2015. március 19., csütörtök

Fülöp-szigetek..2016 :)-tervezés, előkészületek-1.

Tervezek.... Indonézia vagy Fülöp-szigetek?
Sajnos normális útikönyvet magyarul nem lehet venni, Indonézia LP-t is angolul vettem meg... most meg a Fülöp-szigetek LP-t is....
Ez a hely rettenetesen vonz. Igaz az ország csak 7100 szigetből áll és nem 18000-ből, de nagyon megnézném...
A repülőjegyet mindenképpen BUD-KUL útvonalon kell megvenni, az időkeret lekorlátozva, mert csak 21 napig lehet (már 30 nap) vízummentesen kint tartózkodni magyar állampolgároknak... szóval hajrá magamnak.... nem bírom eldönteni, igaz még nem is kell... de nagyon erre hajlík a mérleg nyelve, ráadásul ezen országban jó idő van-tehát száraz évszak, katolikus ország-ami szerintem manapság nem elhanyagolható dolog...és állítólag a filippínók jó fejek :)

Egy dolog fog dönteni: amelyik országba olcsóbban tudom kivitelezni az utat, ha most nem , akkor legközelebb viszont ez a nyerő :)= na ez nem jött be és nem is lett igaz..meg még mindig tartok az esős évszaktól Indonéziában....

 Hogy nyomatékosítsam döntésemet, beruháztunk 2 nagy hátizsákba:
90 L-es gurulós hátizsák
a másik ugyanilyen, de 60 L-es....
Könnyebb vele megvalósítani amit szeretnék :)

kép forrása: google.com

0. nap indulás Budapestről, este Turkish Airlines-al, Isztambulon keresztül-

Sikerült ma reggel (április 1) megvennem a jegyet, jött értesítés: így 121500 Ft-ért (413 euro/fő) BUD-KUL_BUD útvonalon, remek átszállási időkkel.
Ilyen sem volt még, hogy több mint egy hete megvettem a belföldi járatokra a jegyeket és utána  anagy jegyet, de szerintem sok pénzt megspóroltam velük :) Az Air Asia Big Sale akciójában :)

1.nap érkezés másnap KUL-ba du 17.25-kor (remélem)
szállás a reptéri TUNE HOTEL-ben, 150 MYR (11500 Ft/2fő/éj)innen este bemegyünk a városba és innen sétálunk át majd reggel (hajnalban) az indulásra..ja és remélem a Turkush sem késik Bud-ról indulva....
  az AA újra -visszamódosította reggel 8.30-ra az indulást MNL-ba.....(ez a 2. módosítás erre a járatra)

(végül nem jutottunk ide, mert nem értük el a csatlakozó járatot Isztambulban-így kimaradt/
Helyette rögtönöztünk 5,5 órára egy Plaza Premium Lounge-t a Klia2-n)

2.nap Kuala Lumpurból Manilába Air Asiaval repülni
Air Asia promós jeggyel KUL-MNL  134 euro, 2 x 25 kg-os csomaggal.
-Manila állítólag nem turistalátványosság, azért 1 napot rászánnék-de nem fog menni, mert csak aludni megyünk be ide: http://thesuez.com/


IDŐJÁRÁS
3.nap.-Manilából Palawan, Puerto Princesa Air Asiaval, akció van( március 23-tól náluk, igen ott 7 órával előbbre vannak). Így tudtam venni repülőjegyet Manilából 2 főre 67,5 euroért, és így eldőlt, hogy
 2016. januárjában a Fülöp-szigeteket látogatjuk meg :)

Pénzváltás: legjobban az érkezési terminálon váltottak. Terminal 3-ra érkeztün éjjel és ott. Annyi pénzt váltottunk, aminek elégnek kell lennie végig.
Majdnem így is volt, de amikor repültünk Boracayra váltottunk még pénzt, bár Boracayon ez nem lett volna gond. 1 peso 2016. január 6,3 ft.)

transzfer PPS reptérről El Nido-ba: + 5-6 óra.... előre nem foglalok, bár lehetne.
Közben kiderült, hogy van az Air Asianak is, csak nem lehet előre foglalni és LEXXUS shuttle a nevük. Írtam nekik: a reptér előtt kell keresni őket, 700 PHP/út/ fő az ár , és keresni kell a logójukat-állítólag ki vannak táblázva...
ha nem, akkor elmegyünk a San José Buszterminálra: a reptérről triciklivel, majd onnan RoRo busszal El Nido-ba... amelyik előbb megy.
Ha minden jól megy (remélem) akkor délelőtt 11.20-körül landolunk Palawan-on és elérjük a legközelebbi járművet El Nido-ba.

(a terminál előtt PP-ban sok-sok ember arra vár, hogy elvigyen El Nidoba. Mi kisbusszal szerettünk volna. Vártam kicsit, a Lexxus Shuttle-t nem találtam, de mindegy is. Odamentem ahol alegtöbben álltak: megkérdeztem mennyiért visznek El Nidoba? Válasz: 500 peso. Akkor oké, és az üzlet megköttettet.) Ennyi. Tudtam, hogy a helyszínen minden egíszerűbb és olcsóbb.)

IDŐJÁRÁS El Nido
3-12. nap  Palawan sziget, Puerto Princessa  busszal  (5-6 óra) El Nido
 itt 6 éj, itt A,B,C,D túrák tervezve :)
hivatalos árak:
A túra 1200 PhP
B túra 1300 PhP
C túra 1400 PhP
D túra 1200 Php a Greenviewból is, a Greenview hajójával, csak ott kapunk mellé ingyenes reggelit, ha részt veszünk ezeken a túrákon :)


kép forrása. gopalawan, ahol a Földalatti túrát foglaltam


 majd vissza Puerto Princessa felé, 3 éj  PPS : Marianne Hotel

Puerto Princesa Földalatti Folyó Nemzeti Park, Sabang -január 27-re a túra lefoglalva  ITT

 Honda-bay

Motorozni vagy triciklivel járni, vagy jeepney-zni, esetleg robogót bérelni

Szállás El Nido-ban CorongCorong Beachen a Greenview Resortban, Dave-nél 
(épp levelezünk) folyamatos a kapcsolat...




Van: PPS (Puerto Princesa, Palawan)-MNL jegy Air Asia, január 29-én 77 euro/2 főre csomagokkal, ehhez kell még egy MNL-Kalibo jegy . Air Asia maradt, mert itt legalább tudom, hogy mit kapok a pénzemért. Azt vihetem amit fizettem és ismerem őket. Mindenképpen visszamegy az összes légitársaság Manilába  (eznagyon nem jó dolog itt, hogy csak Manilán keresztül lehet repülni bárhová :(((( )
és onnan repül tovább bármelyik szigetre-így az Air Asia maradt..
 meg Kaliboba és Kalibóbol repülni Boracayra olcsóbb és nem utolsó sorban ami járat: CebuAir, Seaair, PAL-ezekre nem lehet feladni 10 kg-nál nagyobb csomagot-ez a Caticlanba repülés feltétele-gondolm kicsi a repülő és ha van is jegy-fizetős poggyász-még ezt is megkerestem: akkor kb 120000 Ft a repülőjegy 20 kg-os csomaggal, egy irányban. Akkor inkább ezek :) Kaliboból még buszozni kell a kompig 1 órát és onnan hajó meg onnan taxi.
De emberi időpontban választottam járatot, így ez sem gond.Késő esti érkezés nem biztos, hogy megoldott, illetve feláras az éjjeli transzfer-szolgáltatás is.

Ja. Azóta az AA módosította a téli menetrendjét:(((
Az összes járatunkat érinti és van ahol nem érjük el a csatlakozást... így nekem is kellett egy járatot átfoglalni :(

Még egy mára (ápr11) : MNL-KLO (Kalibo-Boracay) Air Asia jegy is megvan január 29-re, csomagokkal
 95 euro/2 főre :)

IDŐJÁRÁS BORACAY

 12.nap Január 29-én  Puerto Princessából repülés Manilán keresztül Boracayra- reggel.
 Boracay-szintén láblógatás Air Asiaval: Boracay kis sziget, nagyon turistás, de nem véletlenül, mert csodaszép:) Én meg ezt épp ezért nem akarom kihagyni.

Boracay Transzferek Kalibo, Caticlan Airportra és-ról 
33 USd/fő/retúr transzfer

12-19.nap Boracay 7 éj 

19.nap repülés Kalibo-Manila
Kalibóból olcsóbb repülni mint Caticlanra és a transzfer egyszerű és nem drága.
Beszereztem még az éjjel (március 22 ::)) egy Kalibo (Boracay)-Manila repjegyet 2 főre csomagokkal  
26 euroért...


20-21.  Manila 2 éj
 közel van az Intramuros és a Manila Bay, akár gyalog is!
Péntek este érkezünk, lesz 1 szombati napunk, megnézzük Manilából azt amit mutat :)

Reptéri transzfer Manilában

(totál felesleges: a terminálból kijövet van metered taxi:, 70 peso az alap. De nekünk ez sem volt, még kijebb sétáltunk és 300 pesoért elvitt minket Ermitaba, a Casa Bocobo-hoz. Igaz majdnem 2 óra volt az út erre a röpke 7 km-re...)
.

Vasárnap délben repülünk tovább Kuala Lumpurba.
itt 2éj, bár valójában csak 1 esténk és 1 teljes napunk lesz
www.aerobus.my

A MNL-KUL jegy szintén 120 euro lett/2 főre csomagokkal, február 7-én.

lesz egy esténk és egy egész napunk KUL-ra.
(Hop on Hop off busz betervezve, jegy megvéve a neten 45 RM/fő február 8-ra.

22. nap  február 8-én este indulás haza KUL-ból,

2 éj/1 nap  Kuala Lumpurban:

 február 8-án a Turkis Airlines járata 23.30-kor indul Kuala Lumpurból  (ez is módosítva lett)

 Isztambulba-itt is lesz 7 óránk, de szerintem örülünk, hogy élünk :)
majd onnan a

23. napon érünk haza BUD-ra





10 megjegyzés:

  1. Szia!

    Szoktalak olvasgatni, de eddig nem kommenteltem.
    Akkor eldőlt. :)
    Jó döntés volt, öcsémék fantasztikus képeket mutattak, a rizsteraszokat Batadban ki ne hagyjátok. :) Az indexen van fülöp-szigetekes fórum, hasznos tanácsokkal. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm :) igen el. Ez valahogy egzotikusabbnak, illetve elérhetetlenebbnek tűnik... még mindig :) Azt hittem Kuba nehéz volt... ez sem könnyebb :)
    Igen, láttam képeket a rizsteraszokról, hát azok valami csodaszépek :)

    VálaszTörlés
  3. Húúú, ez jónak tűnik nagyon!! ez a boracay!!!!! na, nekem Laosz, Burma, Bali vagy Vietnamhoz most hozzájön a Fülöp-szigetek is! ez a repjegy miylen akció volt? melyik társaság?

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. na, erosen gondolkodom, mert van milano-manila 300 euro....

    VálaszTörlés
  6. én nagyon nem gondolkodnék rajta :)) meg ráadásul közvetlen, na szóval :D

    VálaszTörlés
  7. nem kozvetlen, meg eleg fos a layover is, es nem minden datumra...szoval, meg gondolkodom:-) ez a cucc: http://www.piratinviaggio.it/voli/viaggio-nelle-filippine-voli-ar-per-manila-con-turkish-airlines-e-cathay-airways

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mondjuk a 310 euro nagyon vonzó ár...HKG-nak megy? Mi KL-ba repülünk és úgy csorgunk lefelé...

      Törlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...