarellával:) Anya és Barna Lasagnát. Nagyon jó hely az utcán ültünk és az étel is kifogástalan volt!
Innen a  napi fáradalmainkat kipihenni vissza villamosoztunk és metróztunk a szállodába. Kb, 7 óra felé indultunk újra  a városnak.
Szállodánk kívűlról:
belső udvar
bejárat, a hotel a 3. emeleten van
A Spanyol lépcső felé vettük az irányt kicsit felfrissülve és kipihenve.
Itt szintén megörültünk a kútnak.
Spagna-borzalmas sokan voltak és mindenki kiabált, hogy értse a másikat... engem zavart nagyon a tömeg.
Na meg ezek a rózsa árusok... olyan pofátlanok, hogy ilyen még egy nincsen... Azt mondják, hogy pl. a Távol-Keleten pofátlanok az árusok???? Akkor ezekre milyen jellemzőt adjak? Le sem írom! nem értenek a szóból:( Nagyon zavaró!



A Piazza Spagna-tól elsétáltunk a 700 m-re lévő Piazza Popolora. Itt régen nyilvános kivégzések folytak...
felettünk a Borghese park
 
Útközben a Corson keresztül , majd a Pantheon felé...
Azért már csökkent  a tömeg... a hőség nem, csak olyan volt, mintha  a lámpát lekapcsolták volna...
megint találtunk egy kutat...a Piazza Navona felé megyünk
Személy szerint az én kedvenc terem: a Piazza Navona.
Ez  tér tele van élettel: művészek, festők, éttermek...
Szt. Agnese templom
Innen viszont nagyon nem akaródzott tovább mennünk. Kerestünk egy buszt vagy valami járművet, nagy okosan kitaláltuk, hogy hazavisz... hát vitt csak nem haza. Valami isten háta mögötti helyen megállt és mindenki leszállt róla... Még jó hogy RP-nk volt, így jegyre nem volt gondunk... A sofőrt megkérdeztük, hogy megy-e még ma valahová és közölte, hogy kb. 7 perc múlva indul:)) Hozzátszem, hogy 3/4 11 volt, korom sötét és valahol a Szt. Péter-székesegyház illetve a Vatikán falain túl voltunk, ahol egyetlen 1 embert nem láttunk....
Szerencsésen visszataláltunk a szállodánkba, a buszon addigra tömegnyomor lett. A Via Nationalen szálltunk le, és kb 5 perc alatt otthon voltunk.
Keddi napra már annyira kimerített bennünket a meleg, hogy este elhatároztuk, hogy ez a nap a strandolásé lesz...
Reggeli után elmentünk a Piramide metrómegállóhoz, ott átszálltunk a Lido vonatra, ami egy HÉV-szerű jármű. Visszafelé kiderült, hogy szerencsénk volt ezzel, mert ezen volt klíma, új volt és nagyon gyorsan ment: 75-80-al:)
A Lido vonatról a Cristoforo Colombo megállónál szálltunk le, elvileg ez a végállomása. Lido di Ostia Róma tengerpartja. Itt vannak szabad strandok is, mi inkább egy klubbot választottunk: Venezia Beach Club volt a neve, a belépő sem kutya: 25 euro  fő.
Itt nagyon nagy volt  atisztaság, a medencékhez cipővel nem lehetett bemenni, volt zuhanyzó, mosdó, napágyak, napernyők, öltöző, szekrény a ruháknak cuccoknak.
Napágyakat egyszer a medencénél kértünk, egyszer pedig a tengerparton.
Voltak még házikók is, ahol lehetett pihenni, aludni, mi ilyet ne kértünk. hatalmas hullámok voltak a tengeren... A homok fekete és rohadt forró, mezítláb fél lépést sem lehetett tenni!
Lido vonat Ostiára
Lido di Ostia
Lido di Roma
A hazafelé tartó vonaton nem volt klíma, mocskos volt, alig vártuk, hogy 30 perc után leszálljunk róla...
A Piramide megállónál kimentünk és megnéztük Cestius piramisát is.
Cestius piramisa
Tengerpartozás után visszamentünk a szállodába, lezuhanyoztunk illetve átöltöztünk és újra irány  a város. Nem is tudom elmondani milyen jól tud esni a szappan és  a víz:))
Gyalog indultunk el a Via Nationalen...
Itt a Foro Traiano mellett, esti sétánkkor egy római éttermet nyitottak éppen és étel kóstolót kaptunk:)
nagyon finom nyalánkságok, ínyencségeket kóstoltunk: igazi olasz ízekkel:)), és Venezianoval, amit jéggel szolgáltak fel...
...hatalmas élmény : ültünk a romok előtt, gyönyörködtünk a lemenő nap pirosas  fényében, ami megfestette a romokat és az épületeket: maradandó élményben lett részünk!

....nyílik egy étterem...
Dolce Vita:))
Elindultunk a Via dei Fori Imperiali-n mentünk a Colosseum felé...
Itt a  Colosseumnál hallgattunk utcazenészt, ami nagyon hangulatos volt:)
Megvártuk, míg besötétedik, nagyon szép lett a kivilágított Colosseum.
valami repkedő őrült mindig beleszállt  a képbe:))
mester és múzsája:))))
Innen elég későn indultunk vissza a szállodába, fájó szívell búcsúztunk a kivilágított Rómától, holnap már nem fogjuk látni...
A Colosseo metrómegállótól metróztunk haza a Repubblica metrómegállóig...
Trastevere városrész..
Utolsó reggelink után kicsekkoltunk a szállodából, a számlát kifizettük, a csomagokat a csomagszobába hagyhattuk. Ide fogunk késő délután visszajönni értük...
Santa Maria in Trastevere
Santa Maria in Trastevere
ebéd
Majd buszoztunk, mert olyan nagyon melegünk volt. Majd még beszereztük a Via del Corson a napokban látott dolgokat, shoppingoltunk:)
Majd visszaindultunk a szállodába, majd zárszóként én megint elájultam a melegtől. Nem tartott sokáig, de szerintem kicsit sok volt nekem a 4 napig tartó folyamatos  őrületes hőség.
Visszatérve a szállodába megmosakodtunk, nagyon jól esett a hideg víz, átöltöztünk... és elindultunk a  reptéri transzferhez a Termini pályaudvarhoz. A buszunk 18.50-kor indult  a reptérre, kb 1 órát tartott az út.
Mivel odafelé a 3-as terminálra érkeztünk, eszünkbe sem jutott, hogy a T2-esről fogunk indulni... még jó hogy megtaláltuk... úgy látszik a WizzAirnek csak erre "fussa"... nagyon gyorsan átmentünk a  biztonsági ellenőrzésen, nagyon segítőkészek voltak az ott dolgozók.
A gépünk kb. 30 percet késett, bár nagyon nagy vihar dúlt Magyarországon. Szerencsére hamar felszálltunk, de az út olyan rövid volt és borzalmas, mintha egy sötét alagútba rohannánk 1000-el-nagyon rázott, végig turbulenciában-villámok és dörgések között-nem kívánok ilyen utat senkinek!
Szerencsésen leszálltunk éjfél előtt 2 perccel Budapesten. Itthon viszont alig volt 15 fok, zuhogott az eső... előtte még 42 fokban sétáltunk-hát mit mondjak, csak vacogtak a fogaink:(
Sajnos megjöttünk a való világba.
Nekünk még 2,5 óra autózás jött, kb hajnali 3 után értünk haza....
Nagyon de nagyon jól éreztük magunkat! Visszamegyünk!
Circo Massimo


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...