2024. január 24., szerda

Bali, Ubud -22. Wenara Bali Bungalows

Korai 6 órás géppel repültünk Surabayáról Balira. Én tavasszal a jegyet a délután 15 órai gépre vettem-de szeptemberben megmódosították-de utólag nem bántam, mert így teljes napunk lett Balin.

A transzfer várt minket és indultunk is Ubudba. A forgalom elképesztő: csak állunk és várunka  dugóban... de arra rájöttünk, hogy az itt lakók csak mennek és mennek és mindig mennek valahová... mert arra vannak ösztönözve  a Gojek és Uber alkalmazások által, de már a motorokkal is irdatlan forgalmat generálnak...

Valamivel több, mint 1,5 órás autózás után értünk Ubudba. A szállásunk a majomerdő szomszédságában volt található: így nekünk nem kellett a majomerdőbe menni hanem a  majmok jöttek ide :(

Korán érkeztünk és a szobáinkat is hamar megkaptuk, nem kellett kivárni a délután 14 órát...

Így gyorsan zuhanyoztunk, átöltöztünk és irány a medence... ahol hamar megismerkedtünk a rabló majmokkal..

FElhívták figyelmünket a hotel dolgozói, hogy semmmit ne együnk a medencénél-mert azonnal jönnek és visznek mindent... a Majomerdőből rendszeresen átjártak ide... hátulról nincs semmi még a szögesdrót sem volt akadály-bár azt azért meggondolták, hogy ha beleakadtak.. a takarító fiúk csúzlival és nagy botokkal jártak egész nap.. ha ezeket rájuk irányították akkor menekültek.. de sokáig nem tartott a félelmük...

Mondjuk félelmetesek voltak.. a szomszéd hotelek teraszai gyakorlatilag használhatatlanok voltak miattuk.. Ja és mellettünk volt egy egészségcentrum ahová vitték veszettség és tetanusz oltásra azt akiket megharaptak a Majomerdőben..

Volt egy nap mikor  a hotelünk új építés recepcióját szentelték fel -ez több órás ceremónia volt-addig nem kaptunk mi sem enni sem inni az étterem sem működött és a szenteknek készített kis bambusztálka ételeket kb kirakás után 2 perccel teljesen lerabolták...  szétszórták itt az udvarban és bármerre... na ezek a szenteknek kirakott tálkák és virágok is okozzák a sok szemetet Balin az utcákon... a régi nincs összeszedve az újat kiteszik rá vagy mellé...

Ezeket a Szent Majmokat bottal verték-mert kb minket és a többi vendéget máshogy nem tudtak megvédeni tőlük...

A szálloda egyébként jó helyen van, a Majomerdő mellett és itt a környéken a legolcsóbbak a boltok és éttermek is... beljebb már drágább minden.

A szállodát nagyon szerettük-minden nap takarítottak, kedvesek voltak, lesték minden kívánságunkat és a szálloda kicsi azt hiszem 18 szobával. A medencénél mindig volt hely is. A reggeli is nagyon ízlett nekünk. Többször ettünk itt ebédet is vagy vacsorát az ételek milyensége és minősége és az ára is ok volt!

Mi mindjárt megérkezés után kértünk 2 db motort 5ünknek és ezzel közlekedtünk az itt töltött 6 teljes napunkon. A motorok 150 CCm-es nagymotorok-elvileg kell a nagymotor jogsi-nekünk van és a nemzetközi jogsi is-de gyakorlatilag senki nem kért sehol semmi. A sisak viselése kötelező- mi hordtuk. 105000IDR-t fizettünk/nap a motorokra a bérlésért -ez egy jó ár.

ez a 2. szobánk hátra néz a dzsungelra.

ott balról az már  a majomerdő fái

szembeni épület

ez pedig a mi szobánk teraszáról kilátás a medencére, bejáratra, recepcióra