2014. november 21., péntek

Barcelona - 4. nap / 5. nap

A szokásos szomszèdos Tapas bárban elfogyasztott reggeli után újra nyakunkba vettük a várost. Itt 9 óra korának számit.
Ma reggel èrezhetõen melegebb lett mint eddig bármelyik reggel. Metroval mentünk a Barceloneta megállóig, innen pedig a tengerpartra.  Itt lementünk a tengerhez. Ha most több idõnk lenne, akkor biztosan egèsz nap egy napágyban feküdtünk volna. Nagyon jó meleg lett. Egy szál trikóban mászkáltam :)

Napoztunk egy padon, míg kinyitott a felvonó. A règi kikötõbõl megy a Montjunicra a Telefèrik. 11-kor van az elsõ útja. 16, 5 euro a retúr jegy, egy irányba viszont 11 euro. A kilátás viszont megfizethetetlen. Semmihez nem fogható. Fantasztikus.
Kilátás képekben :)

Montjunic-on már szinte tikkasztó meleg lett.
Gyalog indultunk lefelè a 150-es busz folyamatosan jàr. Az Olimipai lètesítmènynèl szálltunk le. Itt már tikkasztó volt a meleg.
Majd vissza le a Placa Espanyara ès vissza sètáltunk a Palau Nationalig, illetve az elõtte lèvõ híres Fonta Magica szokõkútig.

Majd le az Espanyara, metroval  az Arc de Triomf-ig. Innen sèta a Parc de la Ciutadellán, vègig Barcelonetáig.  Nem mentünk be, mert az állatkert nem érdekelt, a park külső része szép, parkosított, zöld terület. Innen a Via Laietana át a szokásos pizzázónkba fel a  Via Ferranon.

Tartottunk mi is siestat ;) A mai nap volt a legmelegebb a 4 nap közül.
Fèl6 körül újra a nyakunkba vettük a várost. Nagyon meleg van 19-20 fok este sötètben. A falevèl sem rezdül. Elsètáltunk a 180-m-re lèvõ Bouqeria piacra:epres/banános ès banán/kókuszos shaket ittunk. Majd 2 adag nagyobb gyümölcs-mixet ettünk.

Majd felfelè a Ramblán, aztán a hömpölygõ tömeggel eljutottunk a Catalunyára. Közben besötètedett.
Nagyon sokan vannak, de gondolom ez köszönhetõ a nagyon kellemes idõnek is.
Majd megnèztük kivilágítva a Katalán- zene Palotáját. Fantasztikusan szèp.

Aztán innen elmetróztunk a tengerpartra, a Kolombusz-szoborhoz.

Innen vissza felfelè a Ramblán. Majd bebóklásztunk a Placa Reial-ra.
Placa Reial

Innen pedig kimentünk a Via Ferranra ès beültünk az itt megismert ès megszeretett Focaccieriába:  Focacceria Toscana "Pizza al Taglio. Itt megint 2 fèle pizzát kèrtünk egy kis korsó isteni jèghideg gyümölcsös sangriával. Holnap sajnos már nem kóstolhatunk semmit ;)

Innen pedig haza sètáltunk a Hotel Inglèshez. Jobb helyen nem is lakhatnánk.
utoljára egy templom: Saint Jaume a Via Ferran-on

Holnap hajnalban kelünk ès 6 elõtt indulunk a reptèrre :(
Minden pillanatát élveztük a barcelonai tartózkodásunknak, ehhez nagy segítség volt az időjárásnak, ami nagyon kegyes volt hozzánk :) Biztosan visszamegyünk, mert jó itt <3 <3

Hajnali 6 előtt pár perccel indultunk a Liceu metró állomásról metroval a Passeig de Grácia megállóig. Nagyon kora volt még itt: az éjjeli bulik még majdnem tartottak, az örömlányok kint álltak a sarkon.  Az R2 vonalra akartunk menni, de rossz sínekre mentünk és az 1-esen akkor ment el a 6.02-es vonat a reptérre. Mi persze a 2-esen álltunk :) 6.32-kor ment a következő reptéri járat. Kb 25 perc alatt a reptéren voltunk, innen meg a secut nem találtuk meg-annyira jól ki van táblázva, hogy ihaj :( Pedig csak a balra kellett volna lépni a  mozgólépcső előtt és nem lemenni a  földszintre. Nem baj, legalább megismertük a 2-es Terminált. Itt csápra áll a gép és az M3-astól indul, ami sok-sok kaput rejt!
A gép korábban érkezett és nagyon pontosan indult és még korábban landolt Budapesten. Megjöttünk :(

Költségek/ 2 fő +költőpénz tetszés szerint-4 éj erre az útra
-Güell Park 2 x 7 euro
-Sagrada Familia 2 x 14,8 euro
-Montjunic Teleférik a régi kikötőből 2 x 11 euro csak oda
-vacsora a Ramblán 26 euro-10% borravalóval: 1 pizza, 4 tapasz, 1 pealla+ 1 fél literes Sangria-isteni
-Vacsora a Focacceria Toscanaban: 9,9 sangriával :)
-reggeli a Hotel Inglés mellett Gaudi Tapes-ben : 2-20 euroig
-fagyi a Ramblán-isteni: 2,2 euro 1 adag, 2 adag 3,3 euro-nagy adag és nagyon finom
-csokik a La Bouqeria piacon 55-72 euro/kg
-gyümölcs saláta a La Bouceria piacon pohárral 1-2 euro/adag (attól függ mi van benne)

A többi tetszés szerint kajára, egy kis szuvenírra és minden szarra ment el :) Szóval Barcelona nem olcsó.