2014. december 25., csütörtök

Indonézia 20xx. tél -tervezés

 Tavaly is  ilyenkor vettem meg Joó András alias Pó Apó sokadik könyvét. Imádom a stílusát, imádom a  könyveit.

Köszönöm András a könyvet,a bejegyzés az elején pedig a szívemet melengeti! :)

A legelső könyve az Indokínában söröztem- a legelső thaiföldi útunkat is motíválta, bár a könyvet valami antikváriumból sikerült összeszedni csak .
Sajnos személyesen még nem volt alkalmam találkozni Pó Apóval, így marad a mél, és a fórum... Ami késik az múlik-tudom :)
Idén szintén megjelent a legújabb könyve: szintén Indonéziáról,
címe: Kalandozás a Pápuák hegyeitől a Fűszer-szigetek álompartjaiig 
-és úgy látszik, ez eldöntötte nálam a  kérdést. Meg úgy vagyok vele, ha valami nem visz azonnal arra, hogy akarom látni, de jó volna, akkor lehet az bárhol, nem érzek késztetést, hogy lássam. Már féltem, hogy nem jön ez az érzés, mert hiába néztem képeket, hiába kezdtem el utánaolvasni, hiába... nem indított meg. Ellentétben ezzel: Maluku és Kei, Jáva-igen illetve Bali már régen. Sőt jött az az érzés, hogy akarom :) Olyan kis fura, olyan kis birtoklós :) Bár Bali, hogy most már valósabb kép, az valszeg idén is kimarad.

Ja és kibogozásra is vár, mert még nagyon sok minden nem világos. És mivel az Index Fórumán a szaktopikban normális emberek vannak-így a segítséget is onnan remélek begyűjteni :)
Szóval hajrá magamnak is :)

Pó Apótól  van más  és hasznos infó is : www.poapo.hu

Évek óta próbálom leküzdeni, hogy menjünk el akkor is Balira ha esős évszak van decembertől márciusig, de eddig nem bírtam magamat rávenni erre. Mivel olyan sok szép képet láttam már ezekről a szigetekről, amikről Ő ír, így hatalmas vágyat éreztem arra, hogy hátha...
Az utazás tervezésével mindig egyedül vagyok, egyedül maradok. Az ötlet mindig tőlem pattanik ki, és ha csak nem vagyok nagyon határozatlan, akkor szavazásra bocsátom, mint ötletet. Illetve az anyagi részére támogatást, legalább szóban, hogy OK.
kép foráása: http://gayahidup.inilah.com/read/detail/1346102/indahnya-hamparan-pasir-putih-di-pantai-ngurbloat/

Szintén 3 hetünk (+3-4 nap) lesz erre, úgyhogy le lesznek korlátozva a látnivalók, meglátogatni vágyott helyek is. Amúgy meg messze van, még Bangkoknál is jóval messzebb, szóval az utazással is elmegy 3-4 nap biztosan-csatlakozás függően. És mivel biztonsági játékos vagyok ezekben a dolgokban, így lehet, hogy valamelyik nagyvárosban megszakítanám az utat, még ha 1-1 éjszakára is!

A másik nagy segítség :http://www.east-indonesia.info
Itt profi adatok, időjárási statisztikák, részletes információk Indonézia szakértőtől Wágner Lászlótol.

Szóval most a terv csiszolása következik: mit, mikor, merre, honnan? Közben pedig el kell döntenem, hogy hová is keressek repülőjegyet BUD-ról: KUL-ba vagy Jakartába.Valami hasonlót szeretnék, természetesen a részletek az apró betűben találhatóak :

Budapest-Kuala Lumpur /JÁVA:-Yogyakarta-Solo-Surabaya-MALUKU:Ambon-Saparua, Kei-KUL-Budapest
Utiterv
Balit nem akarom kihagyni....(de ha ki kell és nem fér bele, majd máskor) NEM FÉR BELE!!!!-döntésem végleges :((
Most nem veszem meg nagyon korán, úgy május tervezem, addig össze kell állnia a végleges tervnek is!
(Megrendeltem a Lonely Planet csomagot: Indonézia LP+ Bali + Indonesian Phrasebook-ami, ha jól tudom Wágner László munkáját is dícséri!
Így csomagban volt a legolcsóbb: 27 font szállítással együtt a 3 db könyv.

Szállás-lehetőségek az út folyamán, amik szóba jöhetnek:
Collin Beach Hotel-Ambon

Mama Tita Guesthouse (Kei)

Duta Garden Hotel-Yogjakarta

G Suites Surabaya

2014. december 28.
Megint egy nagyon szomorú aktualitás:
Air Asia gép eltűnt: Surabayaból ment Szingapúrba :(
Azóta kiderült, hogy a vihar miatt lezuhant.

Komolyan, már nem is tudom, hogy mit gondoljak. Illetve, lehet, hogy nem is kéne gondolkodnom, mert január 18-án mégiscsak itthon maradok és nem megyek többet repcsivel sehová :(



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...