2015. július 6., hétfő

Szardínia -tervezés

Tetszettek a képek amiket találtam a neten.
Aztán eszembe jutott, hogy Andiék jártak ott pár éve :) Újra elolvastam, újra megnéztem a képeiket:)
Azok is bejöttek:)
Aztán meghoztam a döntést, ami nem volt könnyű: akkor mi is menjünk és nézzük meg ezt a szigetet, ami Olaszországhoz tartozik, de az olvasottakból kiderül, hogy a szárdok nem olaszok :)

kép forrása: mapsoft.net google.com

Jó. És mivel menjünk? Repcsivel. Mivel!? Jó, de amikor mi menni akarunk, illetve tudunk-akkor még vagy már nincsen szezon és gép sincsen :(
Ha pedig van: Alitalia Rómán keresztül vagy esetleg Pozsonyból Ryanair. Aztán indított járatot Budapestről a Wizzair... de júniustól... szóval ez sem játszik. Flyniki lehetne Bécsből, de ez sem nyerte el tetszésemet.

Akkor menjünk autóval!
 Komp legközelebb a szárazföldről Livornóból megy Szardíniára
( a komp ára 3 főre + auto oda-vissza: 245 GBP= 108000 Ft körül van)
Tőlünk Livornó még 900 km sincsen, ami egy tank üzemanyaggal letudható oda és még eggyel vissza, és estére a komp indulásakor ott is lehetünk. Majd az éjszakát a tengeren töltve-reggelre érhetünk Olbiába, Szardínia egyik városába. Visszafelé pedig este indulnánk Olbiából és reggel lehetnénk a szárazföldön, estére haza is érnénk.
 Plussz költség még az olasz autópályadíjak.

Az oda és visszajutás ára nekünk barátibb, mint a 70000 Ft/fő áras repülőjegy árak, 3 főnél meg pláne.
Autót mindenképpen bérelnénk 10-12 nap lenne, így ennek összege, illetve a zárolás körüli hercehurca kikerülhető. :) Ha pedig ketten megyünk, akkor is autóval megyünk, ezt már el is döntöttük.

Több helyen gondoltam megszállni , 2-3 szállás a minimum, akkor sokat tudnánk megnézni a szigetből :)
természetesen ellátás nélkül vagy maximum reggelivel-hogy ne legyünk helyhez és időhöz kötve!

Nagyon tetszik Stintino, Castelsardo, Cagliari, Costa Paradiso, Olbia, szeretném megnézni Algherot és Sassarit , illetve Stintinot is. Ezen kívűl a természeti látnivalókat amik szembe jönnek majd velünk. Az mindig egy + :) Maddalena-szigetek..bár a sziget nagy, így valószínű csak az északi rész fér bele :(

Szóval a  döntés megszületett-megyünk, de a nagy kérdés az, hogy május közepe vagy szeptember közepe/vége legyen:) A baj az, hogy most és azonnal mennék :(
Valószínű marad a szeptemberi indulás: ott van több időnk ott lenni: 12 nap legalább.

1. :-)
    Meg kell mondjam, idén belehalok, hogy nem vagyok nyáron vagy köt hetet a tengernél. És ha elkezdek vágyakozni, akkor érdekes módon nem az imádott Görögországomba vágyakozom, hanem Szardíniára, mégpedig oda, ahol az első szállásunk volt, annyira idilli hely volt, hogy visszamennék jövőre ugyanoda, de párom nem akarja kétszer ugyanazt.
    Minden esetre ne július-augusztusban menjetek, mert akkor annyira tömeghisztéria van a strandokon, hogy mozdulni nem lehet. Viszont júniusban még nagyon hideg a tenger. Talán szeptember lenne ideális.

2. Sajnos mi nyàron nem tudunk menni, viszont szeptemberben több idõt tudunk eltölteni, ha màr megyünk. :) Igy valszeg szeptember marad.

Kappadókia és Antalya szeptember végén -1.Tervezés

Szeptember végén újra Kappadókiába utazunk-sok év után 2010-ben jártunk itt-most saját szervezésben térünk vissza ahogy legjobban szeretünk...