2018. február 7., szerda

24. Phuket

Ezt a hetet strandolással terveztük eltölteni itt Thaiföldön.
Itt megvolt az óhajtott nagyon meleg. Ennyire meleg sehol nem volt... még a burmai tengerparton sem.
Béreltünk motort a Paripas Hotel melletti kis irodában-itt kirándulásokra is be lehet fizetni. Mi látva  a kínaiak és oroszok hadát-nem akartunk most menni semmi ilyenre. talán legközelebb...
A motorra kaucióként az útlevelemet adtuk oda. 125 ccm-es motort kaptunk- de aphuketi domboknak kellett is.
A motort 1250 THb-ra alkudtuk le 5 napra.
Az elutazásunk előtt hozzuk vissza.

Első napunkat itt Patongon töltöttük. Béreltünk napágyat-bár ha nem mész le korán a partra, nem jut. 200 batba kerül a szett.
Patong Beach..

Nagyon szorosan vannak az ágyak... utoljára mikor Thaiföldön jártunk, még ez sem volt probléma. Én nem akarok és nem is szeretek egész nap a földön,a  forró homokban feküdni...illetve a szél fúj mindig annyira, hogy szemünk-szánk tele lesz... :(
Aztán betiltották az ágyakat-mindenhol. Talán tavaly évközben engedték meg újra... de nem bizonyult ez elégnek :(
Ilyen nem volt soha, hogy ne lett volna szabad ágy... és most is csak a strand szélén lehetnek.. ami kellően messze van a víztől is..
Nyitvatartás is van: 8.30-17.30.

Kata Beach.idáig meg sem álltunk

Kata Beach

hétvégén a stranddal párhuzamosan kb 1 km-en keresztül kajás lehetőségek Katan

Katara vagy Karonra azért is megéri elmenni, merta  víz meseszép. Sokkal szebb, mint Patongon. Patong hátránya, hogy a kajások nincsenek a parton és amit főznek vagy rendelni lehet mindent azaz mindent 100 THB val megtoldják, ami gondolom a szervízdíj. A shake 150 thb. Amit rendes áron 40-50-60 Thb. Én ezta  150 bathot sokallom. És nem tudsz máshol venni, mert nincs kajálda a strandon.

Katán van erre lehetőség, hogy vegyél kaját a strandon, és hétvégén meg belefutottunk ebbe  a kajás kipakolásba is. Sajnos hétköznap nem voltak ott :(

Katán már kértünk ágyat másnapra, a srácnál aki ezeket kezeli, erre van lehetőség.
Itt is 200 THB/szett. Ez a tsrand is szép.
Február 1-je óta pedig tilos a dohányzás a parton, strandon. Kijelöltek dohányzó helyeket, a strandokat kezdték megtisztítani a sok 10 év alatt felgyülemlett csikkektől-épp ideje.
A bírság 100000 THB és 1 év börtön! ezzel már lehet szabályt betartatni!

Volt olyan nap, hogy lementünk Nai Harn Beachig, de nem ilyenre emlékeztem, utoljára 2011-ben jártunk ott... nem tetszett:(
 Nagyon meleg volt, kb 34-36 fok, a napon még több és párás meleg. Nagyon jól bírtuk a vizet, volt, hogy órákat voltunk benne.

Jókat motoroztunk, jókat ettünk, masszázsra jártunk. Aki akar pihenni, tud. Már ezzel ki lehet kapcsolódni, legalábbis mi ki tudunk,

esténként bementünka Bangla Roadra, mert ami ott van, az máshol nincs. Nekünk nagyon tetszik:D

Utolsó napunkon 15.45-re kértem a taxit a reptérre.
Előbb indultunk-még szerencsére.
Több, mint 1,5 órába telt, mire  a reptérre értünk. A reptéren pikk pakk becsekkoltunk, így nem kellett várni. Az Immigrationön pedig kb1,5 órát álltunk sorba-akkor volt  a tömeg.
Annyi időnk volt, hogy leültem, és messengeren hazatelefonáltam, de a szemyélyet már szállt be a Qatar gépébe. Olyan szépek :) Megszámoltam 13-an vannak az utaskísérők, nagy géppel megyünk Doháig: B777-300-al. Csak kibírjam ....