2015. február 9., hétfő

31. Kuba, Havanna- utolsó kubai napunk

Ma korán keltünk-vége a nyaralásnak, megyünk este haza...:(
Ki akartuk még minden havannai pillanatát élvezni ennek a napnak is és bíztam benne, hogy a tegnapi esőnek mára nyoma sem lesz.
A terv: a Hop on Hop off busz volt, amit előző nap vettünk észre és a Parque Central-nál meg is kérdeztem a buszon: 5 CUC/ nap. Vannak megállók és bárhol fel illetve lehet szállni. 5 CUC a legolcsóbb ár, ami a erre a városnéző Big Busra jó-szerintem bárhol máshol  a világon sokkal drágább.
Ha előbb észbe kapok, akkor nem taxizzuk el-igaz reggel 9-este 18-ig jár.
Nekünk le kellett gyalogolni a Paseon a Melia Cohiba szálloda utánig-a  Hotel Riviera-ig, ott a megállója és amikor feszállsz veszel jegyet és amikor legközelebb felszállsz-megmutatod.

Nagyon jól tettük, hogy megpróbáltuk, kb 9 után 10 perccel ért oda  Hotel Riviera-hoz.
A tetején ültünk-nem voltunk sokan:) Be volt borulva-féltem, hogy ma is esni fog a tegnap esti után-de szerencsére kisütött  aNap. Amúgy Kubában délelőtt 9-10 óra korainak számít, az időjárás olyan fél 11-kor kezd magához térni-igaz este 18-kor már korom sötét van .

Sokszor elérte a fejünket egy faág, illetve elérte volna  a villanyvezeték is-ha nem vigyázunk-szóval necces:)
Első útunk a Plaza de la Revolution volt. Itt is megállt, volt aki felszállt- volt aki le-fél óra múlva jötta  következő. A miénk a T1-es volt, jelen pillanatban csak ez járt.
A Plaza de la Revolution téren vannak a különböző minisztériumok épületei a forradalom óta. Fidel Castro illetve most már Raul a testvére itt szokott 1 millió ember előtt beszédet mondani május 1-én...

Malecón reggel-várjuk a Big Bus-t

Melia Cohiba szálloda-itt van internet lehetőség és még jó is


 Egészen új helyekre jutottunk el a busszal, ahol még az elmúlt 5 napban sem jártunk.









Plaza de la Revolution: José Marti emlékmű





Cemeterio Colon a világ legnagyobb temetője, több mint 2 millió sírhely

A temetőt 1886-ban létesítették, Calixto de Loira tervezte, a bejárata carrarai márványból készült és a Hit, Remény, Könyörületesség van megszobrázva








A Miramar részen is jártunk...



az Egyetem épülete



Habana Libre a korábbi Habana Hilton...




















utolsó ebéd, utolsó mojito Havannában...














A busz ebédszünetet tartott-mi leszálltunk róla és gyalog indultunk el vissza Vedadoba a szállásra. A Nap nagyon tűzött, nagyon meleg lett, főleg a Malecónon sétálva. Az erődhöz így nagyon közel kerültünk, a kicsit pedig meg is néztük.Nekem ez örök Malecón szerelem lett :)











Itt a Malecón.on is újítják fel az épületeket... a sós levegőtől itt sokkal gyorsabban is pusztulnak, mint Havannában máshol Ha pár év múlva visszatérnénk, rá sem ismernénk .








Szeretem és ha soha többet nem jutok el ide, mindig is szeretni fogom :)

Aztán leintettünk egy coco taxit-ismerős volt, már többször vitt haza bennünket az elmúlt 3 napban...
Lezuhanyoztunk, átöltöztünk és kicsekkoltunk.
Egy régi Lada volt a taxink, ami 25 CUC-ért vitt ki bennünket a reptérre.
Az út kb 40 percet tartott.
Tanulság: Havannában ne 2 órával járatindulás előtt menj a reptérre, hanem legalább 5 órával előbb.
Mi 3 órával mentünk és több 100 ember állt előttünk...((Volt olyan gép, ami 22.45-kor indult, de már lehetett rá becsekkolni...)))
aztán kell venni kilépési bélyeget-25 CUC-tiszta lehúzás- majd az Immigration-hoz is külön sorba kell állni, a már megvett és lepecsételt beszállókártyákkal...
Szóval eléggé macera, de semmi probléma nem akadt,a  check-in pultnál is nagyon rugalmasan, korrektül kezelték a  többletsúlyos csomagjainkat. Budapestig adtuk fel a csomagokat.

Utólag bánom, de felkínálták: vehettünk volna 65 CUC-ért I. osztályra jegyet....
Az út hazafelé 2 órával rövidebb volt, mint odafelé, de így is 11,5 órát tartott...
Moszkvában megint béreltünk szobát a kapszulahotelben, most nem volt előre foglalásunk, de kaptunk szobát.  Igaz én nem tudtam aludni, de jól esett vízszintesen pihenni és végre volt internet. Meg az a zuhany.... istenem :)
Az az 5 óra pihenés mindent megért. A moszkvai reptérrel semmi gond nincsen, a folyosókon hol van net hol nincsen, ülőhelyek korlátozott számban vannak csak.A reptér túl meleg, agyon van fűtve.
Amúgy a kapszulahotel bejáratánál van egy pénzváltó, mi ott váltottunk eurot rubelre-ezt használtuk az automatáknál. A szállásra kártyával fizettem.
Amikor kijöttünk ittunk egy nagyon finom kávét autómatából, vettünk inni szintén onnan, majd megkerestük a budapesti gép kapuját, ami pontosan indult Moszkvából. Az út hazáig 2 órát tartott és minden gond nélkül,  a csomagok is rendben voltak hazaértünk Budapestre.
Nekünk még vissza volt 220 km... ja és majdnem megfagytunk :(

Másfél hét kellett a visszaállásra... ennyi idő még soha nem kellett-de gondolom azért is, mert ennyi időre még soha nem is voltunk távol. Odafelé nem volt gond-főleg, hogy aludtunk Moszkvában... de hazafelé talám most 1,5 hét után elmondhatom, hogy kezd ok lenni az alvás, korrekt időban. Mert az borzalmas, hogy hajnali 4-kor még fent vagy, este nem tudsz aludni, reggel pedig nem tudsz felkeni, illetve nem is kelsz fel... nappal pedig, mint egy alvajáró .

6 megjegyzés:

  1. Elolvastam mindent, jó volt képeket is nézegetni, de nem fogott meg Kuba, nem vágyódom oda. Iszonyú lepukkadt minden. Tudom,ez normális, de én azt kondoltam, legalább a szállodák sokkal modernebbek...Az autók szépek, valahogy semmi más nem jött le nekem. :-) azért jó volt veletek utazni itt képzeletben.

    VálaszTörlés
  2. Igen, lepukkant... de mivel múlt pénteken az 1960 óta tartó embargót Obama feloldotta-így minden esély megvan egy csodaszép-hozzáteszem rohadt drága Kubára.... Engem az meg már nem érdekel, mert nagyon messze van és nagyon drága már most is :(

    VálaszTörlés
  3. Nos jelentem, végeztem! :)) Emellett jelentem még, hogy ha létezik a szónak pozitívan vehető értelme akkor a legmesszebbmenőkig vagyok irigy is! :) az élményhegyekre, az utazás hosszára, a szervezőkészségedre, na és az 55-ös rózsasz...pink pontiacra! :))
    Aztán az vagyok még azokra a szépséges karibi partokra, a cukornádültetvényes, barátságos délutánra (arik a papagájok; krokodil az miért van? Megeszik?), a vonatra, na a vonatra aztán nagyon!, de a kolibrire is, ilyet látni élőben! :o..de Havanna is tetszett nekem.

    Kérdés: a szegénységgel (és nem a nyomorral :) ) mennyire találkoztatok? Persze a képekből sok minden lejön, de mégis. És a diktatúrával?

    Mennyire éreztétek magatokat biztonságban? Úgy tűnt, ezzel nincs különösebb baj.

    Végül: szeretnék sok-sok boldogságot kívánni nektek! :)

    VálaszTörlés
  4. Húúú:) köszönöm az elismerő szavakat... nyelek nagyokat és a könnyem is kijött-tényleg :)
    nagy munka volt valóban. Amikor becsekkoltam indulás előtti este, és összeraktam a papírokat-úgy éreztem, mintha valamimet levettek volna...valóban majd 1,5 évig ez töltötte ki a gondolataimat, hogy minél jobb legyen, ne menjünk feleslegesen és legkényelmesebb-legköltséghatékonyabban oldjam meg.

    Havanna nekem nagyon szerelem az első este óta :) Különösen a Malecón és a hullámok :)

    Mindenhol biztonságban éreztük magunkat, még Camagüey-ben is, pedig az ott nagyon nem turistás. Mindenhol.
    Soha sehol semmilyen atrocitás nem ért bennünket...
    Szegénység van, de nagyon nem mindenhol érzékelhető. Guardalavacán a Hotel Brisas-ban pl. adtunk (akartunk) a reggelinél a shake gyártó csajnak borravalót... nem fogadta el, hogy ezért nem kell fizetni-mondta...A diktatúra szerintem ott lebeg felettük.. pl.ott ismerkedtünk meg egy idősebb házaspárral és a szállodában volt egy cd az egyik üzletben.. amin volt egy nő-aki egy zenekar énekese. A férfi látta a nővel az interjút és tudta, hogy már nem él Kubában, hanem menekültként az USA-ban... erre az eladónő: azonnal eltette a cd-t és azt mondta, hogy menjünk onnan... tehát a diktatúrára rosszat mondani még célozva sem lehet....

    A kolibri hatalmas élmény volt-pedig igencsak apró :)De nagyon meghatározta a napomat ott. El sem hittem, hogy van ilyen.

    A krokit nem bántják, nem tudom mire kell nekik, amúgy volt egy iguanájuk is kikötve...

    Szegénység van, de valahogy azt érzem, hogy rendetlenség és kupleráj is... és nem törődnek sok mindennel és azt sem tudják milyen csodaszép országban élnek és nem is értékelik :(((

    Köszönöm az esküvőhöz a gratulációt is! :)

    VálaszTörlés
  5. Fantasztikus volt az egesz utazasotokat vegig elni!Ketszer voltam mar Cayo Coco-n pihenni de most nagyon nagy kedvet csinaltal nekem Havannahoz :)
    Gratulalok az eskuvotokhoz sok boldogsagot es meg rengeteg csodas utazast kivanok Nektek!! Koszonom a super elmenybeszamolokat!!!
    Orsi /Canada/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cayo Coco kimaradt nekünk, bár igazi csodahely lehet! :)Havanna nagy szerelem marad :)
      Köszönöm a jókívánságokat! :)
      És kis túlzásokkal sem szuperek :), de örülök, hogy tetszett! :)

      Törlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...