2017. október 22., vasárnap

Isztambul -3.

Ma bazározni akartunk, de rájöttem a Nagy Bazár vasárnap zárva. Sebaj a Fűszerbazár nyitva, majd vásárolunk a környékén. Így is lett...és még tömeg sem volt.
Majd felfelé a bazárhoz az üzletek is nyitva voltak. Nem mind, de elég sok...
majd miután végeztünk ...
.... elmentünk a  csomagjainkért és olyan 13 óra körül-elköszöntünk.
Még reggel megkérdeztem, hogy maradhatunk-és igen maradhatunk ameddig csak akarunk...Így még kapkodni sem kellett...
 Fűszerbazár:

Fűszerbazár, Eminönü

Cemberlitas

lementünk villamossal a kikötőbe Eminönübe, majd épp egy nagy hajó állt be-..nem verekedtük át magunkat az aluljárón, sem pedig a Galata-híd felső részén...és erre felszálltunk: irány Kadiköy.
A nap hátralévő részét it fogjuk tölteni és itt is alszunk. Így reggel nem kell izgulni a korai reptérre jutás miatt és kényelmesen lehetünk. Kadiköyben jártunk már, meg a reptéri Havatas busz is ide visz, de nagyon nem jártuk még be, nem fedeztük fel, pedig állítólag jó hely :)
Hajózunk Eminönüből Kadiköybe

Hotel Zirve

Őskáosz 2: Kadiköy

Itt az őskáosz 2 is bemutatkozott. Fantasztikus egy hely ez is. Eddig ez kimaradt az életünkből? persze ez nem annyira turistás, itt a helyieknek van minden :)
A szállások, hotelek jók és megfizethetőek. A miénk a Zirve Hotel lett. Kb 7 perc a Havatas busz megállója a hotelig, igaz tömeg nélkül.

Ettünk egy jó itt is. Persze a napfényroló alatt a napon, az utcán.

Majd sütiztünk is egy elitebb helyen, amit én nem akartam a Barna ragaszkodott hozzá...
Narancs facsarós hely, a sarkon. Éjjelre sem pakolják el. Ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy itthon mi is történne...

Aztán a Kadife Sokak felé vettük az irányt.. na ha eddig sokalltuk a népet az utcán, akkor ezt nem lehet leírni ami itt fogadott bennünket. Emberek ezrei hömpölyögtek az utcákon, ettek vagy ittak, sétáltak vagy vásároltak. A piaccal egyben vannak ezek az utcák. Fantasztikus a hangulat egy fantasztikus helyen.

Késő este estünk vissza a szállásunkra. Nagyon jó a hely, tiszta, közel mindenhez.

Reggel korán kelünk és megyünk a  kikötő mellé a Havatas busz megállójába... indulunk a
reptérre. A 10.45-ös gép indulásához a legcélszerűbb a 7.15-ös busszal menni...

2017. október 23.

Korán keltünk, kb 7 perc alatt lent voltunka  kikötőben. Sok helyen tudtunk volna reggelizni is, nyitva voltak az üzletek. Na maajd legközelebb egy frissen sült forró börekkel kezdjük a napot, valami ayrannal és kávéval.
A 6-45-ös buszt is elértük, mellette vettem finom csokis kalácsot. A busznak több, mint 1 óra kellett, hogy a reptérre érjen, sehol nem álltunk meg. 8 óra után értünk a  reptérre. Itt volt időnk mindenre. Kinyomtattam az autómatából a beszállókártyáinkat, Barna leadta a csomagunkat és szépen beálltunk az útlevél ellenőrzéshez, ahol legalább fél órát álltunk sorba, majd a 2. biztonsági ellenőrzés következett. És még mindig maradt időnk. A gépünk kapuját 9.15-kor írták ki, de közben megváltozott.

Pontosan indultunk. gyönyörű meleg, napsütésből a rettenet hideg szeles télbe érkeztünk, szinte sokkot kaptunk, ahogy  a gép ajtaját kinyitották Ferihegyen vízszintesen hordta a szél az esőt :( Azt hittük hó esik...A telefonom -1 fokot írt hőérzetre.
 Megfagytunk.

1. Azt vettem észre, hogy ezeken a képeken mosolyogsz, pedig nemigen szoktál! :)
    Úúúúgy mennék már én is Isztambulba...

2. Vagy valaki röhögtet :) vagy tök ideg vagyok mert nem tudnak fényképezni :D vagy nagyon de nagyon jó epp ott :) puszkó 💟😍

3. ...és igen! Isztambulba menni kell 💟💙💞

4. en a nagyon jora szavazok 😊 💗
    Az meg milyen, h mar csomoszor atszalltunk Isztambulban, de a varost meg nem lattuk!?