2019. január 29., kedd

Salento és a Valle de Cocora -24.

Filandia után ide jöttünk... már az első pillanati ismerkedés is nagyon ok volt ezzel avároskával.. igaz, hogy itt sok-sok turista volt, de ez számunkra mit sem veszett varázsából... meg ugye ahol turisták vannak ott azért minden van, kényelmesebben lehet lenni...

Megkerestüka szállást-ami persze  adimbes dombos ottlétből a dombos tetején volt :D
Amikor szállást foglalok, akkor ugye sajna nem domborzati térképpel, de amúgy is kocsival vagyunk és nem fogunk mászni -le még hagyján de fel... na az nagyon nem megy :D..

Szóval bementünk a szállásra, és meg is kaptuk a szobát idő előtt. Talán ez volt az egyetlen hely az út alatt, hogy nem kellett délután 3 órát megvárni a becsekkoláshoz...

És a recepción a személyzet is nagyon segítőkésznek bizonyult.. kaptunk egy térképet a Cocora-völgyhöz eljutásban, a  szállásról elindulva és az első útnál jobra fordulva nam a z út a Valley de Cocorához, jó fél óra autózás kb 11 km...

Lent  a völgyben a Quindió folyón áthaladva jutunk a Cocora völgybe, a világ legmagasabb wax pálmái itt nőnek: 60 m magasra is akár..
Az idő nem lett a legjobb, a völgy felé haladva a felhők egyre alacsonyabban úsztak... nem volt hideg, de elkezdett az eső szemerkélni, de szerencsére ennyi..

Az autót a nagy parkolóban hagytuk-a több közül, ahol a fákon millió kolibri fellehető... persze nekem mindjárt azok lettek izgalmasok és hagyjuk már a pálmákat én itt maradok... hm..
Egyébként a területen van kolibi szentély is... ahol kolibrik ezrei élnek... na mi ide sajnos nem túráztunk el..
A parkolás 5000 peso/ óra. Az autó biztonságban van egy bekerített területen... ennek a kijáratától indulnak a willyk vissza Salento főterére... és emelett  a parkoló mellett kívűlről lehet lovakat bérelni vezetővel, ha valaki nem akar gyalogolni a területen... távolságtól/időtől függ az a ló ára.
Azt hozzáteszem, hogy a parkhoz bevezető kb 1 km-es út végig tele lócitrommal vastagon.. erre készüljön aki oda tart...

A parkolótól felfelé van pár étterem, és büfé ahol lehet innivalót, kávét, jégkrémet kapni-ezez ka  kolumbiaiak eléggé fagyis nemzet :) Úton útfélen fagyiznak :)

Amíg sétálsz a bejárat felé.. jobbról balról elkerített magán birtokok vannak, csodaszép a táj... a parkba egy kapun kell bemenni és 3000 peso a belépő, amiért kapsz egy fél l vizet is. Az összeg jelképes természetesen.
A helyi (kolumbiai) lakosok is előszeretettel látogatják :) és persze több megkért, hogy fotózzuk már le őket :) Ugye az utóbbi 5 évben kezdik ők is felfedezni az országukat, korábban ez lehetetlen volt számukra a drogkartellek és a gerillaháborúk miatt...

Szóval a Cocora-völgy egy csodaszép hely, hát még ha sütött volna a Nap... de így is úgy éltük meg, hogy jaj de hol is vagyunk basszus. Tök jó, hogy eljutottunk ide is :)
Nem győztem a  tájjal betelni.

A Valle de Cocora felé..előttünk egy willy is oda tart..

Rio Quindio

Ezzel a látvánnyal ami itt fogadja az embert nem tudtam betelni.

kolibri :)

Jó sok időt el lehet itt tölteni..
Innen visszaautóztunk Salentoba és maradtunk a városban, felfedezve azt.

1. Különlegese hely, eddig csak "Mirador Endrénél" láttam. GOndolom ő inspirált, hogy ide utazzatok.
    Remélem, mi is majd jó sok kolibrit látunk hamarosan.
    Tök jó, hogy ismét tudok itt neked írni. :-)

2. Bizony jó hogy tudsz újra írni...

Nem ő inspirált, tegnap láttam először a honlapját, meg ő a gerillákkal van elfoglalva...szerencsére Kolumbia több ennél :)

1. De a FB-n ajánlottam neked régen a lapját és ott azóta követed, (Mirador Asventures), ezért gondoltam. Nem tudom, ugyanarról beszélünk -e.

3. Ugyan arról...a weboldalt meg soha nem néztem meg, a fb-ot szoktam nézni, de Kolumbia nem az amit ő sokszor ír és igy nagyon nem érdekel a hatásvadász cikkeivel...