2015. január 19., hétfő

5. Kuba-Megérkezés Havannába 2. nap este

Az Aeroflot előtt le a kalappal. Tényleg.
Sokan sok rosszat mondtak rájuk, nincsen miért.
A gépek amikkel repültünk nem lelakottak, szépek. A kiszolgálás jó. Az adott étel minősége-hozzáteszem egyik repcsin sem eszem meg, még a szagát sem bírom-még finom is volt. Sokszor hoztak inni. Ha nem hoztak, kérhettünk. Ezt a 13,5 órát simán kibírtuk, hozzáteszem, ha nem alszunk 6 órát a kapszulahotelben Moszkvában, akkor lehet nem tudtuk volna ilyen jól viselni az utat. A gép 80%-ban volt tele, sok volt rajta a kubai.
Orosz is volt, bár nem sok, és pár európai velünk együtt.
Leszálltunk-persze bemondták mindenki maradjon a helyén, míg a gép teljesen meg nem áll, ugyan màr...Sokan lekapkodták a bőröndjeiket, aztán úgy hogy mindenki állt csomagokkal, elindult a gép...persze mert még nem állt rá a helyére. Ez a José Marti Nemzetközi reptér Havannában nem nagy, egy kis vidéki reptèr benyomásàt kelti-igaz már vidék ahol van.
A csápon való leszállás után elindultunk megkeresni a belépés helyét. A gépen kitöltettek velünk egy papirt, de mint kiderült, nekünk az nem kellett. Volt helyette vízumunk.
Egy barna fiatalemberhez kerültünk, több 100 ember várakozott talán 15 pultnál belépésre..nagyon lassan ment. 16.33-kor száĺltunk le, és a csomag-felvètellel, pénzváltással együtt 17.40-indultunk a taxinkkal a szállásra.

Az euro tovább romlott a CUC-hoz képest... most 1,111 az árfolyam :((((
Az összes 24 napra szükséges pénzt leváltottuk izz az érkezéskor-még sok mindent kell itt helyben fizetni.

A Barna nevével ellátott kis táblával vártak bennünket.
A taxisunk egy nagyon csinos hölgy volt. A Mercedes pedig régi, amivel bevitt bennünket. A szélvédő nagyon durván megrepedve, de jól vezetett.
Hátul űltem, és lehúzott ablaknál fényképeztem..főleg ezeket a régi autókat.
Az időutazás megkezdődött, minden simán ment.
A szállàsra kb 25 perc elteltével értünk. A ház 15 emeletes, a Malevonon van, illetve a szoba ablakai oda néznek, a tenger morajlása mindig hallatszik :)
A ház tulajdonosa egy jól szituált idősebb hölgy fogadott bennünket. Végigvezetett a 2 szintes apartmankomplexumon, megmutatta a reggelizőt, megmutatta a nappalit, ami csodaszép és bármikor ott lehetünk. A szobánkban az ágy hatalmas, hűtő klíma van. A fürdő tágas. Szòval nagyon szupi. Lent a földszinten a portás inditja a liftet, ami itt a lakásba nyílik be:)
Majd a voucherünkkel együtt a szállás áràt is odaadtuk neki, majd este még kérte az útleveleket a turistakártyákkal együtt.
Lecuccoltunk, gyorsan forró fürdőt vettünk és nyári ruhára vedlettünk. Igaz a fáradtságtól kicsit fáztunk, de sebaj, 24 fok van kint, ami párával társul. A szellő erősebb itt a parton.
Alicia a hölgy neve, majd mondtuk neki, hogy elmennénk a városba. Mennyi a taxi, mi az ár. Lejött velünk, szólt valakinek, erre kb 1 pillanat múlva jött egy kisbusz, ami 6 CUC-ért vitt bennünket   Habana Viejaba. A San Francisco térre érkeztünk, és èpp a Toleranciáért nevű UNICEF mozgalom mackói voltak kiállítva. Minden nemzeté szép színes... s magyar piros, valami fehér virággal. Rá nem jöttem volna, ha nincsen felcímkézve. Igen nem magyar, hanem osztrák festette, köze nincs Magyarországhoz, a szponzor is osztrák...

Innen nem tudtuk merre, bár a térkép nyújtott némi segítséget, így elindultunk a sötétbe...
Egy kisebb parkhoz vagy mihez érkeztünk-kiderült a Plaza Armas-Fegyverek tere- itt balról volt egy étterem, ahovà be is ültünk.
Csirkés valamit ettünk illetve mojitot kértünk. Finom volt, megettük. Ilyen se mindig van velünk :)
A Barna kért kólát, mert a mojitot nem tudta meginni ;))))
Szegény;) ;)
Én ittam meg mindkettőt, szívószállal. Mondanom sem kell mire a kaját kihozták, addigra jól megártott :)
Alig bírtam beszélni, és szívem szerint lefeküdtem volna a földre ott. Aludni :)
Igy jár aki nincs edzésben, illetve nem iszik alkoholt soha.;)
Aztán végigsétáltunk ezen az utcán, ami kiderült nem volt rossz választás. Szólt a zene sok helyen, A  Flotidita is itt volt. A Hotel Inglaterrához értünk ki-Parque Central- illetve balra tőle a Capitoliumig sétáltunk. Megnéztük az amerikai autóját, mert szeretnénk menni velük. Igen, ott voltak :)
Aztán a Barna kitalálta, hogy COCOTAXIVAL menjünk haza... hát soha többet-később dehogynem, még esőben is:)
 Máshogy is meg tudunk halni. Ez egy kismotor, tuk-tuk kubai változata. Rövidebb távra, nem késő este, lehet, hogy nyerő :)
Egyébként 5 CUC-ért hozott haza, a névkártyát mutattuk neki.
A taxiból kiszállva, én elindultam az út túloldalára, a házhoz.
A Barna lemaradt, közben egy srác megszólította:Barna?!:)
Csak épp segítségért nem kezdett kiabálni ;)
Én visszamentem és kiderült, hogy a Ladnai Tibi Ő és bennünket keres.
Ő intézte az autót, a holguini transzfert Guardalavacara. Felhívtuk, pár dologban kikértük a tanácsát, majd Ő is fáradt volt, mi meg pláne, így elköszöntünk Tőle.
Holnapra ő nem tud jönni, hanem valaki más jön, megyünk várost nézni ;)

Nappal.
Egyenlőre sötètben tetszett amit láttunk. Olyan igazi trópusi, fülledt,  karibi, meleg és pálmafás. Ennek így együtt van egy szaga, ami csak ezekhez a télből a nyárba utazásoknál található meg. Imádom.
Kuba megjöttünk.

Taxiból fotózva, első benyomások

Alicia Penthouse Havanna Vedadója szélén, közel  a centrohoz. Taxi a Habana Viejaba 6 cuc-ért vitt be.
Lecuccoltunk, átöltöztönk, gyors zuhany és irány a belváros. Valamivel 19 óra előtt-teljes sötétségben- már a San Francisco téren jártunk a maciknál. Ezek az országonként színes, kiállított macik világszerte ismertek. Már több helyen találkoztunk velük.
az ágyban ülve látni a tengert, a Malecónt :)

reggeli a casaban
koktélok 3 cuc -6 cuc
első pillanat, vacsora az óvárosban késő este 34 cuc 2 főre üdítővel, koktélokkal