2019. február 1., péntek

Vissza Rionegro reptérre, költségek a körútra - 28.

Korán kértük a reggelit 7-re, hogy korán tudjunk indulni Santa Rosa de Cabal városából. Nem volt egy nagy durranás, de legalább nem éhgyomorral indultunk útnak..

Szerencsére a város még csak ébredezett így kis forgalommal kellett számolnunk.
Cazca folyó mellett haladunk majdnem végig. Az idő borús és párás-néhol esik. A felhők pedig eléggé alacsonyan vannak. Vagy mi megyünk magasan? Lehet.
A kávérégióban végig kávé ültervények mellett haladunk..csodás a táj...
A Cazca folyónál pedig az útepitések veszik el a táj szépségét :(.  Sokat állunk útközben...szinte többször állunk meg mint haladunk.
60 km-t 3 óra alatt teszünk meg útépítés, hídépítés miatt. Ha pedig előtted egy marha nagy kamion battyog akkor még ott sem tudsz haladni ahol nem kell állni...kanyarok ezerszám előzni képtelenség-bár kiváló a sofőróm...és többször megpróbálja persze sikerrel. En vagyok a navigátor és klíma kikapcs mert még a kis dombon sem jutunk fel nem egy ilyen necces előzést abszolválunk...húuu
Aztán ahogy előbbre haladunk és nagyon elég már a kapuknál az útdíj fizetésből..(az út nem igazán olyan, hogy ezért többször 8700-13800 peso közötti összeget kelljen fizetni..márpedig kell...
Így erről semmit nem olvastam korábban és nem tervezett extra kiadással kellett számolnunk.
A Rionegro-Rionegro kör az óramutató járásával megegyezően 1000 km volt. Erre fizettünk kb 13 db kaput/útdíjat. Minden kapunak van valami szép neve : Peaje Hortensia stb...
Több mint 220000 peso útdíjat fizettunk ki erre az útra. A díj 1x-i.
Rendőröket sokat láttunk, minket 1x állítottak meg, de ahogy látták turisták vagyunk már mehettünk is tovább...
Az autózást mindenhol biztonságosnak tartottuk. Útközben sem lehet éhen halni, kb 300 mként van lehetőség enni, inni,, bolt vagy parkoló.
Az útszélén legtöbbszőr valaki àll és zászlóval integet-így gyűjti a vásàrlókat, vendégeket.
Vagy az is meglepő-útépítéseknél ahol várakozni kell már jönnek az árusok. Van aki kész bazárt is üzemeltet a nyakába akasztva..de lehet kapni burgonyát 10 kg-os zsákokban vagy 15 kg avokádot egyben 藍. Igaz lehet kapni hideg innivalót vagy pucolt, kiadagolt gyümölcsöket is.
Benzinkutak nagyon gyakran vannak az útak mellett, nem kellett tartani attól, hogy nem tudunk majd esetleg tankolni.
Ami viszont jó lett volna : valami magasabb autó, nem ez a sedan kategóriájú kocsi :( . Vagy ha ilyet bérelsz ne menj sehová ami: kávéfarm vagy a termàlforrádok...szóval mindenhová kell a magasabb kocsi :(.
Attól rettegtünk ilyen helyeken, hogy mikor szedjük le a kocsi lökhárítóját ami nagyon alacsonyan volt...de szerencsére a kocsi alja le volt burkolva-ha ez nincs már rég leszakadt volna az alja, mert bizony sokszor leért...















Az az offroad (2,5 óra alatt abszolváltuk ) -pedig amit Versalles és El Retiro között volt na ahhoz végképp kellett volna egy minimum Zil :).
És igen a helyi járat is járt arra valami platós chi. Itt nagyon kikészültem a Barna pedig nagyon elfáradt. Többször szálltam ki a kocsiból és terveztük meg az átjutást a gödrön...
Vagy sáros kb fél méter mély víz átfolyáson...ahol állt a víz-nem tudtad milyen mély a gödör...és azt viszont tudtad, hogy a kocsi amiben ülsz ezen nem fig átmenni...de átment mert remek volt a sofőr. De ezen tudás hiányában itt lett volna vége a dalnak :(( és ilyen nem 1x volt.
Így aki kocsit bérel az ne sajnálja a többlet költséget kell a magas autó. Már egy Dacia/Renault Duster ok lett volna, nem kell nagyobb dologra gondolni.
Első autóval mentünk 450 km-t. Az auto egy Nissan March volt. Erre az útra jó volt, főleg, hogy a csomagok nem voltak velünk.... Abba 80000 pesoért tankoltunk benzint. Az autót akkor az AVIS-től béreltük..(a bankunk megszivatott bennünket és mivel új kártyánk volt ott vettem észre a bakit)...
Nem tudom mi lesz a végső véleményem, otthon fog kiderülni, hogy korrekt módra jártak-e el a kölcsönzősök.
A második autónk egy Chevrolet Benu volt.1206 ccm. A Rentarte cégtől béreltük. Debit kàrtyával. Az autó mosatására 1750 Ft-nak megfelelő pènzt kellett fizetnünk..
Gyenge teljesítményű vadi új autót kaptunk. A csomagok gond nélkül befértek a csomagtartóba.  Klímát ki kellett kapcsolni dombnak felfelé vagy szinte mindig.
Az autópalyadíj amit a kapuknálfizettünk : valamivel több mint 220000 peso volt.
Ebbe a kocsiba 1700000 pesoért tankoltunk.
Sokat költöttünk útdíjra és benzinre de az hogy sajàt autóval vagy mindent megért.
Az autót épségben visszavittük a Hortenzia Parkolóba és a kocsit gyakorlatilag nem vette át senki-aminek nem örülök. Kértem a parkolósokat, hogy nézzék át/meg...na mindegy.



A parkolósok elvittek minket a szállásunkra, ami a nagy körforgalom túloldalán volt: Hostal El Hangar.
Olcsó, közel a reptérhez, ingyen shuttle a reptérre bármikor és egy jó és olcsó étterem volt a helyszínen.


 menu del dia: gyümölcslé, leves és a2. fogás sült husi rizzsel, salival: 10000 peso
Itt elpakoltunk a másnapi repüléshez is.

2 megjegyzés:

  1. Mi Toyota RAV 4-kerékmeghajtásút béreltünk CR-ba, még soha az életben nem vezettünk ilyet (én nem hinném, hogy vezetni fogom, külföldön nem merek). Az én sofőröm is a legjobbak közül van és tavaly még egy képzeletbeli kitüntetést is rátüztem a mellkasára ezért :-)

    VálaszTörlés
  2. A RAV4 az a legtutibb. Itthon is ilyen SUV-ikkal járunk. A legjobb.
    A jó sofőr megfizethetetlen, én szoktam kint is vezetni :) persze nem a nyakig sàrban..

    VálaszTörlés