2020. február 9., vasárnap

36. Ganh Dau, Phu Quocon- a sziget legészakibb pontja -21. nap

A felkelést nem kapkodtuk el..és mintha az idő tudta volna, hogy nem akartunk ma màr strandolni... tegnap kicsit sok volt az!
Még a fèl10 körül sem bújt ki a napocska, így motorra pattantunk és elinfultunk a sziget legészakibb pontjához Ganh Dauhoz.

Az út a Vinpearl és más gigaberuházások mellett vitt el..
A falucska eléggé nyűzsgő. Az egyik oldslról nem mertünk lemenni,  mert azt gondoltuk privát udvarbsn nem motorozunk, a másik oldalról hajtottunk be.. a térkép szerint út: az a valósàgban is az, csak az ott èlők kissé kisajátították maguknak. Lefedtèk az időjárás viszontagságai ellen..és így szinte a lakásaikban motoroztunk át...
Volt hogy a lakás a tenger felé bolt megnyitva és mindjárt onnan szerelték a hajót is.
Aztàn tovább indultunk, a kilàtóponthoz:
Itt csodaszép kékeszöld és nyugodt volt a tenger, hajók pihentek az öbölben. A távolban pedig Kambodzsa partjai láthatóak.

még nincsen kész...de már nyitva

dolgozók járművei..

Gahn Dauba érve úgy láttuk, hogy zsákutca, de akkor az nem privát, ugye? Így erről a feléről nem mertünk bemenni, így elmentünka  másik végébe: átmotoroztunk a halászfalun.. gyakorlatilaga  szobákba láttunk, mert annyira közel van az utca egyik felel a másikhoz, hogy kb csak 2 motor fér el és össze is kötötték felül: az eső és a napfény ellen ... volt olyan lakás ahol a hajót a nappaliban javították és olyan is volt ahol a saját mólója  aszobából indult...

főtér..kijőve a ponyva alól... valszeg itt nem mertünk lejönni, most itt mentünk fel..
Innen a partot is megkerestük, csak még odébb kellett kicsit menni...

A távolban a szigetek Kambodzsa partjai. Itt van a legközelebb: csupán 4 km.

A sziget 70 %-a még dzsungel-szerencsére. 30 %-a van beépítve de nézve  atempót előbb utóbb ki fogják írtani a dzsungelt... Ahogy a Vinpearl és a körülötte lévő luxus nyaralóközpontok, giga bevásárlóközpontok épülnek- gyanítom kínai pénzből... hamarosan rá sem lehet ismerni a szigetre...
Most még alig van turista, akik vannak is a nagy hotelláncoknél punnyadnak egész nap és ki sem teszik a lábukat a hermetikusan lezárt tengerpartól. szívük joga csak akkor nem utazom idáig..

Innen visszamotoroztunk Duon Duongba és az éjszakai piac helyén nagy ürességet találtunk. Valami jó levedt akartunk enni és találtunk is. Szerencsére volt aki nyitva volt.
Ma vasárnap van, eléggé nagy a nyugi.
Közben a Nap kisütőtt így biztosan még jobban leégett a hátam.