2010. december 19., vasárnap

Thaiföld 2010. január - Phuket és környéke

Karon
2010. januárjában megint Thaiföldre esett a választásunk, mégpedig a nagyon áhított Phuket szigetére, itt ugyanis még nem jártunk.
A repjegyeket sok keresgélés után, a Nagypihenés.hu-n keresztül vettem meg, még 2009. augusztus utolsó hetében. A választásom az EGYPTAIR járatára esett-ez felet meg nekünk mind árban, mint időben és tranzitálásban is. Sőt ígértek a jegyek mellé a  visszaúton egy kairói városnézést....
Rawai-étterem az utcán

Budapestről a déli órákban indultunk, 5 órát repülünk és Kairóban szálltunk át egy nagy gépre, az új és szép tranzitváróban, ami egyben hatalmas is. Kb 10 óra repülés után dél körül szállt le a gépünk a bangkoki Suvarnabhumi reptéren. Vízumot csináltattunk előre még itthon, de az útlevél ellenőrzés/ adatlap kitöltés utáni sorokban majdnem 2! órát álltunk sorban, szerintem a világ minden tájáról abban az időben szálltak le gépek és több100 ember várt ugyanerre.
A csomagjainkat már félre rakták a szalagról és őrizték.
Meg kellett keresnünk a belföldi járatok indulásának részlegét-ami nem volt nehéz, főleg, hogy előtte sok segítséget kaptam a fórumon, A Suvarnabhumi egy jól megtervezett és ésszerűen használt/megépített reptér-bár hatalmas.
Minden sarkon biztonsági szolgálat és kérdezik hová mész-azonnal mutatják, hogy merre kell menned...
Kata Noi Beach
Megtaláltuk az Air Asia pultot, volt még több óránk az indulásig, de mivel 2-en voltunk így nem tudtuk a csomagokat elhagyni sem: felváltva néztünk körül. amint lehetett becsekkoltunk és csomagok nélkül már bent könnyebben boldogultunk.
17.30-kor indult a gépünk Phuketre, de késett az indulása legalább 1,5 órát.
Sötét volt mire leértünk Phuketre, és átfagytam a klímáktól is. Egyébként egész Thaiföldre jellemző az őrült hűtés minden helyiségben!
Amikor megkaptuk a csomagjainkat a reptéren és kimentünk az épületből, teljesen mellbe vágott a párás és nagyon meleg levegő:o)
A transzferünk már várt ránk, a nevem volt kiírva a táblára Mr. előjellel.
1 óra 10 perc folyamatos utazás után végre megérkeztünk a szállodához a : Baan Karon Resorthoz. Ez Karon és Kata közötti részen volt, de Kata partszakasza volt közelebb hozzánk.
Kata-ról tudni érdemes, hogy esténként nincsen nagy élet és a strand is sokkal élvezhetőbb-kevésbé zsúfolt, mint pl. Patong.
Karon-on nincs nagy élet este

A szálloda földszintes és emeletes épületekből állt. A becsekkolás könnyen ment, mi szuperior szobánk a 3. volt a földszinten a medencére nézve, telesen megfelelt az elképzelésemnek: tágas, tiszta, nem kellett lépcsőt mászni, nem meleg stb.

Az előre foglalt autót is odahozták a szállodához, majd elindultunk a környéket felfedezni, illetve vacsorázni.
Alig vártam, hogy aludjunk, nagyon hosszú volt az út!
Szállodánk az útról nézve
Másnap reggel szikrázóan sütött a nap, már korán nagyon meleg lett, reggeli után, amit a szállodában költöttünk el-nagyon jó volt-indultunk a szigetet felfedezni.
Reggeli a teraszon
Volt térképünk, bár nagyon meglepődtem, hogy milyen nagy Phuket. Félelmetesen nagy volt a forgalom, ráadásul szokni kellett a bal oldali közlekedést is! Nagy dombok, több sávos út, bal oldali közlekedés + körforgalommal kombinált káosz-hát nem semmi! Mindig eljutottunk a kijelölt célhoz, bár nem mindig nyíl egyenesen, de így legalább mást is láttunk, mint ahogy terveztük!
Messziről láttuk a hegy tetején a Big Buddha szobrot, gondoltuk az lesz az 1. uticél! Kaucsuk ültetvényeken és kanyargós utakon keresztül vezetett az út míg odaértünk!
kaucsuk-fa ültetvény
Big Buddha renováció alatt
Éppen átépítés illetve felújítás folyt, de maga a templom működött, különösen a donáció gyűjtés.
Fentről csodaszép a kilátás a tengerpartra és a városokra! Itt a vállamat le kellett takarnom kendővel, csak úgy mehettünk beljebb: ez szent hely!

Big Buddha kilátó
 Utunk innen természetesen a tengerpartra vezetett, nem kis keveredés után eldöntöttük, hogy irány : Kata Noi partjára, ahol az egész napot töltöttük.

Kata Noi
Ebéd
A bejáratnál van egy nagyon jó shake-es, itt mindig megcsináltattuk a magunk shake-jét illetve gyümölcsöket ebédeltünk.
Gyors zuhany után és még a vacsora előtt ellátogattunk Wat Chalong templom együtteshez.
Wat Chalong

Még szintén vacsi előtt lementünk  asziget aljába, Rawai-beachhez, ahol nagy volt az apály.
Rawai
Megnéztük Promthep Cape-nél  világítótornyot és a naplemente is szép volt.
világítótorony
Promthep Cape
Este kerestünk egy vendéglőt, ahol a vacsoránkat költöttük el. Minden nap máshol vacsiztunk, hogy minél színesebb legyen az eltöltött időnk!
Wat Chalong
Autónk
Következő napunkon Phi-Phi szigettúra volt a tervezett kirándulás, amit első napunkon helyi szervezésben le is fixáltunk és fizettünk. Reggel jött értünk a kisbusz és vitt a kikötőbe. Ott mire összegyűltek az embere, már azt hittem, hogy soha nem indulunk el.
Mi tudtuk, hogy a jet hátuljába és elejébe sem szabad ülni: elől hányni fogsz, hátul meg csurom vizes leszel:o)
Nagyon gyorsan mentünk, eléggé ütöttek a hullámok.
kb 1 órai utazás után megláttuk az első sziklákat a tenger közepén...
Útközben
Phi Phi Ley volt az első célpont.

Első megállónknál sznorizhattunk, fürödhettünk....
Ma Ya Bay
Ma Ya Bay fantasztikus....mint a mesében...illetve A Part című filmben, persze marihuána ültetvény nélkül.
Long tail boat-ok Ma Ya Bay-en
 Innen mentünk egy röpke hajóút során Phi-phi Don-ra. Itt ebédeltünk, illetve fürödtünk szintén...
Monkey-beach
Khai Island
Hong Island
Felirat hozzáadása

Phi Phi Don-ebéddel

Útunk innen a Monkey-beachre vezetett/evezett, ahol sok kis majom él, persze mi emberek nem hagyjuk békén őket.
Itt kiszállni nem lehetett, de volt aki kiugrott a csónakból ennek ellenére!

Innen egy másik csodaszép helyre hajóztunk, ahol nagyon kellemes meleg volt a tenger, 40 fok és forró homok várt bennünket: meg persze a halacskák a kristálytiszta vízben!
Itt kaptunk gyümölcsöt és napágyat, lehetett pihizni, fürdeni stb.
Ez volt Khai Island-a világ legszebb helye számomra!
Ilyen szép helyen még nem jártam!

Khai Island

Hófehér korallhomok, gránitsziklák, meleg tengervíz....

Az itt eltöltött 2 óra után fájó szívvel búcsúztunk el ettől a meseszép szigettől.
Fél óra múlva kikötöttünk Phuket szigetén és visszavittek bennünket ahonnan felvettek, mindenkit a saját szállására!

Következő napunk pihenéssel, illetve autózással telt, majd azután következett a másik hajókirándulás: a James Bond nevű túra.
Reggeli után jöttek értünk szintén a szállásra, majd elvittek bennünket egy másik hajókikötőbe ahol nagyon sok szép jacht volt. Itt mindenkire kötöttek biztosítást és irány  a csónak, ami nagy sebességgel húzott ki a mangrove lagúnából, felzavarva az amúgy sem tiszta  vizet.
Kb 30 perces folyamatos utazás után elértünk egy sziklatömbhöz, ahol a mészkövek belógtak a fejünk fölé, illetve kisebb nagyobb barlangok alakultak ki!

Tengeri kajak

Itt már láttuk, hogy mi is fogunk kajakozni, kísérővel vagy nélküle: megpróbáljuk!
Nagyon szép volt a természet errefelé is!
Több vízből kiálló nagy sziklát láttunk:
 Apálykor jobban, dagálykor kevesebb látszik belőlük!
A víz ronda sáros, semmi pénzért bele nem mennék!
Hamarosan megpillantottunk kirándulásunk névadóját a James Bond sziklát, ami az egyik James Bond filmről híresült el: Sean Connery innen ugrott a habokba Az aranypisztolyos férfi című 007-es filmben!

A szikla  nem nagy, és fogpiszkálóként áll a kis vízben! A part is picike ami körülötte van , tele bazárral, árusokkal és a körülötte kikötött csónakokkal.
Innen  egy mesterséges szigetre mentünk, ahol átszálltunk kajakra . Ez elég labilis jármű, volt velünk egy vezető, aki evezett, neki adtunk borravalót, nagyon sok helyre bekalauzolt bennünket, kb 1,5 órán keresztül zsibbadtunk a csónakban!
A mangrove mocsár után áthajóztunk ebédelni egy kis muszlim faluba: Panyee Islandre, ahol csak muszlimok élnek.
Innen az útunk hazafelé tartott egy kis korall szigeti megállóval: fürdéssel!
 Jól elfáradtunk, kiszívott bennünket a nap és a víz is! nagyon szép helyeken jártunk, ki tudja, hogy mikor jutunk el ide még egyszer!
Következő napunk szintén pihivel, strandolással, vacsival telt.
Egyik estére be volt tervezve valami más is: Phuket Fantasea show műsor másképp!
Szintén jöttek értünk 17 óra körül, vacsorával együtt kértük a jegyet és mire odaértünk már vacsorázhattunk is!
Az előadás nagyon érdekes volt: sok állat megfordult a színpadon, köztük 20 elefánt is!
Kötélen táncoló és kardnyelő művészek-mind profi thai művész!
nagyon komoly produkciónak örvendett kicsi és nagy egyaránt!
a műsor kb 1,5 órás volt, ide semmilyen fényképezőgépet vagy kamerát nem lehetett bevinni!
A díszletek monumentálisak!
A sofőrünk szintén hazafuvarozott bennünket, közben láttunk több balesetet is!
Egyébként a közlekedés Phuketen kaotikus!
Sokan vannak, sokfelé mennek és nagyon sietnek!
Ráadásul a (nekünk) másik oldalon közlekednek!

Következő napunkon délelött szintén autóztunk, strandot kerestünk:
Egyik nap délelőtt jártunk a Phuket ZOO-ban, ami nem nagy eresztés, de az elefánt show megér minden pénzt!
Az efik labdáznak, játszanak, majd festenek és a  végén meg lehet venni a festményt pár 100 bathért.
Hatalmas élmény mindenkinek!
Valahol....
Valahol vagyunk, nem tudom, hogy hol. Partot kerestünk és találtunk. Szemben van a Big Buddha....
Utolsó napunkon a szobát délig kell elhagyni, de a szállást nem, ezért én még 2 óráig napozok a medencénél, mivel 14 h-re jön a taxi értünk és visz a reptérre, sajnos repülünk BKK-ba, onnan pedig éjjel 1-kor Kairóba, majd Budapestre.
Az utazás zökkenőmentes, a csatlakozást BKK-ban elérjük, még vacsira is marad időnk. A gépünk pontosan indul éjjel 1 órakor és szintén 9 óra múlva landol Kairóban.
Kairóban már a sorból kiállt magyarok mutatják, hogy hová kell annak mennie aki Budapestre tart illetve előtte egy kis kiruccanásra a piramisokhoz Kairóban.
Összeszedik az útleveleinket, majd összegyűjtenek bennünket is, van velünk minden nemzetiség, arab, indiai stb. Mindenki látni akarja a piramisokat és a szfinxet.
Elég sokat tökölünk, mire kijutunk a reptérről, a busz csak úgy száguld velünk. Hamar odaérünk, ott rohanás, csak egy pillantást vethetünk eme fenséges épületekre, majd a szfinx-nél valaki beleordít, hogy jó lenne lassítani, főleg mikor kiderül, hogy a parfüm üzemben meg várnak bennünket. Várjanak:o)
A 6 óra hamar eltelik vissza a buszba, majd vissza  a reptérre, már csak kb 4 óra van vissza Budapestig. Ez is eltelik problémamentesen, majd mi a csomagok begyűjtése után indultunk haza Nagykanizsára, ami még jó 2,5 óra!